16:49 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد نقدینگی

احتمال تغییر عامل اصلی رشد شاخص در آینده و افزایش جذابیت بورس
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد عامل اصلی رشد قیمت سهام و شاخص بورس تغییر کرده و به جای انتظارات تورمی وابسته قیمت های جهانی و نوسان دلار باشد.
بورس بالاتر از مسکن و سکه قرار گرفت
نماد برتر- بین سالهای ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۸ در بین چهار بازار بورس، مسکن، سکه و ارز، بالاترین بازدهی سالیانه به میزان ۵۱ درصد به بازار سرمایه تعلق داشته است.
قیمت جهانی طلا رشد کرد
نماد برتر- قیمت طلا در نخستین روز معاملاتی هفته با رشد همراه شد.
تراز تجاری مثبت است/ چک حامل در ایستگاه پایانی
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه شرایط جدید در صدور چک را به تدریج اجرا می کنیم خاطرنشان کرد: از اواخر این ماه مردم می توانند به روش های جدید چک صادر کنند. بر همین اساس، از ۲۲ آذرماه چک در وجه حامل، به طور کلی حذف خواهد شد.
مهار نقدینگی به همکاری دولت، مجلس و بانک مرکزی نیاز دارد
نماد برتر- به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، موتور رشد نقدینگی همچنان روشن است و برای مهار تورم باید خلق نقدینگی توسط بانک‌ها متوقف شود اما برای رسیدن به این هدف دولت، مجلس و بانک مرکزی با یکدیگر همکاری نمی‌کنند و با تصمیمات و تصویبات عجولانه و غیرکارشناسی به میزان تورم و نقدینگی دامن می‌زنند.
نباید در انتخابات آمریکا جوگیر شویم
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید مشکلات اقتصادی ایران با نگاه به واقعیت‌ها برطرف خواهند شد و صرف امید بستن به نتایج انتخابات آمریکا بدون توجه به مشکلات داخلی نوعی جوگیری به حساب می‌آید.
حمله انتحاری بانکی ها به بازار سرمایه
نماد برتر- شایعه های افزایش نرخ سود بانکی و تکذیب آن توسط مسئولان و در نهایت اجرای چراغ خاموش آن توسط بسیاری از بانک های خصوصی ماجرای جدیدی نیست. موضوعی که این بار می تواند بورس و بانک را در رقابتی ناعادلانه قرار دهد و باعث شود یکی دیگر از پایه های محکم بورس هم متزلزل شود تا آتش آن به چشم سهامداران بورسی رود.
لزوم تعامل در تعیین بهینه نرخ سود بدون ریسک / رویکردها در خصوص جایگاه بازار سرمایه اصلاح شود
نماد برتر- یکی از مهم‏ترین متغیرهای تأثیرگذار بر بازار سرمایه نرخ سود بدون ریسک است که کنترل آن به عهده نهاد ناظر بازار پول است. تحلیلگران و فعالان بازار مالی کشور نیز متناسب با تغییرات این متغیر مهم، دارایی‏ های مالی را قیمت‏ گذاری می‏ کنند.
دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه‌ / پیشنهاد هدایت نقدینگی
نماد برتر- کارشناس اقتصادی با اشاره به دو عامل جدی کاهش جذابیت بورس و ریزش بی‌سابقه اخیر، پیشنهادی برای هدایت نقدینگی از بازارهای ارز و طلا به بازار سرمایه ارائه کرد.
بانک مرکزی برای مهار تورم راه سختی در پیش دارد
نماد برتر- از آنجا که با موافقت شورای پول و اعتبار از این پس بانک مرکزی به منظور کنترل تورم بر رشد ترارنامه بانک‌ها سیاست‌های محدودیتی و کنترلی اعمال می‌کند، یک تحلیلگر اقتصادی معتقد است که این بانک راه سختی را برای کنترل تورم و مهار نقدینگی در پیش گرفته است که شدنی اما سخت است و هر چه مقررات سخت‌تر می‌شود، نظارت سخت‌تر و به همان میزان راه فرار از مقررات و فساد و رانت هم زیاد می‌شود.
تحلیلگران درباره انتخاب بایدن یا ترامپ و تاثیر آن بر بورس چه می‌گویند
نماد برتر-فردای انتخابات امریکا چه سهمی بخریم؟ تاثیر پیروزی بایدن یا ترامپ بر گروه‌های مختلف بورسی چه تاثیری میگذارد. کارشناسان در این باره چه میگویند
چرخش مدیران بورس به موقعیت خرید
نماد برتر- به دنبال اصلاح ۳۵ درصدی شاخص کل بورس به نظر می‌رسد نگاه سرمایه‌گذاران بزرگ به بازار سرمایه تغییر کرده است.
دلار حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی و عوامل موثر بر آینده بازار ارز
نماد برتر- کارشناس بازار سرمایه با اعلام برآورد دلار حدود ۱۸ تا ۲۰ هزار تومانی ، عوامل موثر بر آینده این ارز و اثر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تشریح کرد.
توضیح همتی درباره مقررات جدید ارزی صادرات و واردات / افزایش عرضه ارز در نیما
نماد برتر- رییس کل بانک مرکزی با اعلام افزایش عرضه ارز در سامانه نیما درباره مقررات جدید تسهیل روند برگشت ارز حاصل از صادرات و کنترل نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی توضیحاتی ارائه کرد.
اثر سه عامل بر روند آینده بورس + مقایسه بازدهی بازار سهام با رقبا
نماد برتر- کارشناس بازارسرمایه با بررسی اثر سه عامل ارز، نرخ تورم و انتخابات آمریکا بر آینده بورس گفت: سرمایه‌گذاری در بازار سهام در مقایسه با سایر بازارهای مالی از بازده به ریسک بالاتری برخوردار است.