01:43 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سلطه دلار

کشورهای جهان، طلا را جایگزین ذخایر دلاری خود می‌کنند
پایگاه خبری راد: گروهی از کارشناسان اعلام کردند کشورهای سراسر جهان به دلیل افزایش منازعات جهانی در حال روی آوردن به طلا هستند.
رونمایی برنامه‌ ی روسیه برای رهایی از وابستگی به دلار
پایگاه خبری راد: وزارت دارایی روسیه از برنامه خود برای کاهش وابستگی این کشور به دلار رونمایی کرد که به عقیده کارشناسان فرایندی طولانی و سخت خواهد بود.
کدام کشورها در حال فاصله گرفتن از دلار هستند؟
پایگاه خبری راد: هر چند که دلار هنوز ارزی مطمئن به نظر می‌رسد اما ابرهایی تیره در افق آسمان دلار به عنوان ارز نخست جهانی، در حال شکل گیری است.
اتحادیه اروپا مکانیزم ویژه ارتباطی با ایران ایجاد می‌کند
پ‌ایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضایش با ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا برای تداوم روابط مالی تجاری با ایران و خرید نفت این کشور موافقت کرده‌اند.
بانک‌های مرکزی اروپایی برای نجات برجام وارد عمل می‌شوند
پایگاه خبری راد: شبکه آمریکایی ان بی سی نوشت: متحدان اروپایی آمریکا به دنبال راهکارهای دور زدن تحریم‌های دولت ترامپ و حفظ توافق هسته‌ای بدون حضور آمریکا هستند.
آلمان از سوئیفت خواست به سلطه دلار پایان دهد
پایگاه خبری راد: وزیر امور خارجه آلمان از اتحادیه اروپا خواست خود را از وابستگی به آمریکا رها کند و کانال بین المللی پرداخت خود را توسعه دهد.
سلطه دلار رو به پایان است
پایگاه خبری راد: خبرگزاری آلمان در گزارشی نوشت: استفاده ابزاری از دلار برای مقاصد سیاسی بسیاری از کشورها را به فکر یافتن جایگزین برای دلار انداخته است.
پیشنهادی برای گریز از سیطره دلار
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با اشاره به وجود سلطه دلار در معاملات بین‌المللی، با پیشنهاد ایجاد یک ارز دیجیتال مشترک بین ایران و کشورهای طرف تجاری، این طرح را عاملی برای کاهش وابستگی به این ارز در معاملات بین المللی توصیف کرد.
کدام کشورها در حال کنار گذاشتن دلار از مبادلات خود هستند؟
پایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا در واکنش به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران تصمیم گرفته است مبادلات خود را به جای دلار با یورو انجام دهد، اما ایده کنار گذاشتن دلار از توافق نامه های بین‌المللی موضوع جدیدی نیست.
کاهش سهم دلار از ذخایر ارزی جهان
پایگاه خبری راد: طبق آمارهای صندوق بین‌المللی پول، سهم دلار آمریکا از حساب‌های بانک‌های مرکزی جهان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به پایین ترین سطح چهار سال اخیر رسیده است.
صفحه قبل | صفحه بعد