12:51 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رمز عبور

چالش امنیت رمز عبور حساب‌های اجتماعی
نماد برتر- کم‌دقتی کاربران و عدم فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای اکانت شبکه‌های اجتماعی، باعث می‌شود دیگران به راحتی به این اکانت‌ها دسترسی داشته و بتوانند برای کاربران دردسر یا مزاحمت ایجاد کنند.
نکاتی برای این‌که در دنیای دیجیتال ایمن باشید
پایگاه خبری راد: مشاغل در همه ابعاد روزانه قربانی حملات سایبری می‌شوند؛ بدافزارها و حملات فیشینگ می‌توانند به شرکت‌ها به طور متوسط ۲.۴ میلیون دلار یا بیش‌تر خسارت وارد کنند و این سؤال وجود دارد که اهداف اصلی این حملات چه کسانی هستند؟
چرا اجرای سامانه روابط کار به کاریابی‌ها داده نشد؟
پایگاه خبری راد: دبیر کانون کارفرمایی انجمن‌های صنفی دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌های غیر دولتی کشور از آمادگی کاریابی‌ها برای اجرای طرح سامانه روابط کار و احراز هویت رایگان کارگران و کارفرمایان در این سامانه خبر داد.
احتیاط کنید؛ خطر اتصال به وای‌فای‌ رایگان!
پایگاه خبری راد: اگرچه اینترنت رایگان به صورت وای‌فای امروزه در مکان‌های عمومی بسیاری یافت می‌شود و مورد استفاده بسیاری از کاربران هم قرار می‌گیرد، اما با توجه به ضریب امنیت بسیار پایین و ریسک‌های متعددی که این وای‌فای‌ها دارند، باید در در استفاده از آن‌ها احتیاط کرد.
با اثر انگشت وارد گوگل شوید!
پایگاه خبری راد: گزارش‌ها حاکی است که کاربران در ماه‌های آینده احتمالا قادر خواهند بود از طریق اثرانگشت خود وارد برخی از سرویس‌های گوگل شوند.
آمریکا در تدارک اسکورت نظامی نفتکش‌ها در تنگه هرمز
پایگاه خبری راد: مارک اسپر، کاندیدای پست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد اسکورت نظامی نفتکش‌های که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، مانع از حمله بیشتر به کشتی‌ها خواهد شد.
به این پیام‌ها در واتس‌اپ جواب ندهید!
پایگاه خبری راد: کارشناسان امنیتی به کاربران توصیه کرده‌اند به هیچ عنوان به پیام‌های ناشناسی که در واتس‌اپ آنها ارسال و از آن‌ها درخواست می‌شود که پول پرداخت کنند، پاسخ ندهند.
چگونه از هک شدن دستگاه‌های اندرویدی جلوگیری کنیم؟
پایگاه خبری راد: اندروید نسبت به بقیه سیستم‌های عامل‌ تلفن همراه کاربردهای بسیاری دارد؛ مخصوصاً میان کاربران ایرانی. در عین حال یکی از آسیب پذیرترین سیستم عاملها هم هست و هکرها به راحتی می‌توانند آن را هدف قرار دهند. به همین دلیل بسیاری از کاربران نگران هک شدن دستگاه‌های اندرویدی و از دست دادن اطلاعات مهم‌شان هستند.
پردازنده‌های AMD در برابر حملات سایبری امن هستند
پایگاه خبری راد: بعد از آنکه کارشناسان باری دیگر آسیب‌پذیری‌های جدیدی در پردازنده‌های اینتل پیدا کردند، این بار شرکت AMD به عنوان یکی از بزرگترین رقبای این شرکت آمریکایی اعلام کرده که محصولاتش در برابر حملات سایبری هکرها ایمن هستند.
دردسر جدید خریداران نفت عربستان
پایگاه خبری راد: خریداران آسیایی مختلف نفت خام عربستان سعودی در پی حملاتی اخیری که به دو نفتکش سعودی انجام شد، در نظر دارند برای کاهش ریسک اختلال عرضه از کشتی‌های کوچک‌تر استفاده کنند.
نحوه دریافت خلاصه کارکرد و ریز مکالمات از طریق مخابرات
پایگاه خبری راد: مشتریان شرکت مخابرات ایران می‌توانند سرویس ریز مکالمات تلفن و همین‌طور خلاصه کارکرد تلفن ثابت خود را از پرتال شرکت مخابرات ایران دریافت کنند.
بررسی واکنش‌ها به لغو معافیت‌های نفتی ایران توسط آمریکا
پایگاه خبری راد: یک هفته از بیانیه‌ای که کاخ سفید درباره لغو معافیت‌های نفتی ایران منتشر کرد، گذشته است. بیانیه‌ای که نه تنها واکنش‌های بسیاری را داخل ایران و توسط مقامات در پی داشت، بلکه کشورهای خارجی و مشتریان نفتی ایران نیز به آن واکنش نشان دادند.
کاربران واتس‌اپ مراقب باشند!
پایگاه خبری راد: کارشناسان اعلام کرده‌اند کاربران واتس‌اپ باید مراقب دریافت پیام‌هایی که در آنها لینک‌های آلوده وجود دارد، باشند.
رمز عبور تمامی حساب‌های کاربری خود را تغییر دهید
پایگاه خبری راد: کارشناسان و متخصصان فعال در حوزه امنیت سایبری توصیه کرده‌اند که کاربران بعد از سرقت یا گم کردن گوشی خود، باید هرچه سریع‌تر رمز عبور همه اکانت و حساب‌های کاربری خود را تغییر دهند.
چه رمز عبوری بگذاریم که هک نشویم؟!
پایگاه خبری راد: بسیاری از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری به تازگی با انتشار گزارشی جدید ابراز کرده‌اند که برخلاف هشدارهای امنیتی هنوز خیل عظیمی از کاربران برای حساب‌های کاربری خود رمز عبورهای ساده و قابل حدسی همچون ۱۲۳۴ را انتخاب می‌کنند.