12:55 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان

مواد شوینده به اندازه کافی در بازار وجود دارد
پایگاه خبری راد: درحالی که در نیمه اول امسال فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند، ‌از ابتدای مهرماه نیز مجددا مجوز افزایش تا ۱۸درصدی قیمت پودرهای شوینده و مواد بهداشتی، ۲۰ درصدی مایع ظرفشویی و تا ۲۵ درصدی سایر مواد شوینده صادر شده است.
سیگارها در پستو؛ بازار در التهاب!
پایگاه خبری راد: رییس انجمن تولیدکنندگان، واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات دخانی از ورود پول‌های سرگردان به خرید سیگار توسط افراد غیر مرتبط خبر داد و اعلام کرد: سیگارهای خریداری شده به پستوها منتقل شده و شاهد التهاب در بازار محصولات دخانی هستیم.
کالای اساسی که دلار دولتی خورد؛ ۵ برابر هم گران شد!
پایگاه خبری راد: برنج که طی چهار ماه نخست امسال بیش از ۶۷۴ میلیون دلار ارز دولتی برای وارداتش صرف شده، بر خلاف آنچه از سوی مسئولان اعلام شد با افزایش حدود ۵۰ درصدی مواجه شده که پنج برابر گران تر از میزان افزایش قیمت برنج ایرانی درجه یک است؛ بنابراین دستگاه های نظارتی و متولی بازار باید با این تخلف آشکار برخورد کنند.
همایش بی‌کیفیتِ روز ملی "کیفیت"
پایگاه خبری راد: چهارمین همایش ملی کیفیت در حالی برگزار شد که علی‌رغم اعلام قبلی مبنی بر حضور برخی از مسئولان ارشد کشور هیچ یک از آن‌ها در این مراسم حضور پیدا نکرده بود.
فروشندگان احتکار و اختفا نکردند؛ کمبود گوشی داریم
پایگاه خبری راد: درحال حاضر بسیاری از واحدهای صنفی از فروش تلفن همراه خودداری می‌کنند و می‌گویند " این کالا انبار شده و به آنها داده نمی‌شود"، که رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه در این باره اعلام کرد: فروشندگان احتکار و اختفا نکردندبلکه بازار با کمبود نسبی مواجه شده که در روزهای آتی با عرضه ۱۰۰ هزار دستگاه تلفن همراه بهبود پیدا می‌کند.
ادعاهایی که «قاضی‌پور» در طرح سوال از زنگنه مطرح کرد
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از عملکرد وزیر نفت، با طرح ادعاهایی، اتهاماتی را نسبت به کارشناسان وزارت نفت مطرح کرد.
ابلاغیه جدید وزیر صنعت برای جلوگیری از تقلب در ثبت سفارش کالا
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت طی نامه‌ای به رییس سازمان توسعه تجارت مواردی را در خصوص ثبت سفارش کالا ابلاغ کرد.
مهلت یک هفته‌ای به کسانی که دلار ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: کسانی که طبق لیست بانک مرکزی ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته‌اند یک هفته مهلت دارند نسبت به ارائه لیست قیمت مورد عمل برای مصرف‌کننده براساس ضوابط جهت درج در سامانه ۱۲۴ اقدام کنند.
شرط افزایش بیش از ۹.۶ درصدی قیمت لوازم‌خانگی
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان افزایش قیمت لوازم‌خانگی بیش از ۹.۶ درصد را مشروط به ارائه مستندات توسط تولید کنندگان کرد.
نرخ شیر خام همچنان روی میز آقای وزیر
پایگاه خبری راد: در شرایطی که قرار بود نرخ خرید شیر خام تغییر کند، مدیرعامل اتحادیه دامداران اعلام کرد که این نرخ همچنان روی میز وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار دارد و با وجود توافق دامداران با صنایع لبنی، هنوز نهایی و تصویب نشده که به نظر می‌رسد این نرخ مورد تایید آقای وزیر نیست.
ضعف‌های "حجتی" که فقط برای او نیست...
پایگاه خبری راد: مدیریت حجتی که در دولت دوازدهم برای سومین بار وزیر جهاد کشاورزی شد، طی یکسال گذشته نقاط ضعفی مانند تاخیر حدود هفت ماهه در اعلام نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی و بازار آشفته آن ها، داشت که البته تنها به او بر نمی گردد، اما در روز جهاد کشاورزی بررسی آن خالی از لطف نیست.
بازهم رویه همیشگی؛ گرانی لبنیات قبل مجوز
پایگاه خبری راد: صنایع لبنی مانند گذشته و قبل از آنکه مجوز بگیرند، قیمت محصولات‌شان را افزایش داده‌اند. در این میان از دستگاه‌های نظارتی که فقط اعلام کرده‌اند "افزایش قیمت‌ها تخلف است"، برای برخورد خبری نیست و صنایع قیمت‌هایشان را به حالت قبل برنگردانده‌اند.
برخورد با نمایندگی های غیرمجاز خودرو
پایگاه خبری راد: معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان: عرضه کننده قبل از پیش فروش خودرو، موظف به اخذ مجوز مربوط شامل تعداد خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت است، لذا شرکت‌های دارای نمایندگی رسمی پس از اخذ مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو هستند.
با گرانی برخورد می‌کنیم
پایگاه خبری راد: در حالی که رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی از احتمال گرانی ۳۰ درصدی مواد شوینده خبر داده بود، مدیر کل نظارت بر محصولات بهداشتی ، دارویی و تجهیزات پزشکی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هشدار داد که با افزایش قیمت غیرمنطقی مواد شوینده برخورد می‌شود.
فروش خودرو وارداتی بدون کارت گارانتی تخلف است
پایگاه خبری راد: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با بیان این که بر نحوه خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نظارت می‌شود، تاکید کرد: فروش خودروی وارداتی بدون داشتن کارت گارانتی و وارانتی تخلف به‌شمار می‌رود.