07:23 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روستاییان

گرانی زمین و زباله؛ گردشگری با روستاها چه کرده؟
نماد برتر- سه سال است که ۵۰۰ روستا برچسب گردشگری خورده‌اند، بی‌آن‌که در وضعیت آن‌ها تغییری داده شود. حالا مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری می‌گوید: بیشتر آن‌ها از حالت روستا خارج شده‌اند و باید بازنگری شوند.
مجلس هفته آینده وضعیت بازار مسکن و بورس را بررسی می‌کند
نماد برتر- یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مسکن و خودرو گفت: قیمت خودرو پرواز کرده و به عرش رسیده و در این شرایط آقایان تنها تماشاچی هستند.
تعداد روستاهای گازدار کردستان از مرز ۱۳۳۰ مورد گذشت
نماد برتر- مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان از رشد ۱۰۰درصدی تعداد روستاهای گازدار نسبت به سال ۱۳۹۲ گزارشی ارائه داد و اظهار کرد: تا پایان هفته دولت امسال تعداد روستاهای گازدار بدون احتساب کوخ های گازدار شده به بیش از یک هزار و ۳۳۰روستا ارتقاء یافته است.
کاخ سفید خطای بزرگ استراتژیک انجام داد/برق مجانی بیشتر شامل حال روستاییان می شود
نماد برتر- رییس جمهور گفت: از لحاظ آب و برق می توانیم کشور را با کشورهای پیشرفته مقایسه کنیم که همه مردم در شهرها از برق و نود و نه درصد در روستاها از برق استفاده می کنند.
تصویب تداوم معافیت مالیاتی تولیدکنندگان فرش دستباف در کمیسیون اقتصادی دولت
نماد برتر- رییس مرکز ملی فرش ایران از ظرفیت اشتغال زایی دو میلیون نفری قالیبافی در کشور خبر داد و گفت: براساس پیگیری های وزارت صنعت، معدن و تجارت و مرکز ملی فرش ایران و تشکل های فعال فرش دستباف در جلسه کمیسیون اقتصادی دولت، معافیت ماده ۱۴۲ قانون مالیات‌های مستقیم کارگاه های فرش دستباف به قوت خود باقی ماند.
تامین امنیت بیمه‌شدگان باید از اولویت‌های بیمه باشد
نماد برتر- یک استاد دانشگاه گفت: اگر بیمه دارای مدیریت و برنامه‌ریزی قوی باشد، می‌تواند بسیار مددکار و کارآمد عمل کند.
صندوق های خرد محلی، بهترین راه افزایش درآمد و پس انداز
نماد برتر- مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید راه اندازی صندوق های خرد محلی در جوامع روستایی را در توانمندسازی زنان، ایجاد فرصتهای شغلی، افزایش درآمد و تقویت اقتصاد محلی موثر خواند.
چکش کاری طرح سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی
نماد برتر- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی طرح ساماندهی سهام عدالت در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت که احتمالا رای گیری نهایی در هفته آینده انجام خواهد شد.
تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب دریا برای مصارف صنعتی
نماد برتر- وزیر نیرو از تخصیص ۲۶ میلیارد متر مکعب آب شور دریا برای مصارف صنعتی در استان‌های ساحلی خبر داد.
برای گرفتن وام هیچ وقت دیر نیست
نماد برتر- مدیر پروژه سرمایه‌گذاری اشتغال فراگیر روستایی وزارت کار با بیان اینکه هیچگاه برای دریافت تسهیلات دیر نیست به جوانان توصیه کرد: قبل از شروع هر کاری ایده داشته باشند تا بتوانند طرح خود را پشتیبانی و پیگیری کنند.
نیروهای بومی در اولویت آگهی‌های استخدام
نماد برتر- اهم خبرهای این هفته حوزه کار و تعاون به راه‌اندازی ۲۰۰۰ صندوق محلی در استانهای مختلف، تعیین تکلیف کارگران مشاغل پروژه‌ای و ساختمانی، اولویت نیروهای شایسته بومی در آگهی‌های استخدام و افتتاح ۳۲۲ طرح تعاونی اختصاص داشت.
تلاش می‌کنیم تا پایان این دولت 10 میلیون روستایی به آب سالم دسترسی داشته باشند
پایگاه خبری راد: وزیر نیرو گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت دوازدهم بیش از 10 میلیون نفر از روستاییان کشور به آب شرب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.
ایجاد ۱۰۰۰ صندوق خرد محلی در هزار روستا
پایگاه خبری راد: رییس هیات مدیره صندوق کارآفرینی امید از تشکیل ۱۸۰۰ صندوق خرد محلی در روستاها با همکاری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: طی سال‌های گذشته بیش از ۱۹۰ هزار شغل روستایی ایجاد شده که ۴۰ درصد آن سهم زنان بوده است.
منتظر تخصیص بودجه بخش تعاون هستیم
پایگاه خبری راد: معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از افزایش ۱۱ برابری بودجه بخش تعاون خبر داد و گفت: با دستور وزیر کار منابع صندوق‌های زیرمجموعه وزارت کار از جمله شستا و صندوق بیمه روستاییان جهت افزایش خدمات دهی در بانک‌های توسعه تعاون و رفاه کارگران سپرده‌گذاری می‌شود.
مشکل آب بود یا گاندو؟!
پایگاه خبری راد: اینجا فاصله بیداد می‌کند، فاصله یک درخت تا درخت بعدی، فاصله یک روستا تا روستای همسایه، فاصله مردم تا ساده‌ترین امکانات زندگی، فاصله جان کودکان تا امنیت...