05:52 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رجیستری تلفن همراه

ژن‌های خوب به جان اقتصاد کشور افتاده‌اند
پایگاه خبری راد: اوایل تیر ماه، وزیر جوان کابینه با اعلام اسامی دریافت‌کنندگان ارز دولتی برای واردات تلفن همراه، خبرساز شد؛ خبری که مورد توجه و تقدیر بسیاری از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی قرار گرفت.
چگونه خسارت‌ گرانفروشی‌های موبایل و خودرو را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران از تشکیل کمیته‌هایی برای بررسی گرانفروشی از سوی شرکت‌های دریافت‌کننده ارز دولتی مانند خودرو و موبایل خبر داد و اعلام کرد: خسارت مردم از محل جریمه متخلفان جبران می‌شود؛ لذا معترضان به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مراجعه کنند و در سامانه ۱۲۴ اعلام گزارش کنند.
واردات ۷۳۶۰۰۰ دستگاه تلفن همراه در سال جاری
پایگاه خبری راد: در سال جاری بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده است.
همه چالش‌های اتاق اصناف
پایگاه خبری راد: اتاق اصناف و صنف های مختلف طی سالهای گذشته با چالش‌ها و مسائل مختلفی دست و پنجه نرم کردند که که می‌توان به وضعیت بازار، افزایش قیمت ها، کمپین نخریدن و حتی انتخابات پیش‌روی اتاقی ها اشاره کرد.
واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه
پایگاه خبری راد: گمرک ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران خبر داد.
واردات بیش از ۷۳۶۰۰۰ دستگاه گوشی تلفن همراه
پایگاه خبری راد: گمرک ایران از واردات بیش از ۷۳۶ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه به ایران خبر داد.
گوشی‌های بلاک شده در رجیستری به کشورهای دیگر قاچاق می‌شوند؟
پایگاه خبری راد: سخنگوی طرح رجیستری گفت: بعید به نظر می‌رسد گوشی‌هایی که در قالب اجرای طرح رجیستری بلاک شده‌اند، به کشورهای همسایه قاچاق شود.
نحوه هدیه دادن تلفن همراه در طرح رجیستری چگونه است؟
پایگاه خبری راد: از سال گذشته، به منظور جلوگیری از قاچاق گوشی، ثبت و شناسایی و اعمال سیاست روی تجهیزات دارای سیم‌کارت یا طرح رجیستری تلفن همراه لازم الاجرا شد و همزمان سوالاتی برای دارنگان و خریداران گوشی مطرح شد.
مبارزه باید به سمت قاچاق کلان برود
پایگاه خبری راد: معاون برنامه‌ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تا سال ۱۳۹۲ بیش از ۹۰ درصد کشفیات به پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان مربوط می‌شد اما خواست مسئولان این بوده که از مبارزه با قاچاق خرد به سمت مبارزه با قاچاق کلان برویم.
دلایل به تاخیر افتادن ثبت گوشی‌های سامسونگ
پایگاه خبری راد: به گفته وزیر ارتباطات به‌دلیل احتمال سودجویی‌هایی به وجود آمده، پیش‌بینی می‌شد تا قمیت گوشی‌ سامسونگ بالاتر برود و باعث شود تا درمورد موفقیت طرح رجیستری، فضاسازیی‌هایی صورت گیرد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا طرح ثبت نام این برند به بعد عید موکول شود.
رجیستری اثر کرد/رشد ۹۵ درصدی واردات رسمی موبایل
پایگاه خبری راد: آمارهای ارائه شده از سوی گمرک گویای آن است که به دنبال اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه واردات رسمی این کالا بیش از ۹۵ درصد رشد داشته است.
افزایش تعداد وارد کنندگان مجاز برای جلوگیری از انحصار
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه لوازم صوتی تصویری و موبایل اعلام کرد که طرح رجیستری تلفن همراه با رفع نواقصش در حال پیشرفت است و پیشنهاد می شود که تعداد واردکنندگان مجاز را برای جلوگیری از انحصار بازار به چند برابر افزایش دهیم.
ضرر کسب و کارها را از فیلترینگ بررسی می‌کنیم
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات گفت: بتصمیمات این چنینی می‌تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد و اگر چه همه کسب و کارها وابسته به پیام رسان‌ها نیستند، اما باید تلاش کنیم حداقل چالش را برای کسب و کارهای نوپا ایجاد کنیم.
در بدو ورود گوشی‌تان را رجیستر کنید
پایگاه خبری راد: با آغاز فاز اجرایی رجیستری گوشی‌های همراه، یکی از دغدغه‌های موجود مربوط به مسافران است که در حال حاضر با اعمال سیاست برای برند اپل، ممکن است با آیفون وارد کشور شده و گوشی‌شان با گذشت یک ماه، در شبکه اپراتورهای کشور قابل استفاده نباشد.
ادامه تلاش‌ها برای بستن منافذ قاچاق تلفن همراه
پایگاه خبری راد: طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به فازهای جدیدتری وارد شده است. در جدیدترین بخشنامه صادر شده از سوی گمرک، اعلام شده مسافرانی که وارد ایران می‌شوند در صورتی که از خارج از کشور گوشی تلفن همراه خریداری کرده باشند، موظف هستند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند.