08:21 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس سازمان فناوری اطلاعات

انتقاد صریح آذری‌جهرمی از صداوسیما
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات این روزها منتقد شماره یک برخی فعالیت‌های صداوسیماست. او در تازه‌ترین گفت‌وگویش آشکارا برخی از رفتارهای صداوسیما را نقد کرده است.
ایران در جست‌وجوی راه‌حل حقوقی برای برنامه‌های حذف‌شده‌ی آیفون
پایگاه خبری راد: در حالی که طی روزهای گذشته، برخی از اپلیکیشن‌های ایرانی در گوشی‌های آیفون غیرفعال شدند، سازمان فناوری اطلاعات از تجمیع گزارش‌های فنی و حقوقی برای حل این مشکل خبر می‌دهد.
از گذر به IPv6 چه خبر؟
پایگاه خبری راد: با توجه به افزایش دستگاه‌هایی که از پروتکل اینترنت استفاده می‌کنند، در آینده نزدیک هیچ IPv4 آزادی باقی نمی‌ماند و همین موضوع لزوم گذر به IPV6 را تأیید می‌کند؛ اتفاقی که در بیشتر کشورهای جهان پیاده‌سازی شده و مسؤولان در ایران هم به آن تاکید دارند.
درباره خدمت و خیانت شبکه‌های اجتماعی
پایگاه خبری راد: در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد برخی از مسوولان قرار دارند، در مقابل، برخی دیگر از مسوولان یکی از راه‌های تعامل با کاربران را همین شبکه‌ها می‌دانند و اطلاع‌رسانی و بعضاً نظرخواهی از مردم را هم به واسطه‌ی آن‌ها انجام می‌دهند.
قانون لغو گارانتی گوشی‌ با دانلود از مارکت‌های ایرانی تغییر کرد
پایگاه خبری راد: مشکل لغو گارانتی گوشی‌ها در صورت دانلود برنامه از فروشگاه‌های آنلاین غیر از گوگل‌پلی، با توافق بین سازمان فناوری اطلاعات و شرکت سازنده‌ی این گوشی‌ها رفع شده است.
 دولت هوشمند ایرانی در شکل‌گیری امنیت و عدالت عمومی موثر خواهد بود
پایگاه خبری راد: دولت هوشمند که می‌تواند بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی را برای شهروندان ایجاد ‌کند و استفاده هر خانوار مستقر در ایران از حداقل یک خدمت دولت الکترونیکی در سال هم یکی از اهداف خدمات دولت الکترونیکی اعلام شده است.
تاکید بر حرکت از سوی بانکداری الکترونیک به دیجیتال شد
پایگاه خبری راد: امروز در افتتاحیه نمایشگاه تراکنش تاکید شد که با ورود بازیگران جدید به این حوزه، بازیگران سنتی باید آن‌ها را بپذیرند و در این زمینه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد و در نهایت از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم.
دنبال حل چالش‌های کشور از طریق "فناوری‌های نوین" هستیم
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: ما به دنبال حل یکسری مسائل و چالش‌های کشور با استفاده از فناوری‌های نوین هستیم و امروز در کنگره جهانی فناوری‌های هوشمند 2018 باید به کمک همدیگر راهکارهای حل این مشکلات را پیدا کنیم.
کلیدها، پست‌های برق و روشنایی معابر هوشمند می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: انرژی، محیط‌زیست، اشتغال، بهره‌وری، رشد اقتصادی و مهم‌تر از همه شفافیت از جمله چالش‌های پیش روی کشور محسوب می‌شوند که فناوری اطلاعات رکن مؤثر برای مقابله با آن‌هاست.
این لایحه را نقد کنید
پایگاه خبری راد: در حالی که لایحه صیانت از داده‌های شخصی اخیرا توسط سازمان فناوری اطلاعات کشور رونمایی شده، افراد می‌توانند با مطالعه‌ی پیش‌نویس این لایحه، نسبت به نقد آن اقدام کنند.
موانع پیش‌روی استارت‌آپ‌ها از زبان مسوولان فناوری
پایگاه خبری راد: تامین مالی استارت‌آپ‌ها و تسهیل قوانین برای آن‌ها از مواردی است که می‌تواند راه را برای این کسب‌وکارهای نوپا باز کند، بویژه استارت‌آپ‌های حوزه فناوری که می‌توانند در مدت کوتاهی راه بسیاری را طی کرده و به تک‌شاخ‌های حوزه تبدل شوند.
تفاهمنامه وزارت ارتباطات و کتابخانه ملی منعقد شد
پایگاه خبری راد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران امروز در حاشیه نمایشگاه الکامپ با هدف گسترش زبان و محتوای فارسی در وب و اشاعه میراث مستند به ایرانیان، تفاهمنامه‌ای را منعقد کردند.
لایحه صیانت از داده‌های شخصی رونمایی شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رونمایی از لایحه صیانت و حفاظت از داده‌های شخصی، به لزوم صیانت از داده‌های مردم در سرویس‌های بین‌المللی با تعاملات قانونی تاکید کرد.
دولت هوشمند با ۳۱۴ خدمت در الکامپ حضور می‌یابد
پایگاه خبری راد: نشست خبری بیست و چهارمین نمایشگاه الکامپ تهران برگزار شد.
پروژه‌ی خطایاب املایی فارسی آماده ارایه به عموم شد
پایگاه خبری راد: به تازگی اعلام شد که در راستای اهداف توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه‌ای خروجی تعدادی از پروژه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران با مالکیت این سازمان به‌منظور رونق کاربری زبان فارسی در محیط رایانه‌ای به‌صورت رایگان در اختیار عموم قرار می‌گیرد.