10:13 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان دامپزشکی

سومین محموله دام زنده وارداتی بزودی وارد چابهار می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه برنامه سازمان دامپزشکی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور برای واردات دام سبک زنده از کشور رومانی، سومین محموله دام سبک وارداتی به استعداد ۱۶ هزار و ۲۳۹ راس دام سبک زنده وارد بندر چابهار خواهد شد.
دلیل قطعی مرگ قوچ و میش‌های پارک گلستان در دست بررسی است
پایگاه خبری راد: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست در پی وقوع تلفات ۱۶۰ راس قوچ و میش اوریال - که لاشه آن‌ها طی پایش محیط بانان پارک ملی گلستان در روز ۱۰ فروردین مشاهده و گزارش شده بود- گفت: بلافاصله پس از اخذ گزارش تلفات، دامپزشکان دفتر حیات وحش به پارک ملی گلستان اعزام شدند.
تولید ۹۸ درصدی داروهای دام و طیور در داخل
پایگاه خبری راد: معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: ۹۸ درصد داروهای دام و طیور، ۹۵ درصد واکسن‌های مورد استفاده صنعت دام و ۴۰ درصد طیور در کشور تولید می‌شود.
واردات دام سنگین از برزیل به زودی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در بازدید از چند کشتارگاه در چابهار و کنارک و آزمایشگاه مرجع دامپزشکی چابهار افزود: علاوه بر دام سبک وارداتی از اروپا، در آینده نزدیک دام سنگین از برزیل وارد خواهد شد.
توصیه‌های رئیس سازمان دامپزشکی درباره مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی توصیه‌ها و هشدارهایی نسبت به اقداماتی که باید در مناطق سیل زده انجام شود و مخاطراتی که احتمال بروز شیوع آن‌ها وجود دارد را اعلام و درباره راهکارها و اقداماتی که می‌توان از آن‌ها پیشگیری کرد نیز سخن گفت.
وجود خون‌مردگی و لکه‌های سبزرنگ روی گوشت مرغ / دامپزشکی قول پیگیری داد
پایگاه خبری راد: در شرایطی که یکی از شهروندان در هنگام خرید گوشت مرغ شاهد عارضه‌هایی مانند خون‌مردگی و لکه‌های سبزرنگ روی گوشت مرغ بوده است، رئیس سازمان دامپزشکی اعلام کرد که احتمال خطای انسانی در هر کاری وجود دارد اما قطعاً این مسئله را پیگیری می‌کنیم.
آمادگی سازمان دامپزشکی برای اعزام نیروهای واکنش سریع به مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان دامپزشکی کشور در شهرستان پل دختر برای اعزام نیروهای واکنش سریع دامپزشکی از پنج منطقه کشور اعلام آمادگی کرد.
خسارت ۶۸ میلیاردی به دام و طیور مناطق سیل‌زده
پایگاه خبری راد: رییس سازمان دامپزشکی از آماده‌باش کامل دامپزشکان این سازمان در مناطق سیل زده گلستان و مازندران خبر داد و گفت: بر اساس آخرین گزارش های رسیده میزان خسارات وارد شده به بخش های دام، طیور و آبزیان حدود ۶۸ میلیارد تومان برآورد شده است.
۵۰ هزار راس دام زنده به ماکو می‌آید
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از انعقاد تفاهم‌نامه با ترکیه برای واردات ۵۰ هزار رأس دام زنده از اروپا خبر داد که اولین محموله آن پیش از پایان سال وارد کشور خواهد شد.
پلاک‌دار شدن دام‌ها تا ۶ ماه آینده
پایگاه خبری راد: رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ و ابلاغ‌های صورت گرفته مقرر شد تا شش ماه آینده همه دام‌های سبک و سنگین پلاک‌دار و داری هویت‌ شوند که در کنار دیگر تدابیر اندیشیده شده، بتوانیم جلوی قاچاق دام را بگیریم که البته هم اکنون قاچاق دام به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.
اختصاص ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال جهت تقویت صندوق بیمه محصولات کشاورزی اختصاص دادند.
تولید ۲ نانوداروی افزایش سیستم ایمنی دام و طیور از عصاره گیاهان دارویی
پایگاه خبری راد: مدیرعامل یکی از شرکت‌های دارویی گفت: برای اولین بار بر اساس یک طرح تحقیقاتی موفق به تولید دو نانوداروی افزایش سیستم ایمنی در دام و طیور با استفاده از عصاره گیاهان دارویی شده‌ایم.
 دولت برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی اقدامی فوری و ضربتی انجام دهد
پایگاه خبری راد: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به مشکلات موجود در زمینه تامین کالاها و کنترل قیمت‌ها گفت که دولت نباید در این خصوص حالت انفعالی به خود بگیرد و باید ضمن نظارت، اقدامی فوری و ضربتی انجام دهد.
واردات گوشت رانتی نیست
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد که بر خلاف ادعاهای مطرح شده از سوی یک کارآفرین در برنامه زنده تلویزیونی هیچ رانت و انحصاری در واردات گوشت قرمز به کشور وجود ندارد، چراکه بیش از ۱۲۰ شرکت مجوز واردات گوشت دارند و می‌توانند این کار را انجام دهند. اما اگر سوء استفاده و سودجویی در این راستا صورت بگیرد قطعاً دستگاه‌های متولی با متخلفان برخورد قاطع خواهد کرد.
برای صداوسیما متاسفم/ادعای کارآفرینان در مورد گوشت کذب بود
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده از سوی یک کارآفرین برتر در برنامه زنده تلویزیونی که خودش هیچ اهلیتی برای واردات گوشت قرمز ندارد، سراسر کذب محض بوده و جای تأسف برای صدا و سیما است که به چنین افرادی اجازه تشویش اذهان عمومی را می‌دهد.