05:54 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

روانشناسی

دانش مالی رفتاری سرمایه‌گذاری
نماد برتر- امروزه روانشناسان مالی توجه ویژه‌ای به کنکاش در عوامل تاثیرگذار بر احساسات و تصمیمات سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری معطوف داشته‌اند. "مالی رفتاری (Behavioral Finance)" حوزه‌ای است که به بررسی جهت‌گیری‌های رفتاری سرمایه‌گذاران یا تحلیلگران مالی می‌پردازد. این حوزه بر این واقعیت تمرکز دارد که چرا گاهی سرمایه‌گذاران، عملکردی غیرمنطقی در زمان سرمایه‌گذاری دارند و علیرغم صحیح‌بودن اطلاعات‌شان، تحت تاثیر سوگیری‌ها و تورش‌های خود، به نتایج و تصمیم‌های نادرستی می‌رسند. به بیانی ساده‌تر این حوزه به دنبال یافتن درک تاثیر گرایش ها و سوگیری‌های شخصی بر سرمایه‌گذاران موثر بر بازار است.
راهکارهای افزایش هوش عاطفی
پایگاه خبری راد: هوش عاطفی (هوش هیجانی) یا EQ به عنوان یک مهارت با محبوبیت روزافزون در دنیای حرفه‌ای شناخته می‌شود.
رفت و آمد مشتریان قلابی در وزارت نفت
پایگاه خبری راد: وزیر نفت از مراجعه مشتریان قلابی با هدف به دست آوردن اطلاعات از شرایط فروش نفت ایران خبر داده است. به گفته او، روزانه ۱۰ نفر برای خرید نفت مراجعه می‌کنند که ۷۰ درصد آن‌ها مشتری واقعی نیستند و می‌خواهند اطلاعات بگیرند که ایران چطور نفت می‌فروشد و چطور می‌خواهد پول‌هایش را دریافت کند.
ساخت سیستم ردیابی حرکات چشم برای تشخیص بیماری‌های اعصاب و روان
پایگاه خبری راد: محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با طراحی و ساخت سیستم ردیابی چشم در تلاشند که با استفاده از داده‌های این سیستم نسبت به تشخیص بیماری‌های حوزه روانشناسی و روانپزشکی اقدام کنند.
ناگفته‌هایی از بازار و مصرف «لوازم آرایش» در ایران
پایگاه خبری راد: مدیرکل امور فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اخیراً اعلام کرده گردش مالی محصولات آرایشی و بهداشتی کشورمان ۶۵ هزار میلیارد تومان است. جدا از این رقم بالا، بارها خبرهایی مبنی بر اینکه ایران یکی از پرمصرف‌ترین کشورهای جهان است، مطرح شده. اما دلیل این گردش مالی بالا و مصرف زیاد ما در این حوزه چیست؟
واسطه‌گران و جریان رانت به هیجانات دامن می‌زنند
پایگاه خبری راد: عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه واسطه‌گران و جریان رانت به هیجانات دامن می‌زنند، گفت: برخی جریان‌ها کمبودهایی را در بازار ایجاد و به رانت‌های اطلاعاتی و مرتبط با شبکه توزیع و قاچاق کالا دسترسی دارند.
سرانه ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: سرانه روزانه استفاده ایرانی‌ها از شبکه‌های اجتماعی حدود یک ساعت و چهار دقیقه است و ۹۴ درصد از اعضای فعال در این شبکه‌ها از تلگرام استفاده می‌کنند.
وابستگی اکثر مجرمان اینترنتی به سازمان‌های قاچاق انسان
پایگاه خبری راد: رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا گفت: بسیاری از مجرمان اینترنتی به سازمان های قاچاق انسان و پخش مواد مخدر مرتبطند و نباید به راحتی از این موضوع عبور کرد.
نگاهی به بهترین مشاغل سال ۲۰۱۹
پایگاه خبری راد: در شرایطی که وضعیت بازار کار بهتر شده است، برخی از مشاغل دارای حقوق و امکان استخدام بیشتری در مقایسه با سایر مشاغل هستند.
مادر شدن، ساختار مغزی زنان را تغییر می‌دهد
پایگاه خبری راد: مادر شدن ساختار مغزی زنان را تغییر داده تا ارتباط بین مادر و فرزند بعد از تولد راحت‌تر شود.
 «زلزله» بر وضعیت روحی و روانی کودکان چه تاثیری دارد؟!
پایگاه خبری راد: اگر مداخلات روانی به موقع و صحیح صورت نگیرد، کودک دچار نوعی استرس مزمن می‌شود که تا بزرگسالی و حتی تا پایان عمر نیز همراه او خواهد بود.
اطلاع رسانی رفتارهای پرخطر جنسی!
پایگاه خبری راد: دبیر کمیته اعتیاد انجمن علمی روانپزشکان ایران تاکید کرد که در مورد رفتارهای پرخطر جنسی، اطلاع‌رسانی‌ها و آگاهی‌بخشی‌ها نباید فقط به جوانان معطوف شود.
بر ضرورت توجه به کرامت انسانی تاکید کرد
پایگاه خبری راد: رییس پلیس پایتخت به ماموران توصیه کرد که در برخورد با مردم توجه کنند که اصل مترقی کرامت انسانی لکه‌دار نشود.
بن‌بست عاطفی از علل خودکشی جوانان
پایگاه خبری راد: متخصص روانشناسی کودک و نوجوان در کردستان، گفت: خودکشی ناشی از مسئله‌ای است به نام "بن‌ بست عاطفی"، این نوع خودکشی بیشتر در نوجوانان و جوانان دیده می‌شود، نوجوانانی که به دلیل دلبستگی ناایمن و وابستگی شدیدی که ناشی از طرحواره رهاشدگی دارند بخشی از وجود خود را در دیگری تعریف می‌کنند.
نفس کار خوب است؛ اما شیوه اجرا اشتباه
پایگاه خبری راد: ‌خبر جمع‌آوری معتادان، متکدیان، عرضه‌کنندگان قلیان و کودکان کار چند روزی است در فضای مجازی منتشرشده است. به گفته شهردار بندرعباس سالانه چندین مرتبه این اقدام صورت می‌گیرد، اما اینکه چرا این موضوع تاکنون ریشه‌کن نشده است، موضوعی است که اذهان عمومی را به خود مشغول کرده است. به نظر می‌رسد در این مسیر آسیب‌پذیرترین گروه، کودکان کار هستند.