17:53 | دوشنبه 9 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رانت خوار

لزوم حذف دلار در تجارت خارجی و حرکت به سمت پیمان‌های پولی دوجانبه
پایگاه خبری راد: عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی کشور با تاکید بر اهمیت حذف دلار درتجارت‌های خارجی، توضیح داد: پیمان‌های پولی دوجانبه به این صورت انجام می‌شود که بانک مرکزی هر کشور طرف معامله، در کشوردیگر شعبه ای بزند وبه جای دلار معاملات را با ارز رایج کشور خودشان انجام دهند. این پیمان پولی دوجانبه راه حلی برای فراراز تحریم دلاری امریکا است و در اجرا آن بعضی از بحث های فنی قابل حل وجود دارد؛ مانند اینکه به جای دلار، طلا را به عنوان مبنا و پشتوانه ارزش پول قرار دهیم.
چرا دو سوم بودجه سالیانه کشور در کمیسیون تلفیق بررسی نمی‌شود؟
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: اصلاحات واژه وحشتنک و غریبی نیست که رعب‌آور باشد؛ اصلاحات بخشی انشقاق ناپذیر از اقدام انقلابی ملت ایران است. اصلاحات یعنی ارائه نظرات کارشناسی برای بهبود زندگی مردم و به رسمیت شناختن حقوق شهروندی که منجر به پویایی ارکان یک جامعه سالم می‌شود.
کشف قیمت مواد اولیه در بورس کالا با ارز آزاد
پایگاه خبری راد: دبیرکل پیشین بورس اوراق بهادار گفت: در سیاست ارزی دولت، کالاهای اساسی ۲۵ قلم همچون غذا و دارو را شامل می‌شود از این رو محصولاتی همچون فولاد را براساس ارز رسمی نباید در بورس کالا عرضه کرد تا شاهد تک قیمتی شدن نرخ محصولات و کاهش التهاب ها در بازار باشیم.
از بسته جدید ارزی انتظار کاهش قیمت نداشته باشیم
پایگاه خبری راد:استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان با بیان اینکه اما بسته ارزی فعلی دولت در صورت اجرای درست، می تواند موفق باشد، گفت: در حال حاضر کاهش قیمت ارز مطرح نیست و تنها به ثبات رسیدن قیمت آن مطرح است تا این حباب آرام آرام تخلیه شده، اما نباید انتظار داشت که قیمت ها یک مرتبه بشکند و پایین بیاید.
صیادان چینی‌ در حال جارو کردن منابع خلیج فارس هستند
پایگاه خبری راد: عضو شورای عالی استان‌های کشور گفت: چینی‌ها با صید ناروا با کشتی‌های بزرگ و صنعتی‌شان، دریا را جارو می کنند و نسل آبزیان را از بین می‌برند.
تنها رانت خوار بی نیاز از ارتباط با دنیاست
پایگاه خبری راد: یک فعال اقتصادی با غیرمنطق دانستن فرصت دانستن عدم ارتباط با بازارهای جهانی به واسطه تحریم‌ها گفت: هیچ فعال اقتصادی و تولیدکننده‌ای بی‌نیاز از ارتباط با دنیا نیست مگر آنکه این فعال اقتصادی یک فعال اقتصادی رانت‌خوار باشد.
خلق ثروت با اقدامات غیرمولد!
پایگاه خبری راد: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: خلق ثروت در کشور ما به دست دلالان، واسطه گران، رانت خواران و اقدامات غیرمولد صورت می گیرد. تا این شرایط تغییری اساسی پیدا نکند نمی توانیم مدعی خدمت به تولید کشور شویم.
وام اشتغال به دست دلالان نرسد...
پایگاه خبری راد: برنامه ششم توسعه دولت را مکلف کرده تا پایان سال برنامه نرخ بیکاری را تک رقمی و سالانه ۹۷۰ هزار شغل ایجاد کند؛ در همین راستا دولت مصمم است با اجرای طرح "توسعه اشتغال روستایی" بخش اعظمی از این ماموریت را به انجام برساند.
کسانی که فقط به جیب خود فکر می کنند؛ خائن هستند
پایگاه خبری راد: باید با اتخاذ برنامه‌های هوشمند، عاقلانه و پیگیر در برابر راهبرد و هدف آنها که نابودی ایران است با جدیت پای کار بایستیم و با مقاومت دشمن را ذلیل کنیم .
تصویب «مالیات اتفاقی» برای وارد‌کنندگان خودرو در مجلس
پایگاه خبری راد : روز گذشته در حین بررسی لایحه بودجه سال آینده، نمایندگان مجلس طرحی را مصوب کردند که از آن به‌عنوان «مالیات بر درآمد اتفاقی» یاد می‌شد. این مالیات برای اخذ از وارد‌کنندگان خودرو در مجلس طرح و با ۱۶۳ رای موافق مصوب شد.
دولت ها حاضر به شنیدن صدای نخبگان اقتصادی نیستند
پایگاه خبری راد: عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: اکثر دولت ها حاضر به شنیدن صدای اقتصاددان ها و نخبگان اقتصادی نیستند.
نیازمند اصلاح سیاست‌های صادراتی هستیم
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار معتقد است اگر تولید در کشور ما را به خودکفایی برساند و در واردات و صادرات نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد، قطعا موجب توسعه اشتغال و کاهش بیکاری می‌شود.
صفحه قبل | صفحه بعد