20:52 | دوشنبه 7 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رضا پدیدار

دود حذف نفت ایران در چشم جهان می‌رود
پایگاه خبری راد: درحالی که حدود سه ماه تا بازگشت تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران باقی مانده، التهابات این اتفاق در بازارهای جهانی نفت کاملا مشهود است. زیرا چنانچه نفت ایران از بازارهای جهانی حذف شود، کشورهای تولید کننده نمی‌توانند این خلا را جبران کنند و این موضوع باعث کمبود عرضه و در نتیجه افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد.
تصمیمات یک‌شبه گریبان‌ اقتصاد را گرفته است
پایگاه خبری راد: درحالی که آمریکا هنوز تحریم‌های نفتی علیه ایران را اعمال نکرده است، اخباری مبنی بر اینکه ایران جایگاه خود را در بازارهای جهانی نفت از دست خواهد داد به گوش می‌رسد؛ اما کارشناسان نفتی بر این باورند که این اخبار در حد حدس و گمان و بیشتر شانتاژ خبری بوده و نمی توان به طور قطعی درمورد وضعیت صادرات نفت ایران اظهار نظر کرد.
هشدار تولیدکنندگان و بازرگانان نسبت به افزایش نقدینگی و تورم
پایگاه خبری راد: افزایش نقدینگی در ایران و جذب نشدن آن در بخش‌های مناسبی دردسرهایی برای اقتصاد ایجاد کرده که با توجه به روند افزایشی آن، اعضای اتاق بازرگانی در این‌باره هشدار داده‌ و می‌گویند که اگر خرج کردن برای هزینه‌های جاری کشور ادامه یابد، سهم نقدینگی در سبد اقتصاد بسیار بیشتر می‌شود که پیامد آن تورم است.
رانت در تولید، فروش و بازارهای پتروشیمی بیداد می‌کند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد حوزه انرژی ضمن بررسی واگذاری شرکت‌های پتروشیمی به بخش خصوصی، از وجود رانت در بخش های مختلف این صنعت انتقاد کرد.
تاثیر افزایش تولید نفت عربستان و روسیه بر بازار ایران
پایگاه خبری راد: درحالی‌که تنها حدود پنج روز به جلسه آتی اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت جهان از جمله روسیه باقی مانده است، روسیه و عربستان به بهانه کمبود عرضه و جلوگیری از رشد بیشتر قیمت‌ها در بازار نفت، گزینه افزایش تولید و خروج از تعهد کاهش تولید را روی میز گذاشته‌اند. این در حالی است که در طرف مقابل، سه کشور از پنج کشور موسس اوپک یعنی ایران، عراق و ونزوئلا با طرح عربستان برای بالا بردن تولید نفت مخالف هستند.
قراردادهای نفتی و اقتصادی با اروپایی ها ادامه خواهد داشت
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد که به نظر نمی رسد که قراردادهای نفتی و اقتصادی با اروپا بعد از خروج آمریکا از برجام تحت تاثیر قرار گیرد مگر آنکه برخی شرکت های اروپایی بخواهند به صورت محافظه کارانه موضع آمریکا را اجرا کنند.
سیاست های جدید ارزی شتاب زده است
پایگاه خبری راد: رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران معتقد است سیاست های جدید ارزی دولت و بانک مرکزی شتاب زده بوده است و رویه هایی که تاکنون بوده است را بهم ریخته است.
کشور را از بن‌بست داشتن و نداشتن "یارانه" خارج کنید
پایگاه خیری راد: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد که قانون هدفمندی یارانه‌ها نباید تا کنون ادامه پیدا می‌کرد و باید زودتر قیمت، آب، برق و حامل‌های انرژی بر اساس برنامه ششم واقعی شود.
جزئیات تفاهم‌نامه‌های جدید نفتی ایران با روسیه
نائب رئیس کمیسیون انرژی، صنایع پالایشی و پتروشیمی اتاق بازرگانی ایران گفت: تفاهم‌نامه‌های جدید میان ایران و روسیه در دریای خزر، برای ایران اهمیت زیادی دارد و زمینه مناسبی را فراهم می‌کند که در توسعه میادین نفتی و گازی وارد تعامل و همکاری شویم.
صفحه قبل | صفحه بعد