05:41 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان ملی استاندارد ایران

۲۲ واحد تولیدی تیرچه هنوز استاندارد نشده‌اند
پایگاه خبری راد: معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با اشاره به زلزله خیز بودن استان تهران و لزوم استفاده از دستگاه‌های جوش نقطه‌ای به جای جوش ذوبی، گفت که از ۸۲ واحد تیرچه در استان تهران هنوز ۲۲ واحد تولیدی تیرچه نتوانسته‌اند خود را با الزامات استانداردهای مربوطه مطابقت دهند.
ایران نایب رییس شورای تایید صلاحیت سمیک شد
پایگاه خبری راد: در هجدهمین اجلاسیه هیأت مدیره مؤسسه استانداردسازی و اندازه شناسی کشورهای اسلامی (سمیک) با رأی مثبت تمام اعضا، محمد حسین شجاعی به نمایندگی از سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان نایب رئیس شورای تأیید صلاحیت سمیک برای یک دوره سه ساله برگزیده شد.
توضیحات یک شرکت تولیدکننده لوازم خانگی درباره دریافت مجدد پروانه استاندارد
پایگاه خبری راد: به دنبال اعلام ابطال پروانه استاندارد چند شرکت تولیدکننده لوازم خانگی، یکی از این شرکت‌ها از کسب مجدد پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری محصولات خود خبر داد.
تشدید بازرسی‌ها در ایام منتهی به سال نو
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش گشت‌های بازرسی از ابتدای ماه جاری خبر داد و گفت که در یکی از بازرسی‌های اخیر این سازمان ۹۰۰۰ سیلندر غیر استاندارد کشف شده است.
سازمان ملی استاندارد و منطقه آزاد کیش تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
پایگاه خبری راد: سازمان ملی استاندارد ایران و منطقه آزاد کیش با هدف تعامل و بهره‌گیری از توانمندی‌هایی اجرایی، فنی، علمی و ظرفیت طرفین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.
تصمیمات دولت برای ساماندهی و تأمین ایمنی تردد خودروهای دوگانه‌سوز
پایگاه خبری راد: هیأت وزیران در جلسه عصر یکشنبه به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری، آئین‌نامه اجرایی مربوط به استفاده مؤدیان مالیاتی از سامانه صندوق مکانیزه فروش را اصلاح کرد.
جایگاه ایران در سازمان بین‌المللی استانداردسازی "ایزو" ارتقا یافت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اعلام کرد که جایگاه ایران در میان ۱۶۳ کشور عضو سازمان بین‌المللی استانداردسازی (ایزو) از رتبه ۲۲ در سال ۲۰۱۸ به رتبه ۲۱ در سال ۲۰۱۹ ارتقا یافته است.
اسیر تبلیغ تعطیلی صنایع نشویم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش ۱۰۰۰ واحد صنعتی بین سالهای ۹۲ تا ۹۷ خبر داد و گفت: این عدد طبق اسناد موجود، ارایه شده اما تبلیغاتی منتشر می‌شود که صنایع کشور تعطیل هستند یا روز به روز کمتر می‌شوند؛ نباید اسیر این تبلیغات شد.
انتظارات گازوئیلی محیط زیست از وزارت نفت
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با انتقاد از عملکرد وزارت نفت در پایش‌های مشترک از کیفیت گازوئیل گفت: آنالیز نمونه‌های گازوئیل در پاییز امسال نشان می‌دهد که محتوای گوگرد در ۳۹ درصد نمونه‌ها در حد مجاز و ۶۱ درصد نمونه‌ها بالاتر از حد مجاز استاندارد یورو ۴ بوده است.
موضع سازمان استاندارد درباره تولید "اسنک پفک کرده" حیوانی
پایگاه خبری راد: سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه این نهاد فقط محصول نهایی را کنترل می‌کند، مسئولیت استفاده از خوراک دام در تولید "اسنک پفک کرده" را متوجه وزارت جهاد کشاورزی دانست.
ممنوع الورود کالاهای مستعمل ادامه دارد...
پایگاه خبری راد: پیرو برخی اخبار ناقص منتشر شده در ارتباط با لغو ممنوعیت ورود کالاهای مستعمل، وزارت صنعت، معدن و تجارت با صدور اطلاعیه‌ای ضمن تکذیب این اخبار، توضیحاتی در این خصوص ارایه کرد.
یک سال زمان برای بررسی غیر استاندارها!
پایگاه خبری راد: طرح ارزیابی استانداردهای 85 گانه خودرو از اول دی ماه امسال کلید می‌خورد و پس از آغاز طرح، به مدت یکسال باید کار ارزیابی خودروها توسط سازمان ملی استاندارد ایران انجام شود.
 آیا استاندارد ذرت‌های وارداتی چالش برانگیز است؟!
پایگاه خبری راد: تعیین حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی و تاثیر آن بر سلامت دام، انسان و شیرهای تولیدی، موضوعی است که درباره آن بین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی اختلاف نظر وجود دارد.
 ترازوهای غیراستانداردِ پایتخت چه تعدادی هستند؟!
پایگاه خبری راد: مدیرکل استاندارد تهران با اعلام خبر بازرسی و آزمون بیش از ۴۴ هزار ترازو و وسیله توزین در استان تهران گفت: کمتر از یک درصد این وسایل غیراستاندارد بودند.
 حد مجاز توکسین‌ها در ذرت‌های وارداتی مورد کارشناسی قرار می گیرد
پایگاه خبری راد: این موضوع مسئله‌ای است که توسط دستگاه‌های ذیربط از جمله وزارت جهاد کشاورزی، سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید مورد بحث کارشناسی بیشتری قرار گیرد.