11:54 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان جهانی کار

تشریح دستاوردهای اجلاس ۲۰۱۸ سازمان بین‌المللی کار
نماینده اعزامی کارگران به سازمان جهانی کار با تشریح دستاوردهای سفر به یکصد و هفتمین اجلاس سازمان جهانی کار، از همکاری ایران و ILO بعد از ۴۰ سال و ارائه بسته پیشنهادی این سازمان در چهار محور طبقه‌بندی شده خبر داد.
نابودی امنیت شغلی کارگران با حضور اتباع بیگانه
پایگاه خبری راد: به اعتقاد نایب رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران، بالا بودن آمار مهاجرین و اتباع بیگانه در ایران یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن امنیت شغلی کارگران در کشور است.
بیش از ۶۰ درصد کارکنان جهان در اقتصاد غیر رسمی مشغول به کارند
پایگاه خبری راد: سازمان جهانی کار اعلام کرد ۲ میلیارد نفر از کارکنان جهان در بخش غیررسمی اقتصاد مشغول به کارند که بیشتر آن ها در کشورهای نوظهور و در حال توسعه مشاهده شده است.
ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ‌التحصیلان
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی معتقد است که مهمترین اولویت سال ۱۳۹۷ باید حفظ اشتغال موجود و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ‌التحصیلان باشد.
روزانه چند کارگر جان خود را از دست می دهند؟
پایگاه خبری راد: سالانه ۳۴۰ میلیون حادثه شغلی در جهان اتفاق می‌افتد و روزانه ۶۳۰۰ کارگر در دنیا بر اثر حوادث و بیماری‌های ناشی از کار جان خود را از دست می‌دهند. برآوردی که از خسارت این قبیل حوادث می‌شود رقم ۲۸۰۰ میلیارد دلار معادل چهار درصد تولید ناخالص داخلی کشورهای جهان است.
کار و تعاون در هفته‌ای که گذشت
پایگاه خبری راد: بروزرسانی ۳۵۰ کارگاه دولتی فنی و حرفه‌ای، عدم افزایش بن خواربار کارگران در سال آینده، احیای شورای عالی تامین اجتماعی و تشکیل بانک اطلاعات زنان فعال در عرصه‌های اقتصادی و کارآفرینی، سر تیتر مهمترین عناوین خبری این هفته در حوزه کار و تعاون بود.
رفاه مردم با فروش نفت بالا نمی رود
پایگاه خبری راد: به اعتقاد یک کارشناس حوزه کار، به جای فروش نفت باید از حاصل ارزش افزوده کار و فعالیت‌های اقتصادی، زندگی مردم را تامین کنیم و درآمدهای ارزی را وارد اقتصاد نکنیم.
ایران میزبان سیزدهمین اجلاس منطقه‌ای ICA
پایگاه خبری راد: سیزدهمین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه اتحادیه جهانی تعاون، آبان ماه سال آینده با حضور کشورهای آسیایی،‌ استرالیا و نیوزیلند در تهران برگزار خواهد شد.
با این شغل‌ها پولدار شوید!
پایگاه خبری راد: اگر می‌خواهید در خانه راحت بنشینید و بدون هیچ هزینه یا مزاحمتی برای خودتان کسب و کاری راه بیندازید و از قضا پول خوبی هم در بیاورید، این شغل‌ها درآمدتان را افزایش می‌دهد.
لابی قدرتمند تشکل‌های کارگری برای تعیین دستمزد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بازار کار معتقد است تا زمانی که شرایط اقتصاد کشور و وضعیت بنگاه‌ها بهبود پیدا نکند، تغییری در افزایش حداقل مزد کارگران ایجاد نخواهد شد. او تاکید دارد که جلسات دستمزد شورای عالی کار به لابی قوی نمایندگان کارگری نیاز دارد.
صفحه قبل | صفحه بعد