00:57 | پنجشنبه 7 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سازمان توسعه تجارت

گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور
نماد برتر- رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در اولین نشست کمیته پایش تجارت خارجی کشور گفت: روند رشد صادرات در تمامی کالاهای غیرنفتی آهنگ مثبتی دارد و با گشایش و تسهیل روش‌های بازگشت ارز صادرات به چرخه اقتصادی کشور، این روند مثبت استمرار خواهد یافت.
پیگیری‌ اجرای تهاتر کالا با ۱۰ کشور در حال انجام است
نماد برتر- معاون وزیر صنعت از اقدامات سازمان توسعه تجارت برای عملی شدن تهاتر با ۱۰ کشور خبر داد و گفت: باید با اصلاح بسته سیاستی بانک مرکزی از همه ظرفیت‌های صادرات ارزی استفاده شود.
تهاتر کالا به کالا چگونه کلید می‌خورد؟
نماد برتر- رییس کل سازمان توسعه تجارت به ارائه جزییاتی از نحوه اجرای مصوبه اخیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در تهاتر کالا پرداخت.
هدف گذاری افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی
نماد برتر- رئیس سازمان توسعه تجارت از هدف گذاری برای افزایش ۱۵ درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه دوم امسال خبر داد.
تنها زرشک بی دانه جهان در حال پوسیدن
نماد برتر- زرشک یکی از محصولات اصلی خراسان جنوبی است، حال آنکه حتی مردم ایران آن را به نام خراسان جنوبی نمی‌شناسند که اگر می‌شناختند این محصول روی دست کشاورز باد نمی‌کرد.
کدام کشورها از لوازم خانگی ایرانی استفاده می کنند؟
نماد برتر- دبیر انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت که در صنعت لوازم خانگی سالانه به طور متوسط ۱۶۰ تا ۱۷۰ میلیون دلار صادرات انجام می‌شود.
اصلاح فرآیند ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی در دولت
نماد برتر- وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد اصلاح تصویب نامه موضوع فرآیند ارزیابی و انتخاب صادرکنندگان ممتاز و نمونه ملی را به کمیسیون اقتصاد هیات دولت ارائه کرده است.
آغاز فراخوان بیستمین  فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان
نماد برتر- دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی همایش روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان گفت: در سال 99 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری امسال با عنوان جهش تولید، تلاش داریم تا از بنگاههای اقتصادی و تولیدی برای حضور هرچه بیشتر در فرایند ارزیابی و انتخاب بنگاه های حامی حقوق مصرف کنندگان دعوت به عمل آید.
مشتریان کالاهای ایرانی؛ چین و همسایگان
نماد برتر- جدیدترین گزارش سازمان توسعه تجارت نشان می‌دهد که در سال جاری، حدود ۷۰ درصد از کل صادرات ایران به کشورهای همسایه انجام شده است.
فروغان: پسته فارس کیفیت دارد اما برند نیست
نماد برتر- رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی استان فارس اعتقاد دارد که محصول پسته تولید شده در فارس علیرغم اینکه استانداردهایی بالاتر از سطح اروپا را دارد اما چون برند نیست، در بخش صادرات داخل و بیرون از کشور، دچار لطماتی شده است.
تسهیل روند صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی
نماد برتر- در سی و چهارمین نشست کارگروه توسعه صادرات، بر تسهیل روند صادرات و بازگشت ارزهای صادراتی بخش خصوصی تأکید شد.
برخورد آل کثیری با اقتصاد ایران!
نماد برتر- عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران می‌گوید، در ماه‌های گذشته در کنار محدودیت‌های کرونا، برخی کشورها نیز رفتاری تبعیض آمیز با اقتصاد ایران داشته‌اند.
صادرات کیوی آزاد شد
نماد برتر- سازمان توسعه تجارت اعلام کرد که با پایان محدودیت‌ها، بار دیگر صادرات کیوی مجاز خواهد بود.
از صادرات محصولات چرم و کفش ایرانی غفلت نکنیم
نماد برتر- یک فعال تعاونی حوزه چرم، توسعه صادرات غیرنفتی را یک اولویت اساسی در سال جهش تولید دانست و راه اندازی مراکز تجاری در کشورهای هدف با حمایت وزارت تعاون و ایجاد نمایشگاههای تخصصی صنعت چرم و کفش را خواستار شد.
پرداخت تسهیلات حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی یکپارچه شد
نماد برتر- دفتر معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که سامانه یکپارچه اعطای تسهیلات بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی در سایت بهین یاب راه‌اندازی شد.