21:39 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه همتا

علت خطای استعلام IMEI از سامانه همتا چیست؟
پایگاه خبری راد: طاهایی که در صورت استعلام شناسه IMEI از سامانه همتا دریافت می‌کنید، می‌تواند به علت اشتباه وارد کردن IMEI، غیرفعال شدن آن یا غیرمعتبر بودن آن باشد که برای هریک از این خطاها راهکارهایی وجود دارد.
رجیستری گوشی مسافری روی میز خدمات الکترونیکی
پایگاه خبری راد: در صورتی که عوارض دستگاه سیم‌کارت‌خور خود را پرداخت کرده‌اید اما هنوز دستگاهتان قانونی نشده و یا اطلاعات دستگاهتان از گمرک برای همتا ارسال نشده، باید نسبت به ثبت درخواست پیگیری در میز خدمات الکترونیک گمرک اقدام کنید.
ضرورت استعلام اصالت گوشی هنگام خرید دستگاه
پایگاه خبری راد: لازم است که مشترکان پیش از خرید دستگاه سیم‌کارت‌خور نو یا کارکرده، حتما با مراجعه به سامانه‌ی همتا، از اصالت دستگاه اطمینان حاصل کنند.
رجیستری گوشی مسافران در ایام نوروز
پایگاه خبری راد: مسافرانی که در ایام نوروز قصد مسافرت به ایران را دارند و می‌خواهند از دستگاه‌های مخابراتی سیم‌کارت‌خور استفاده کنند، در صورتی که سفرشان بیش از۳۰ روز به طول می‌انجامد و قصد استفاده از سیم‌کارت‌های ایرانی را دارند، لازم است دستگاه خود را در سامانه رجیستری ثبت کنند.
متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری بخوانند
پایگاه خبری راد: طبق ابلاغیه جدید رجیستری، متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اگر در زمان ثبت شناسه (IMEI) دستگاه در سامانه گمرک خطایی مبنی بر تعریف نشدن کد متناظر گمرکی دریافت کردند، درصورتی که شناسه پیش از برقراری ارتباط برخط گمرگ و همتا، در گمرک ثبت شده باشد، پس از بررسی‌های لازم، کد فعال‌سازی از طرف سامانه همتا برای متقاضی ارسال می‌شود.
چرا قیمت گوشی دوباره بالا رفت؟
پایگاه خبری راد: داستان واردات گوشی تلفن همراه با استفاده از کارت ملی و ثبت در سامانه‌ی رجیستری، روشی بود که در ابتدا راه را برای وارد کردن گوشی‌های قاچاق به اسم مسافری باز کرد و بستن این سایت، بار دیگر موجب افزایش قیمت گوشی شد.
دلایل افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت گوشی در بازار
پایگاه خبری راد: اگر چه بازار گوشی با موضوع کمبود که یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی‌ها بود، مواجه نیست، اما ظاهرا مشکلات مربوط به واردات مسافری آن، موجب افزایش قیمت ۱۵ تا ۲۰ درصدی در بازار شده است.
چند گوشی با رجیستری غیرفعال شد؟
پایگاه خبری راد: تعداد گوشی‌هایی که از زمان آغاز طرح رجیستری مسدود شدند، طبق آخرین آمار تا پایان خردادماه سال جاری، ۲۴۱ هزار و ۶۳۷ گوشی از برندهای متخلف است.
رجیستر شدن تمام گوشی های وارداتی
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که طرح رجیستری گوشی‌های مسافری در آینده با چالش مواجه نمی شود و هیچ یک از گوشی‌های وارداتی بدون اینکه رجیستر شوند، امکان فعال شدن و راه‌اندازی در ایران را ندارند.
شرایط ثبت اطلاعات گوشی‌های وارداتی همراه مسافر اعلام شد
پایگاه خبری راد: گمرک جمهوری اسلامی ایران درباره چگونگی ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری توضیحاتی برای متقاضیان اعلام کرد.
آیا کارت های بانکی در مجاورت با امواج موبایل می سوزند؟
این موضوع از نظر منطقی امکان پذیر نیست و عملاً هم رد شده است و تا به حال هیچ گزارشی مبنی بر خرابی کارت‌های بانکی به دلیل مجاورت با تلفن همراه نداشته‌ایم.
چرا رجیستری؟!
پایگاه خبری راد: ثبت دو شناسه‌ی IMEI و شماره‌ی گوشی افراد در سامانه‌ی همتا باعث می‌شود با ایجاد یک زوج کد از این دو شناسه، امکان تقلب در اجرای رجیستری وجود نداشته باشد.
آمار رجیستری گوشی‌ها حاکی از ۱.۵ میلیون فعال و ۲۵۰ هزار مسدودی می باشد
پایگاه خبری راد: با اجرای طرح رجیستری از آذر سال ۱۳۹۷، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار گوشی تا پایان خرداد ماه به‌صورت قانونی در سامانه رجیستری فعال شده‌اند و نزدیک به ۲۵۰ هزار گوشی به دلایلی از جمله قاچاق یا عدم فعال‌سازی، مسدود شده‌اند.
پیش‌بینی بسته ارزی اپراتورهای تلفن /افزایش تعرفه‌ها طبق مقررات بود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ‌با اشاره به این‌که بسته‌ای برای مقابله با تحریم‌ها و نوسانات ارزی در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه شده است گفت: با ارائه این بسته مشکلی در زمینه تامین ارز اپراتورها نداریم.
ارز دیجیتالی چیست و چه کاربردهایی دارد؟
پایگاه خبری راد: در چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته اند به پول زیادی دست پیدا کنند. این گزارش به مرور و معرفی مختصری بر تعاریف و انواع مختلف ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده موسوم به cryptosurrency می پردازد.