01:21 | سه شنبه 19 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

راهسازی

خسارت 30 میلیارد تومانی سیل به راه‌های خراسان‌شمالی
پایگاه خبری راد: مدیر کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت پل و ابنیه نیاز اساسی حوزه راهسازی در بخش روستایی این استان است.
پل دوساله در سیل ریخت، پل ۱۰۰ ساله نه!
پایگاه خبری راد: در حالی پل جدید کاکارضا در محور ارتباطی الشتر - خرم‌آباد با دو سال سابقه‌ی ساخت بر اثر وقوع سیل تخریب شده است که پل قدیم کاکارضا که در مجاورت پل جدید قرار دارد، با بیش از ۱۰۰ سال سن، دچار آسیب نشده است.
سیلاب بهاره؛ مهمان پرخرج در سال سخت اقتصاد
پایگاه خبری راد: سیلاب بهاره مهمان ناخوانده تعطیلات نوروزی بود که علاوه بر خسارات جبران‌ناپذیر جانی، باعث بروز خسارات سهمگینی بر پیکره اقتصاد کشور شده است. آسیب دیدن زیرساخت‌های ارتباطاتی، ریلی، جاده‌ای و مسکونی تنها بخشی از خسارات سیل در نوروز ۹۸ است.
افت ۷۰ درصدی تولید ماشین‌آلات سنگین در سال ۹۷
پایگاه خبری راد: دبیر انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات سنگین معدنی، ساختمانی و راهسازی از کاهش ۷۰ درصدی تولید ماشین‌آلات سنگین به دلیل کمبود برخی از مواد اولیه و کالاهای سرمایه‌ای در سال ۱۳۹۷ خبر داد.
متولیان جلوی قاچاق خاک را بگیرند / فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک
پایگاه خبری راد: قاچاق خاک گرچه موضوع جدیدی نیست اما هنوز ابهاماتی حول این مسئله وجود دارد؛ البته در شرایط کنونی ابهام بزرگ این است که بدانیم بالاخره قاچاق خاک داریم یا نه؟ چون در حالیکه سازمان محیط زیست حدود دو ماه پیش صراحتا اعلام کرد که قاچاق خاک وجود دارد اما اخیرا همین سازمان وجود این پدیده مخرب را انکار می‌کند.
فاز دوم مطالعات متروی پردیس آغاز شد
پایگاه خبری راد: امروز دو تفاهمنامه بزرگ همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و دو پیمانکار برای توسعه زیر ساخت‌ها، آماده سازی، قطار برقی و راه‌سازی به امضا رسید.
ابلاغ بخشنامه معافیت واردات ماشین آلات صنعتی از پرداخت حقوق ورودی‌
‌پایگاه خبری راد: معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران با بیان اینکه بخشنامه گذشته ماشین آلات معادن متأسفانه به درستی انجام و اجرا نمی‌شد، اظهار کرد: بخشنامه معافیت واردات ماشین آلات صنعتی از پرداخت حقوق ورودی ابلاغ شد.
واردات مواد اولیه و واسطه‌ای تولید و صنعت کم شد
پایگاه خبری راد: آمارهای مقدماتی گمرک از وضعیت واردات در ۹ ماهه اول سال جاری، حکایت از کاهشی شدن روند واردات سه فصل عمده که به حوزه‌های صنعتی و تولید مربوط می‌شود، دارد. امری که نشان می‌دهد طراحان تحریم‌ها با هوشیاری کامل "تولید ملی" را هدف قرار داده‌اند.
از اجرای راه‌آهن شیراز - بوشهر چه خبر؟
پایگاه خبری راد: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بیشترین تعداد پروژه های زیرساختی اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی، راه روستایی و راه آهن در کشور در استان فارس در دست اجرا است.
ایران‌ایر هم در لیست تحریم قرار گرفته است
‌وزیر راه و شهرسازی در واکنش به تحریم پروازهای ماهان توسط آلمان گفت: ما همواره شاهد حرکت‌های تروریستی آنها بوده‌ایم، آمریکا حامی تروریسم و تروریست‌پرور است و به صورت من درآوردی مزاحمت ایجاد می‌کنند.
میراثی از دهه 70 که 7 دولت را درگیر کرده است
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی با همراهی رییس بنیاد مستضعفان کشور و استاندار البرز از روند پیشرفت پروژه آزادراه تهران - شمال بازدید کرد.
 جاده کمکی بزرگراه همت تا 2 سال آینده افتتاح می شود
پایگاه خبری راد: معاون فنی عمرانی شهرداری کرج گفت: اگر همه چیز خوب پیش برود و اعتبارات مورد نیاز تامین و مشکل معارضین هم حل شود، شاید بتوان به بهره برداری از بزرگراه شمالی به عنوان مکمل بزرگراه همت در سال ۹۹ امیدوار بود.
کارخانه عظیم نکاچوب در حال تعطیل شدن!
پایگاه خبری راد: نکاچوب به‌عنوان شرکتی که سرمایه عظیم ملی تلقی می‌شود این روزها حال و روز خوشی ندارد و به‌دلیل تامین نشدن مواد اولیه، در آستانه ۵۰ سالگی درگیر مشکلات فراوانی است که خطر تعطیلی این واحد بزرگ صنعتی، کارگران و کارمندان را تهدید می‌کند.
مسکن اجتماعی تمام شد؟
پایگاه خبری راد: اظهارنظر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که «مسکن با پسوند را قبول ندارم» می‌تواند دلالت بر این موضوع باشد که برنامه‌ای تحت عنوان «مسکن اجتماعی» دیگر دنبال نخواهد شد.
اعلام جزئیات برنامه‌ریزی راهداری زمستانی
پایگاه خبری راد: سازمان راهداری جزئیات برنامه‌ریزی برای مدیریت جاده‌ها در زمستان پیشرو را اعلام کرد.