15:50 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان نظام مهندسی ساختمان

سوابق تحصیلی و کاری گزینه پیشنهادی روحانی برای وزارت راه
محمد اسلامی که بیشتر به عنوان یک مدیر تکنوکرات شناخته می‌شود، روز گذشته از جانب حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت راه معرفی شد و قرار است امروز برای تکیه بر کرسی عباس آخوندی در این وزارتخانه به مجلس معرفی شود.
نتایج انتخابات نظام مهندسی تهران
پایگاه خبری راد: روز گذشته هشتمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های سازمان نظام مهندسی در استان تهران و سایر استان‌ها از جمله اصفهان، قزوین، فارس و آذربایجان غربی برگزار شد و سایر استان‌ها نیز طی حدود دو هفته به تدریج انتخابات خود را برگزار می‌کنند.
تاکید شهردار تهران بر نقش کنترلی و نظارتی نظام مهندسی کشور
پایگاه خبری راد: شهردار تهران گفت: از آن جهت که ساختمانها هم سرمایه مردم و هم سرمایه کشور هستند بنابراین انتظار می رود جامعه مهندسی کشور از اتلاف منابع جلوگیری کند و به وظایف عمرانی خود در این حوزه آگاه باشد.
واکنش رئیس نظام مهندسی به ابطال پروانه‌اش
پایگاه خبری راد: امروز پروانه اشتغال به کار فرج‌الله رجبی رئیس سازمان نظام مهندسی که همزمان نمایندگی مجلس را بر عهده دارد، توسط وزیر راه و شهرسازی ابطال شد که او در واکنش به خبرنگار ایسنا گفت: حکم من را رئیس جمهور داده و وزیر نمی‌تواند پروانه من را ابطال کند.
تخلف ۷میلیاردی با جعل امضای روسای نظام مهندسی
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی استان تهران درخصوص تخلف هفت میلیارد تومانی که اخیرا در سازمان نظام مهندسی اتفاق افتاده است گفت: در مورد هفت میلیارد تومان یکی از چک‌ها با جعل امضای بنده پاس شده است. یکی از چک‌ها هم اصلا امضای من را ندارد و امضای شخص دیگری است. با صحبتی که با متخلفین انجام شد و برخورد مثبتی که با آنها صورت گرفت اعلام شد که اگر پول را برگردانید قطعا در مجازات تخفیف خواهید داشت و تا الان تقریبا همه پول برگشته است.
دولت از طرح جامع صنعتی سازی استقبال نکرد
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: بخش خصوصی پیشنهاد طرح جامع صنعتی‌سازی را به دولت مطرح کرد که متاسفانه با اقبالی ازسوی دولت مواجه نشد، این درحالی است که حمایت ازصنعتی سازی سبب افزایش کیفیت ساخت وسازها وصرفه جویی در زمان اجرای پروژه ها و نیز افزایش ضریب ایمنی ساخت وسازها می شود.
آخوندی شیوه نامه مجمع عمومی نظام مهندسی را ابلاغ کرد+ جزییات
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی شیوه‌نامه نحوه تشکیل و اداره مجمع عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان‌ها را اعلام کرد.
چکش کاری بسته نوسازی بافت فرسوده با حضور توسعه گران
پایگاه خبری راد: امروز بسته پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی برای جذب سرمایه گذاری در نوسازی بافتهای ناکارآمد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که بعضی سرمایه گذاران عنوان کردند این بسته کارآیی لازم را ندارد و دولت باید نگاه کسب سود را از این بافتها بردارد و به ارتقای محله بسنده کند.
صنعتی‌سازی چهار دهه خاک خورد و به سرانجام نرسید
پایگاه خبری راد: گفته می‌شود ایران، روزگاری پنجمین کشور جهان از جهت رشد ضریب ساخت صنعتی بود اما به تدریج سیاست‌های تولید مسکن از صنعتی به سمت آماده‌سازی و توزیع زمین تغییر کرد و این دوره آن‌قدر طولانی بود که تجربیات اجرایی با ارزش قبلی از حافظه جامعه مهندسی ما زدوده شد.
با برگزاری اجلاس نظام مهندسی در گران‌ترین هتل ایران موافق نبودم
‌پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: شخصا با برگزاری اجلاس سالیانه سازمان نظام مهندسی در گران‌ترین هتل ایران موافق نیستم ولی آنها مقررات خودشان را دارند و پولش را از اعضا می‌گیرند.
وزیر راه‌وشهرسازی، نظارت را اختیاری می‌داند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی، نظارت بر احداث ساختمان‌ها را امری اختیاری می‌داند گفت: اغلب استان‌ها طبق روال سابق و منویات ما پیش می‌روند اما دو سه استان معدود به دلیل استفاده وزارتخانه از قوه قهریه مجبور هستند ملاحظاتی صورت دهند و طبق بخشنامه های وزیر عمل می‌کنند.
انتقاد سازمان نظام مهندسی از رسانه ملی
پایگاه خبری راد: سازمان نظام مهندسی ساختمان، با انتقاد از رویه صدا و سیما در انعکاس یکسویه اخبار مربوط به وزیر راه و شهرسازی و ابلاغیه های اخیر او، خواستار برگزاری نشست با رییس صداوسیما به منظور اطلاع رسانی موضوعات مربوط به نظام مهندسی شد.
سازمان مهندسی شترمرغ نمی‌شود
پایگاه خبری راد: رییس سازمان مهندسی ساختمان گفت:‌ سازمان نظام مهندسی یا خصوصی است یا دولتی. شترمرغ که نمی‌شود.
به زور نمی‌توان به مردم خدمات ارائه داد/ تهران جنگل ساختمانی است
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان کسی که سال‌ها عضو نظام مهندسی و عضو شورای مرکزی این سازمان بوده‌ام می‌گویم به پیر، به پیغمبر اگر کار نظام مهندسی با میل و رغبت بهره‌بردار نباشد، به زور نمی‌توان خدمتی را به مردم فروخت.
نوسانات اخیر اقتصادی ربطی به شرایط خارجی ندارد/نقدینگی زیاد اقتصاد کشور را تخریب می‌کند
پایگاه خبری راد: رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «نوسانات اخیر اقتصادی چندان ربطی به شرایط خارجی ندارد»، گفت: رشد نقدینگی علت اصلی این وضعیت است که به جای سوق دادن به سمت تولید هر روز به سمت یکی از بازارهایی از ارز، طلا، مسکن و خودرو می‌رود و اقتصاد کشور را تخریب می‌کند.