01:15 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سالمندان

۴۵۷ فوتی و ۱۱ هزار و ۵۱۷ ابتلای جدید کرونا در کشور
نماد برتر- سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۱ هزار و ۵۱۷ مورد جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه طی این مدت ۴۵۷ تن نیز جان باختند.
تشخیص کرونا در ۲۵ دقیقه امکان پذیر شد / آزمایش های رایگان در استان ها
نماد برتر- معاون وزیر بهداشت از پیگیری تولید کیت‌های آزمایش سریع خبر داد و گفت: این آزمایش ها در اختیار استان ها قرار گرفته و جواب ها بصورت رایگان طی ۲۵ دقیقه حاضر می شود.
تاثیر استفاده از گوشی‌های هوشمند بر افسردگی سالمندان
نماد برتر- یافته‌های یک مطالعه نشان داد که سالمندانی که از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند، افسردگی کم‌تری نسبت به دیگر سالمندان دارند و استفاده از این ابزار نقش مثبتی در کاهش افسردگی سالمندان دارد.
امکان حضور افراد نابینا و کم‌بینا در بازار سرمایه فراهم شد
نماد برتر- یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان امکان احراز هویت غیرحضوری برای افراد نابینا و کم بینا در بازار سرمایه را توسط اپلیکیشن سیگنال فراهم کرد.
نحوه "توزیع" و "قیمت" واکسن آنفلوآنزا
نماد برتر- مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ضمن تشریح زمان و نحوه توزیع، عرضه و قیمت واکسن آنفلوآنزا، گفت: امسال به گونه ای برنامه ریزی شده که یکی از اعضای خانواده بتواند با مراجعه به داروخانه و ثبت کد ملی خود و دو نفر دیگر از اعضای خانواده اش، تا سقف سه عدد واکسن آنفلوآنزا دریافت کند.
برگزاری وبینار تخصصی "معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا"
نماد برتر- وبینار تخصصی "معیشت سالمندان در دوره شیوع کرونا" توسط معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در روز شنبه، ۲۲ شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.
۲ درصد بیماران مبتلا به کرونا در فارس زیر ۱۰ سال هستند
نماد برتر- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که بر اساس آمار مبتلایان به کووید۱۹ در استان فارس، تنها ۲ درصد از بیماران در این استان کودکان زیر ۱۰ سال بوده‌اند.
افزایش فقر در بین بازنشستگان آلمانی
پایگاه خبری راد: یک مطالعه جدید نشان می‌دهد جمعیت فقیر سالمند در بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا افزایش خواهد یافت.
میزان تشعشعات رادیویی منطقه شما چقدر است؟
پایگاه خبری راد: در صورتی که درباره میزان تشعشعات رادیویی منطقه‌ خود نگران هستید، می‌توانید از طریق رگولاتوری آن را اندازه‌گیری کرده و اگر با تشعشعاتی بیش از حد استاندارد مواجه شدید، این موضوع را در سامانه ثبت شکایت اعلام کنید.
بحران بازنشستگی آمریکا جدی شد
پایگاه خبری راد: گروهی از اقتصاد دانان آمریکا نسبت به وخیم تر شدن بحران بازنشستگی این کشور هشدار دادند.
قرار گرفتن سازه‌های مهم در مناطق حساس زلزله‌زا
پایگاه خبری راد: وجود ۱۵ گسل اصلی و فرعی موجب شده تا شهر تهران به شهری با پتانسیل لرزه‌ای بالایی شناخته شود و به اعتقاد محققان این حوزه، تهران علاوه بر آنکه متاثر از گسل‌های اصلی است، از فعالیت گسل‌های پیشوا"، "ایوانکی" و "ری" همچنین گسل ماهدشت در کرج تاثیرپذیر است.
نیمی از سالمندان آمریکایی پس‌انداز کافی ندارند
پایگاه خبری راد: دفتر حسابرسی آمریکا اعلام کرد بسیاری از خانوارهای آمریکایی دارای پس انداز کافی برای مواجهه با مخارج دوران بازنشستگی نیستند.
آخرین وضعیت مددجویان بهزیستی در مناطق سیل‌زده گلستان
پایگاه خبری راد: مدیرکل بهزیستی استان گلستان، اقدامات این سازمان برای مددجویان مناطق سیل‌زده استان گلستان را تشریح کرد.
توصیه جدید پزشکان درباره آسپرین
پایگاه خبری راد: اگر شما فرد سالمند و سالمی محسوب می‌شوید برای کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی و قلبی از روش قدیمی مصرف روزانه دوزهای پایین آسپرین استفاده نکنید.
حمل‌ونقل عمومی رایگان؛ آن سوی سکه
پایگاه خبری راد: حمل‌ونقل عمومی، ستون فقرات هر شهری در هر کجای جهان است. بدون سیستم حمل‌ونقل کارآمد، روند توسعه بسیار کند خواهد بود. بنابراین، برای هر اقتصادی یک عنصر حیاتی است که باید دائما به روز شود.