11:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سرمایه‌گذاری خارجی

تولید غذا برای ۳۰۰ میلیون نفر امکان‌پذیر نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: تصورات برخی مبنی بر این‌که می‌توانیم برای ۳۰۰ میلیون نفر هم غذا تولید کنیم نادرست است.
بخشی از گرانی مسکن در کرج حباب است
پایگاه خبری راد: عضو هیئت رئیسه اتحادیه مشاورین املاک کرج با اشاره وضعیت قیمت مسکن در کرج گفت: در خیلی از قیمت‌گذاری‌ها دیده می‌شود که مالک می‌گوید چون همسایه من ملکش را متری هشت میلیون تومان فروخته پس من هم همان قیمت را بر روی ملک خود گذاشته‌ام، در حالی که ممکن است آن ملک کمتر از آن قیمت ارزش داشته باشد.
سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت پتروشیمی جان گرفت
پایگاه خبری راد: بر اساس برآوردها، تولید محصولات پتروشیمی تا سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت؛ به‌گونه‌ای که ظرفیت اسمی صنعت پتروشیمی در حال حاضر معادل ۶۴ میلیون تن است که تا سال ۱۴۰۰ به ۹۴ میلیون تن خواهد رسید. در این بین نیز مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفته که مذاکره با سرمایه‌گذاران خارجی صنعت پتروشیمی ادامه دارد.
هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری خارجی‌ها نداریم
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ضمن اعلام اینکه هیچ محدودیتی برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور وجود ندارد، گفت: در برنامه ششم توسعه جذب ۶۵ میلیون دلار از طریق سرمایه‌گذاری خارجی پیش‌بینی‌شده که باید از ظرفیت نمایندگی‌های وزارت خارجه در دیگر کشورها بهره ببریم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران خارجی را جذب کنیم.
امارات برترین مقصد سرمایه‌های خارجی خاورمیانه
پایگاه خبری راد: یک گزارش جدید نشان می‌دهد امارات در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق تر از سایر کشورهای منطقه بوده است.
صدور مجوز سرمایه‌گذاری خارجی در ایران ظرف دو هفته
پایگاه خبری راد: سرپرست سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران، اعلام کرد که این سازمان با هدف تسهیل روند سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تلاش کرده است که بسیاری از دشواری‌های گذشته در این مسیر را از بین برده و شرایط را برای حضور خارجیان در ایران فراهم کند.
چین به دنبال جذب سرمایه‌های خارجی
پایگاه خبری راد: خبرگزاری دولت چین اعلام کرد این کشور محدودیت‌های سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش می‌دهد.
جذب ۱۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی توسط چین
پایگاه خبری راد: تلویزیون دولتی چین اعلام کرد حجم سرمایه‌گذاری خارجی در چین در سال ۲۰۱۸ با ۳ درصد افزایش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به ۱۳۵ میلیارد دلار رسیده است.
واردات بنزین از مهرماه متوقف شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی از توقف واردات بنزین به ایران از ابتدای مهرماه خبر داد.
افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه
پایگاه خبری راد: اردوغان با اشاره به جذب ۳۸ میلیارد دلار سرمایه خارجی گفت که کشورش امن‌ترین کشور برای سرمایه‌گذاری است.
 سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه افزایش پیدا کرد
پایگاه خبری راد: وزارت صنعت ترکیه اعلام کرد اتحادیه اروپا بزرگ ترین سرمایه‌گذار خارجی در این کشور است.
نباید با طرح موضوع ناکارآمدی دل مردم را خالی کرد
پایگاه خبری راد: وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: همواره بیان می‌کنند که بحران ناکارآمدی وجود دارد؛ انگار که ما تا دی ماه سال ۹۶ با مغزهایمان سر کار می‌آمدیم اما از آن به بعد مغز خود را در خانه می‌گذاشتیم. این همان دولت است. اتفاقی افتاده و نباید با طرح بحران ناکارآمدی دل مردم را خالی کنیم.
فقیرترین‌های جهان از نظر سرانه تولید ناخالص داخلی کدامند؟
پایگاه خبری راد: بخش عمده‌ای از جمعیت جهان همچنان زیر خط فقر که کمتر از ۱.۲۵ دلار درآمد در روز است زندگی می‌کنند و همچنان دهه‌های متعددی تا ریشه‌کنی فقر از روی زمین فاصله وجود دارد.
چه سرنوشتی در انتظار "صنعت" است؟
پایگاه خبری راد: وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ضمن تحلیل وضعیت موجود صنعتی، برنامه‌ و اهداف کلی خود در حوزه صنعت را تشریح کرد.
آمریکا رکورددار خروج سرمایه در جهان
پایگاه خبری راد: دفتر تجارت و توسعه سازمان ملل اعلام کرد: سرمایه‌گذاری خارجی در آمریکا با ۷۳ درصد کاهش به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است.