00:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سدهای تهران

 وضعیت لایروبی سد لتیان
پایگاه خبری راد: با توجه به موقعیت احداث و وضعیت حوضه آبریز سدهای تهران، دریاچه سدها نیاز چندانی به لایروبی ندارد، اما بر اساس دستورالعمل‌های بهره‌برداری در سد لتیان این عملیات انجام می‌شود.
مشترکان پرمصرف تهرانی جریمه شدند
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: در تابستان سال جاری آب شرب ٢ تا ٣ درصد مشترکان پرمصرف پس از اعلام تذکرات لازم به مدت سه تا چهار ساعت قطع شد.
تهرانی‌ها فریب باران را نخورند
پایگاه خبری راد: به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران، اگرچه باران‌های اخیر در میزان منابع آب تهران بی‌تاثیر نبوده است، اما هم‌چنان در تامین آب تهران با چالش‌هایی مواجهیم.
ذخیره سدهای تهران ۲۴ درصد کمتر از پارسال
پایگاه خبری راد: حجم مخزن پنج سد بزرگ استان تهران در پایان شهریورماه و سال آبی گذشته ۲۴ درصد نسبت به سال آبی ۹۶-۹۵ کاهش داشته است.
هیچ روستایی در تهران با تانکر آبرسانی نمی‌شود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران گفت: بالای ۹۰ درصد از روستاهای استان تهران تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد و باید گفت که هیچ روستایی در استان تهران توسط تانکر آبرسانی نمی‌شود.
سال آبی به پایان رسید؛ تهران در بارش کم‌آورد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: با توجه به این‌که امروز آخرین روز از سال آبی ۱۳۹۶ – ۱۳۹۷ است، باید گفت که متاسفانه شاهد ۲۳ درصد کاهش بارندگی در تهران بوده‌ایم.
آخرین وضعیت منابع آبی استان تهران
پایگاه خبری راد: هم‌اکنون به‌طور میانگین ۶۱ درصد از حجم مخزن سدهای استان تهران خالی از منابع آبی است و در سدی همچون لار این رقم به ۹۳ درصد می‌رسد که از این حیث این سازه بدترین وضعیت ذخیره آب را در میان سدهای پنجگانه استان تهران داشته است.
شرکت آب مصرف روزانه آب شرب و تغییرات مخازن سدها را به شهروندان اعلام کند
پایگاه خبری راد: رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به معضل کم آبی در کشور به ویژه شهر تهران به شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیشنهاد کرد که دو شاخص مصرف روزانه آب شرب و تغییرات هفتگی مخازن سدهای شهر تهران را به صورت برخط به شهروندان اطلاع رسانی کند.
شوری آب خرمشهر و آبادان ارتباطی با سد گتوند ندارد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: شوری آب خرمشهر و آبادان هیچ ارتباطی به آب رهاشده از سد گتوند ندارد و کیفیت آب خروجی این سد امسال مطلوب بوده است.
خبر خوش برای تهرانی‌ها؛ تنش‌های آبی کم شد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر می‌توان گفت که تابستان امسال با کمترین تنش آبی سپری خواهد شد. اما باید به این مساله توجه کرد که همچنان ذخایر برف در تهران صفر است که این مساله می‌تواند مشکل‌ساز شود.
وضعیت سدهای تهران وخیم است
پایگاه خبری راد: مدیرعامل آب منطقه‌ای تهران گفت: بر اساس آمار میزان بارندگی در تهران ۳۵ میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته ۶۶ درصد منفی است. همین مساله وخیم بودن شرایط سدهای تهران را نشان می‌دهد.
نیاز آب شرب پایتخت چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در حال حاضر متوسط نیاز آب شرب شهر تهران یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون متر مکعب برنامه ریزی می‌شود که با توجه به وضعیت آب و هوا، بارش، ذخیره برفی و منابع آب زیرزمینی بخشی از این نیاز از منابع آبی سطحی (سدهای پنجگانه تهران) و بخشی دیگر از منابع آب زیرزمینی تأمین می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد