12:56 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان جهانی بهداشت

ارایه غیرمجاز قلیان با یخ و شیرنارگیل/تقلای وزارت بهداشت برای کاهش مصرف دخانیات
پایگاه خبری راد: رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات کشور با اشاره به آنچه که " ضرر سالانه ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دخانیات به کشور" خواند، اقدامات وزارت بهداشت برای کاهش و همچنین ترفندهای صنایع دخانی برای افزایش مصرف دخانیات در کشور را تشریح کرد.
بزرگترین عاملی که در بازارهای نفت نادیده گرفته شد
پایگاه خبری راد: قیمت‌های نفت به دلیل دل‌شوره بازار نسبت به کندی رشد اقتصاد جهانی به شدت کاهش پیدا کرد اما بازارها احتمال اختلال جدی در روند عرضه لیبی به دلیل جنگ داخلی در این کشور را نادیده گرفته‌اند.
تضمین تأمین نفت از سوی مرد سیا در لیبی!
پایگاه خبری راد: در یک اقدام دور از انتظار، دولت آمریکا که پیش از این تنها دولت وفاق ملی تحت حمایت سازمان ملل متحد در لیبی را به رسمیت می‌شناخت، از ژنرال خلیفه حفتر و ارتش ملی لیبی وی اعلام پشتیبانی کرد.
سالانه ۴۳۰ نفر به‌ دلیل هزینه‌های درمانی زیر خط فقر می‌روند
پایگاه خبری راد: قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در ایران سالانه ۴۳۰ نفر بخاطر هزینه‌های درمانی زیر خط فقر می‌روند.
ضرورت اقدامات حمایتی برای دسترسی آسانتر مردم به شیر و فرآورده‌های آن
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، گفت: امروزه میزان مصرف سرانه شیر و فرآورده‌های آن در هر جامعه یکی از مهمترین شاخص‌های توسعه فرهنگی به شمار می‌آید.
هند صاحب آلوده‌ترین شهرهای جهان
پایگاه خبری راد: بررسی‌ها روی وضعیت شهرهای مختلف دنیا به لحاظ آلودگی هوا نشان می‌دهد که ۲۲ شهر از ۳۰ شهر آلوده جهان در هند هستند.
شاید کم شنوا شده‌اید و خبر ندارید!
پایگاه خبری راد: کارشناس مسئول گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: خطر کم شنوایی در کمین افرادی است که موسیقی زیاد گوش می دهند.
استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل رویکردی جهانی است
پایگاه خبری راد: سرپرست دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت به حرکت نظام سلامت کشور برای همراهی با رویکرد جهانی استفاده از ظرفیت‌های طب سنتی و مکمل در کنار طب رایج تاکید کرد.
صنایع بزرگ پیوست سلامت را رعایت کنند
پایگاه خبری راد: معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: صنایع بزرگ در کشور باید به عنوان یک اصل اساسی، پیوست سلامت را رعایت کنند.
 کالری غذا از روی عکس محاسبه می شود!
پایگاه خبری راد: پژوهشگران فرانسوی، نوعی اپلیکیشن ارائه داده‌اند که می‌تواند میزان کالری غذا را تنها از روی عکس آن محاسبه کند!
آنغوزه شیرین گیاهی بی نظیر در منابع طبیعی خراسان جنوبی
پایگاه خبری راد: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت: هر سال به صورت سنتی حدود 50 تن آنغوزه شیرین توسط روستاییان از عرصه‌های منابع طبیعی خراسان جنوبی برداشت می‌شود که سودی معادل 40 میلیارد تومان را برای آنان به ارمغان می‌آورد.
آلودگی هوای هند،1.24 میلیون نفر را به کشتن داد!
پایگاه خبری راد: یک مطالعه نشان می‌دهد آلودگی هوای هند در سال ۲۰۱۷ میلادی جان ۱.۲۴ میلیون نفر، معادل ۱۲.۵ درصد از تمامی مرگ‌ و میرهای ثبت شده در آن سال را گرفته است.
سلامت انسان‌ها در گروِ مقابله با تغییرات اقلیمی
پایگاه خبری راد: مطالعات اقلیمی اغلب اثرات زیان‌آور مربوط به درجه حرارت فزاینده جوی، رویدادهای شدید آب و هوایی و دیگر عواقب تغییر اقلیم بر سلامت عمومی را برجسته می‌سازند، اما گزارش اخیر سازمان جهانی بهداشت (WHO) مزایایی را که مقابله با مشکلات اقلیمی برای سلامت عمومی به همراه دارد به تفصیل شرح داده است.
روزجهانی ایدز با شعار وضعیت خودت را بشناس!
پایگاه خبری راد: هر ساله در تاریخ یکم دسامبر میلادی برنامه‌های روز جهانی ایدز در سراسر جهان برگزار می‌شوند و امسال نیز سی‌امین سالگرد این روز با شعار "وضعیت خود را بشناس" گرامی داشته می‌شود.
پایبند نبودن مدیران نفتی نسبت به قوانین و کنوانسیونهای موجود !
پایگاه خبری راد: علی ساری مطرح کرد: رئیس شرکت ملی نفت ایران گفته است مالیات بر ارزش افزوده در دفتر رئیس جمهور بررسی شده و از نظر حقوقی قابل پذیرش نیست.