15:50 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رشد تقاضا برای نفت

پیش‌بینی خطر ریزش نفت به ۳۰ دلار
پایگاه خبری راد: بانک امریکا مریل لینچ پیش بینی کرد وخامت بیشتر روابط میان آمریکا و چین ممکن است زنجیره‌ای از رویدادها را رقم بزند که قیمت نفت را بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد داد و تا مرز ۳۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.
پنج پدیده اصلی دنیای انرژی
پایگاه خبری راد: شرکت بریتیش پترولیوم در گزارش سالانه خود از دنیای انرژی به بررسی فراز و نشیب نظام انرژی جهانی در بیش از ۵۰ سال اخیر پرداخت و روندهای اصلی این بخش را منعکس کرد.
نفت روند نزولی پیدا کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت پس از اینکه روز گذشته به پایین‌ترین حد در پنج ماه اخیر سقوط کرد، در معاملات روز پنجشنبه تغییر چندانی نداشت با این حال بازار از رشد عرضه آمریکا و رکود اقتصادی تأثیر منفی پذیرفته است.
افت شدید تولید جهانی نفت در ۶ ماه گذشته
پایگاه خبری راد: بررسی وضعیت تولیدکنندگان بزرگ نشان می‌دهد که عرضه جهانی نفت در شش ماه گذشته دچار اختلالات روز افزونی شده است. اما آیا این اختلالات به کمبود عرضه جهانی نفت منجر می‌شود؟
برای نفت آمریکا هیچ جا خانه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر کسی که بخواهد دیدگاه غول‌های نفتی درباره بازار انرژی را درک کند باید به پیشنهاد خرید ۵۰ میلیارد دلاری شرکت شورون به شرکت آنادارکو پترولیوم که جمعه گذشته مطرح شد، نگاهی بیاندازد.
تغییر اقتصاد نفتی به همین سادگی نیست
پایگاه خبری راد: ضرورت متنوع سازی اقتصاد برای کشورهای تولیدکننده نفت خاورمیانه هرگز به این حد شدید نبوده است.
هشدار آژانس بین‌المللی انرژی نسبت به گران شدن نفت
پایگاه خبری راد: مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی اظهار کرد قیمت فعلی نفت در بالای ۷۰ دلار در هر بشکه، به تقاضای جهانی برای نفت لطمه زده و ممکن است در نتیجه آن تقاضا در سال جاری کمتر از میزان پیش بینی شده رشد کند.
روند صعودی قیمت نفت شتاب گرفت
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز جمعه در پی تداوم کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بالاتر رفت.
آیا تصمیم اوپک برای ادامه کاهش تولید اشتباه بود؟
پایگاه خبری راد: اوپک و بانک مرکزی آمریکا علاوه بر دریافت توییتهای خشمگین دونالد ترامپ، شرایط دشواری برای ارزیابی چشم‌انداز تقاضا دارند و این مسئله سیاست گذاری آنها را دشوار کرده است.
اصلی‌ترین دغدغه‌های جهان نفت در سال ۹۸ چه خواهد بود؟
پایگاه خبری راد: بازار جهانی نفت سال گذشته با رویدادهای مهمی شامل توافق اوپک پلاس، جنگ تجاری آمریکا و چین، تنش‌های ژئوپلیتیکی در اقصی نقاط جهان، تحریم‌های واشنگتن علیه ایران و ونزوئلا، رشد بی وقفه تولید نفت شیل آمریکا و نگرانی‌ها پیرامون کندی رشد اقتصاد جهانی مواجه شد و از آنها تأثیر پذیرفت.
پیک تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال دیگر
پایگاه خبری راد: ویتول که بزرگترین شرکت بازرگانی انرژی مستقل جهان است، پیش بینی کرد تقاضا برای نفت تا ۱۵ سال دیگر به پیک خود خواهد رسید و به گروهی پیوست که درباره ضرورت آماده شدن صنعت انرژی برای گرایش به سوی سوخت‌های پاک‌تر هشدار می‌دهند.
عقب‌گرد نفت همسو با پسرفت چین
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه‌شنبه که چین دورنمای رشد اقتصادی در سال ۲۰۱۹ را تنزل داد و احتمال تقاضای کمتر برای سوخت را تقویت کرد، کاهش پیدا کرد با این حال کاهش تولید اوپک پلاس همچنان از بازار پشتیبانی کرد.
بزرگان انرژی به اوضاع نفت بدبین ماندند
پایگاه خبری راد: سه پیش‌بینی‌کننده بزرگ که نظراتشان مورد توجه بازار نفت قرار دارد، انتظار دارند عرضه غیراوپک در سال 2019 رشد چشمگیری پیدا کند اما درباره شدت تاثیر عرضه فزاینده بر تقاضا، نظرات متفاوتی از یکدیگر دارند.
تحریم‌های آمریکا نفت را گران کرد
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز سه شنبه تحت تأثیر کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا و ایران، افزایش پیدا کرد.
عقب‌گرد در پی رشد حفاری نفتی آمریکا
پایگاه خبری راد: قیمت نفت روز دوشنبه تحت تاثیر افزایش شمار دکل‌های حفاری نفت آمریکا که احتمال بالا رفتن بیشتر تولید این کشور را تقویت کرد و همچنین نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصاد چین، کاهش پیدا کرد.