10:44 | دوشنبه 11 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان جنگل‌ها

وزارت صنعت نیازمند جراحی بزرگ است!
پایگاه خبری راد: معاون خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت باید جراحی بزرگی صورت گیرد.
خشکسالی از یک طرف، آفات هم به جان جنگل‌های ایران افتاده است
پایگاه خبری راد: مدیرکل حفاظت و حمایت از منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها ضمن تشریح آفات و بیماری‌هایی که در رویشگاه‌های مختلف کشور به دلیل تغییرات اقلیمی به وجود آمده است، گفت: نزدیک به پنج میلیارد تومان اعتبار برای رویشگاه‌ها و استان‌هایی که درگیر آفات و بیماری‌هایی هستند در نظر گرفته شده است.
اختصاص 7000 میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری در کشور
پایگاه خبری راد: ‌رئیس سازمان جنگل‌ها از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد.
اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها از اختصاص هفت هزار میلیارد ریال برای طرح‌های آبخیزداری خبر داد.
تهیه نقشه نقاط ریسک و خطر کشور
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ضمن اشاره به تهیه نقشه نقاط ریسک و خطر کشور با همکاری فائو گفت: این نقشه ریسک نقاط بحرانی آتش‌سوزی، سیل، فرسایش خاک و... را نشان خواهد داد.
۷۰ درصد نقاط سیل‌خیز کشور ایمن‌سازی نشده است / وقوع بیش‌از ۱۰۰۰ سیل طی شش سال
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوان‌داری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با بیان این‌که از ۴۵ میلیون هکتار از حوزه‌های آبخیز کشور، ۱۱ میلیون هکتار تحت پوشش عملیات آبخیزداری قرار گرفته است، گفت: طی سال‌های ۹۰ تا ۹۶، ۱۱۳۹ مورد سیل در کشور اتفاق افتاده است.
اجرای طرح کاداستر در ۳۲ میلیون هکتار از اراضی کشور
پایگاه خبری راد: معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: تاکنون ۳۲ میلیون هکتار در کل کشور کار کاداستر انجام شده است.
رتبه ۱۲ ایران در توسعه جنگل
پایگاه خبری راد: رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفت: ایران در بین ۲۰ کشور توسعه دهنده جنگل در دنیا رتبه دوازدهم را دارد.
تخصیص اعتبار ۵۸ میلیارد تومانی برای حفظ و احیای مراتع
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر فنی مرتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به اینکه ۵۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش مرتع از صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است، گفت:فقط ۲۵ درصد از تولید و ارزش مراتع مربوط به تامین علوفه است، مابقی آن ارزش محیط زیستی دارد.
فشار خصولتی‌ها برای اجرای پروژه‌های‌شان/ اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار برای منابع طبیعی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری اعلام کرد، هر کسی که می‌خواهد فعالیتی در عرصه منابع طبیعی انجام دهد، باید از سازمان جنگل‌ها مجوز بگیرد. این در حالی است که فشارهای زیادی به این سازمان می‌آورند تا طرح‌های‌شان را انجام دهند که عمده آن‌ها خصولتی هستند.
قاچاق چوب سازماندهی شده نیست/ صنایع نقشی در قاچاق ندارند
پایگاه خبری راد: فرمانده یگان سازمان جنگل‌ها تصریح کرد: قاچاق چوب سازماندهی شده نیست؛ چراکه تمام کارگاه‌های چوب مورد بازرسی قرار می گیرند و افرادی که چوب قاچاق می کنند برخی آزمند و برخی نیازمند هستند. اینگونه نیست که کارگاه های صنایع چوبی دپو چند تنی از چوب های غیرمجاز داشته باشند.
کاهش سه برابری جنگل‌های شمال در 2 دهه
پایگاه خبری راد: دکتری منابع طبیعی گفت: مطابق برآورد سازمان جنگل‌ها و مراتع از سال 75 تاکنون با صدور 500 هزار مجوز برداشت چوب، جنگل‌های شمال دچار یک کاهش سه برابری شده است.
نقش کشاورزی در وضعیت حوزه‌های آبخیز و سفره‌های آب زیرزمینی
پایگاه خبری راد: قائم سازمان سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تاکید کرد: باید با مدیریت کشاورزی و همچنین مدیریت حوزه سرزمینی در اکوسیستم‌های بالادستی، حوزه های آبخیز را تقویت کنیم و سالانه یکی - دو میلیارد مترمکعب از بیلان منفی ۱۱ میلیارد متر مکعبی سفره‌های آب زیرزمینی بکاهیم.
ممنوعیت شناسایی و ساخت معدن در پنج استان
پایگاه خبری راد: معاون سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از ممنوعیت شناسایی و احداث معادن جدید طبقه یک تا سه در استان‌های مازندران، گیلان، گلستان، تهران و البرز خبر داد و گفت: بازسازی معادنی که بهره‌برداری آنها به اتمام رسیده آغاز شده و امسال ۵۰ معدن در این زمینه در دستور کار قرار گرفته است.
نگهداری 135 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی کار سختی است!
پایگاه خبری راد - معاون امور جنگل سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گفت: رژیم مالکیت اراضی کشور، دولتی است و نگهداری 135 میلیون هکتار عرصه منابع طبیعی کار بسیار دشواری است.
صفحه قبل | صفحه بعد