07:52 | چهارشنبه 18 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سامانه ارزی

دلیل آرامش نسبی بازار ارز
پایگاه خبری راد: یک اقتصاددان با بیان اینکه نبود شفافیت‌ و ابهام در تصمیم‌گیری‌های ارزی دولت باعث ایجاد رانت‌های ارزی می‌شود، آرامش نسبی بازار ارز را ناشی از انتظار فعالان برای تعیین تکلیف وضعیت بازار ثانویه ارزیابی کرد.
در معاملات فقط دلار را نبینیم
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه آهن و فولاد تصریح کرد: تعیین قیمت‌های پایه فقط براساس نرخ دلار و قیمت های جهانی نمی‌تواند جوابگوی بازار داخل باشد، چراکه باید ارزش پول ملی کشور حفظ شود و معاملات کالاها را فقط به دلار معطوف نکنیم بلکه باید سایر عوامل را در تعیین قیمت‌های پایه لحاظ کنیم.
۲۲۰ میلیون یورو ارز دولتی برای واردات موبایل چه شد؟
پایگاه خبری راد: پس از اعلام پرداخت بیش از ۲۲۰ میلیون یورو ارز برای واردات موبایل و انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات این کالا از سوی وزیر ارتباطات، این سوال مطرح می‌شود که ۱۴۵ میلیون یورو ارز تخصیص داده شده به واردکنندگان چرا هنوز به گوشی تبدیل نشده و همچنین گوشی‌هایی هم که با ارز دولتی وارد شده‌اند به قیمت مناسب در بازار فروخته نشده است که ضعف نظارت در این زمینه را گویاست.
مشاهده فهرست کالاهای وارد شده با ارز دولتی در سامانه۱۲۴
پایگاه خبری راد: طبق دستور رییس‌جمهوری لیست کالاهایی که با دلار ۴۲۰۰ تومان وارد شده‌اند، در سامانه ۱۲۴ (www.124.ir) سازمان حمایت قرار می‌گیرد تا مردم این لیست را مشاهده و در صورت مغایرت و گرانی، موارد را به سازمان اعلام کنند.
 بازار ارز را آزاد کنید
پایگاه خبری راد: محمد مهدی بهکیش – اقتصاددان – معتقد است که در شرایط موجود ارزی باید بازار ارز آزاد اعلام شده تا بتواند با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت و تغییرات اوضاع شود.
احتمال معافیت صادرکنندگان خصوصی از ورود ارز به نیما
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در حال حاضر در ستاد اقتصادی دولت موضوع ۲۰ درصد گروه‌های کالایی که خارج از محصولات پتروشیمی و معدنی بوده و الزامی برای وارد کردن ارز حاصل از صادرات این بخش به سامانه نیما وجود ندارد، مطرح است و باید بررسی شود که اگر ارز صادراتی این گروه از کالاها در بازار آزاد عرضه و مبادله شود، چه میزان برروی نرخ ارز اثرگذار خواهد بود.
اغلب تجار دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفتند
پایگاه خبری راد: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از رفع اختلال سامانه نیما برای ثبت سفارش واردات خبر داد و اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و اظهارات تجار، دلار ۴۲۰۰ تومانی حتی به کسانی که در سال جاری ثبت سفارش کرده‌اند، اختصاص یافته و صرافی‌های مجاز نیز به بازار دلار برگشته‌اند و می‌توانند از طریق خرید از صادرکنندگان، دلار ۴۲۰۰ تومانی بفروشند.
برای مبارزه با قاچاق ارز چه خواهید کرد؟
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: در زمینه قاچاق ارز لازم است اقدامات بازدارنده‌ای جهت مقابله با رشد کاذب نرخ ارز صورت گیرد.
مصادیق جدید قاچاق ارز مشخص شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی مواد مراعا مانده لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تعیین مصادیق جدید قاچاق ارز در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
ارائه 6 دانش فنی در حوزه صنعت نفت در نمایشگاه نانو
پایگاه خبری راد: پژوهشگاه صنعت نفت با حضور در دهمین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی فناوری نانو اقدام به ارائه 6 دانش فنی در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی خواهد کرد.
صفحه قبل | صفحه بعد