09:08 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه جامع روابط کار

شمارش معکوس برای ثبت قراردادهای کار
پایگاه خبری راد: مهمترین عناوین خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به تخفیف ۳۰ درصدی به تعاونی‌های خوش حساب، رونمایی از سامانه جامع روابط کار و اعلام تعرفه ثبت‌نام و حل مشکل متقاضیان وام دارای چک برگشتی اختصاص داشت.
کارگران فعلا به دفاتر پیشخوان نروند!
پایگاه خبری راد: در حالی که قرار بود از اواخر این هفته سامانه جامع روابط کار در تهران و چند استان دیگر به شکل آزمایشی به اجرا درآید، شنیده‌ها حاکی است که نواقص این سامانه هنوز برطرف نشده و کارگران و کارفرمایان از هفته‌های آینده می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند.
سامانه جامع روابط کار چه قابلیت‌هایی دارد؟
پایگاه خبری راد: رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران معتقد است راه‌اندازی سامانه جامع روابط کار، به جمع‌آوری و یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات مربوط به حوزه کار، شناسایی بنگاه‌های مشکل دار و متخلف، اطلاع از وضع بیکاری یا اشتغال نیروهای کار، جلوگیری از انعقاد قراردادهای غیرقانونی و حفظ مشاغل موجود کمک می‌کند.
تشکیل بانک اطلاعات قوی با سامانه روابط کار
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی آغاز به کار سامانه جامع روابط کار را گام مثبتی در جهت شفاف سازی مسایل مربوط به کارگر و کارفرما دانست.
برای ثبت قرارداد کار به دفاتر پیشخوان بروید
پایگاه خبری راد: کارگران در تهران از اواخر هفته به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پس از ثبت قرارداد کار خود، کد رهگیری دریافت کنند.
امنیت شغلی مهم‌تر از معیشت کارگر است
پایگاه خبری راد: نایب رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید اگر امنیت شغلی کارگران به طور کامل برقرار نشود، معیشت کارگران تامین نشده و خواسته‌های صنفی کارگران محقق نخواهد شد.
کارگران دل خوشی از قراردادهای موقت ندارند!
پایگاه خبری راد: وزارت کار سامانه‌ای را طراحی کرده که کارفرمایان را ملزم می‌کند قرارداد کارگرانشان را در آن ثبت کنند؛ سامانه‌ای که نظارت بی چون و چرای وزارت کار بر قراردادهای کار را به دنبال دارد .
صفحه قبل | صفحه بعد