22:54 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ستاد مبارزه با قاچاق کالا

آیین‌نامه اصلاحی ورود و صدور فلزات گرانبها در شورای پول و اعتبار تصویب شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت از اصلاح آیین‌نامه ورود و صدور فلزات گرانبها در وزارت صنعت و تصویب آن در شورای پول و اعتبار خبر داد.
رد اتهام قاچاق از کانال مناطق آزاد/ گمرک مستقر است
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت گفت: با کناره‌گیری کیاموتورز از چرخه تولید در ایران، هیچ ضرری متوجه مصرف‌کنندگان نیست چرا که ۱۰۰۰ دستگاه سراتو پیش از این تولید شده، قطعات و لوازم یدکی آن در انبارهای گروه خودروسازی سایپا ساماندهی شده است.
طرح مبارزه با فروش پوشاک قاچاق به خوبی اجرا نمی‌شود
پایگاه خبری راد: در حالیکه بیش از هفت ماه از آغاز طرح برخورد با فروشندگان پوشاک قاچاق می‌گذرد،‌ عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران معتقد است که برخوردها با فروشندگان کالای قاچاق در سال جاری به صورت جدی انجام نشده و شاهد آن هستیم که عده‌ای بدون ثبت برند، کسب نمایندگی و مجوز واردات؛ دوباره شروع به فروش پوشاک وارداتی کرده‌اند.
گزارشی از قاچاق خاک نداریم؛ خاک هرمز مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که تاکنون گزارشی از قاچاق خاک نداشته‌ایم و همواره در این زمینه رصد و پایش می‌کنیم. در این رابطه خاکی که از جزیره هرمز استحصال و صادر می‌شود، مربوط به معادن این جزیره بوده و مصارف دارویی و رنگ‌آمیزی دارد.
مواد اولیه صنعت چرم قاچاق می‌شود
پایگاه خبری راد: نایب رئیس انجمن صنایع چرم ایران خام فروشی را یکی از معضلات صنعت چرم اعلام کرد و راه مقابله با قاچاق مواد خام صنعت چرم را شفاف‌سازی و تک نرخی شدن نرخ ارز دانست.
مانور مبارزه با قاچاق بنزین
پایگاه خبری راد: محرمانه بودن آمار خروجی پالایشگاه‌ها از تابستان سال گذشته تاکنون، این نگرانی را ایجاد می‌کند که نهاد ناظر بر مسیر سوخت کجاست؟ اگر بنا نیست این آمار در اختیار مردم قرار گیرد، آیا در اختیار نهادهای نظارتی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار خواهد گرفت؟
رجیستری موبایل مسافری لغو نمی‌شود
پایگاه خبری راد: سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که رجیستری موبایل وارداتی از طریق مسافری از اول خردادماه لغو نخواهد شد بلکه تنها برای مسافران واقعی قابل اجرا و ثبت است چرا که نمی‌خواهیم بستری برای قاچاق گوشی تلفن همراه حتی به صورت قانونی باز شود.
ضرورت عملیاتی شدن واردات کالای ملوانی در بوشهر
پایگاه خبری راد: استاندار بوشهر با اشاره به مصوبه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور برای واردات ۱۰۰ قلم کالا همراه ملوان گفت: با توجه به اطلاع رسانی این طرح، عملیاتی شدن آن در راستای افزایش رضایت‌مندی جامعه هدف و بهبود وضعیت اقتصادی تسریع شود.
آیا همه پوشاک وارداتی، قاچاق هستند؟
پایگاه خبری راد: دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران از تعطیلی ۱۱۰ فروشگاه به دلیل فروش کالای قاچاق تا پایان سال ۱۳۹۷ خبر داد و قاچاق و کمبود مواد اولیه را از جمله مهم‌ترین مشکلات صنعت پوشاک عنوان کرد.
دلیل گرانی پیاز از زبان رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز
پایگاه خبری راد: در حالی که طی روزهای گذشته قیمت پیاز رو به افزایش گذاشته و برخی مسئولان اتحادیه‌های بخش خصوصی، قاچاق این محصول را عامل گرانی آن اعلام کرده‌اند، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد که صادرات بیش از حد پیاز و بارندگی‌های اخیر عامل اصلی بوده است، نه قاچاق!
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
گوشت رستوران‌ها چگونه تأمین می‌شود؟
پایگاه خبری راد: عرضه گوشت یخ‌زده به واحدهای صنفی رستورانی و چلوکبابی از ۱۰ روز پیش آغاز شده و به عقیده فعالان صنفی این عرضه بیش از نیاز بازار است و قیمت گوشت در روزهای آینده شکسته خواهد شد.
چرا ۳۰۰۰ کانتینر لوازم یدکی خودروسازان در چابهار خاک می‌خورد؟
پایگاه خبری راد: گمرک اعلام کرده تا آخر اسفند به دو خودروساز فرصت می‌دهد تا ۳۰۰۰ کانتینر کالاهای یدکی خود را از چابهار ترخیص کننند، کالاهای یدکی خودروسازان قبلا متمرکز از بندرعباس ترخیص می‌شده اما چرا این بار در چابهار است؟
پلاک‌دار شدن دام‌ها تا ۶ ماه آینده
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و ابلاغ‌های صورت گرفته مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌های سبک و سنگین پلاک‌دار و داری هویت‌ شوند که در کنار دیگر تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
دلیل گران شدن سیگار چیست؟
پایگاه خبری راد: رئیس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی مهمترین علت افزایش قیمت سیگار را عدم تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی برای تأمین مواد اولیه و کاهش تولید این محصول عنوان کرد.