03:51 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان حمایت از مصرف کنندگان

 قیمت‌ کالاهای غیراساسی تا پایان سال کاهش می یابد!
پایگاه خبری راد: رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: راه حل همه مشکلات، وجود نرخ ثابت ارز است و تمام تلاشمان را می کنیم در بودجه ۹۸ ارز تک نرخی در همه کالاها تعیین کنیم و یکسان سازی نرخ ارز راه برون رفت از مشکلات اقتصادی است.
گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو به قوه قضاییه ارجاع شد
پایگاه خبری راد: نمایندگان مجلس با ارجاع گزارش تخلفات ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه‌ی واردات خودرو به دستگاه قضایی موافقت کردند.
پوشک بچه را چند بخریم؟
پایگاه خبری راد: سرپرست اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز از ورود پوشک بچه و پد بهداشتی با نرخ مصوب در بازار استان خبر داد.
لیزینگ کلاهبردار نیست/ وزارت صنعت پاسخگوی پیش‌فروش خودرو باشد
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن ملی لیزینگ در مورد تخلف شرکت‌های لیزینگ و تعقیب آنها، گفت: این‌ها در حوزه نظارت و مسئولیت سازمان حمایت و وزارت صمت قرار دارند.
1.5 میلیون پوشک کشف شده هنوز وارد بازار نشده!
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق اصناف مرکز استان البرز با بیان اینکه اخیراً یک میلیون و 500 هزار پوشک احتکار شده در البرز کشف شد گفت: ورود این پوشک‌ها به بازار تأثیر زیادی بر قیمت‌ها می‌گذارد اما از 45 روز پیش تاکنون این کار انجام نشده است.
قیمت گذاری خودروها تعیین تکلیف شود
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو در دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: رفع نوسان از بازار خودرو نیازمند تعیین تکلیف فوری قیمت گذاری و پرهیز از تصمیم گیری دیرهنگام است.
 بازار فعلی بهشت خودروسازان است
پایگاه خبری راد: رییس هیات تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی کشور، گفت: دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت به مسئله قیمت گذاری کالا از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان دارای تعارض منافع با مسؤولیت‌هاست.
 از اختیارات جدید خودرویی شریعتمداری بی اطلاعم
پایگاه خبری راد: در حالی که محمدرضا شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس بی آنکه شورای رقابت را از شمول قیمت گذاری خودرو خلع ید بداند، دو مرجع کارشناسی قیمتگذاری را به ترتیب هیات تعیین و تثبیت قیمتها در سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و ستاد تنظیم بازار اعلام کرده بود، عضو ناظر مجلس در شورای رقابت از به حاشیه رفتن بی سر و صدای این شورا از نظام قیمت گذاری خودرو اظهار بی اطلاعی کرد.
نحوه تعیین قیمت کالا و خدمات اعلام شد + دستورالعمل وزیر
پایگاه خبری راد: نحوه تعیین قیمت کالاها و خدمات از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مشخص شد.
لطفا حادثه همدان و تعمیم آن به سایر نقاط کشور را جدی بگیرید
پایگاه خبری راد: برخی خودروسازان از ابتدای اردیبهشت ماه 97 با تغییر قیمت برخی محصولات خود، اقدام به پیش فروش های رنگ و وارنگ بدون قیمت قطعی و البته برخی مواقع با قیمت قطعی کرده اند اما؛ بسیاری از پیش خرید کنندگان از آینده این خرید خود بیم ناک هستند زیرا نه تنها خودرو بلکه دعوتنامه تحویل نیز صادر نشده است!
تشکیل کارگروه ویژه برای بازگشت آرامش به بازار خودرو
پایگاه خبری راد: نشست خودرویی دولت و مجلس با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس، وزیر صنعت و معاونان وی، مدیران شرکتهای خودروسازی شب گذشته برگزار و مسائل مربوط به تولید خودرو و شبکه توزیع فروش و بازار خودرو مورد نقد و بررسی اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.
کالاهای مورد نیاز عموم نباید احتکار شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت معدن و تجارت، تصریح کرد: کالاهای مورد نیاز عموم مردم که ممکن است با ارز دولتی وارد کشور شده به هیچ وجه نباید مورد احتکار و اختفا قرار گیرد.
بسته‌های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو ارائه شد
پایگاه خبری راد: در جلسه ستاد اقتصادی دولت که روز پنج شنبه به ریاست رئیس جمهور تشکیل شد، وزیران صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان، بسته های تأمین، توزیع و نظارت کالاهای اساسی و دارو را ارائه کردند.
کشف ۱۰ میلیارد تومان تخلف در واردات کاغذ
پایگاه خبری راد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کشف ۷۰۰ مورد تخلف در امر واردات کاغذ خبر داد و رقم این تخلفات را ۱۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
دستور فوری وزیر صنعت برای بررسی نحوه پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودروی بهمن
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت برای بررسی نحوه پیش‌فروش مزدا ۳ گروه خودروی بهمن دستور فوری داد.