20:49 | پنجشنبه 12 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست

لزوم ورود پلیس برای مقابله با شکارچیان خانوادگی فریدونکنار
پایگاه خبری راد: مدیر کل حفاظت و مدیریت صید و شکار سازمان محیط زیست ضمن ابراز خرسندی از ورود دادستانی شمال کشور به مقوله شکار غیرمجاز گفت: محیط‌بانان نمی‌توانند با شکارچیان غیرمجاز خانوادگی در فریدونکنار مقابله کنند و باید نیروی انتظامی وارد عمل شود.
ابراز تاسف رئیس سازمان محیط زیست از خروج «توتال» از پروژه پارس جنوبی
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در دیدار با روسای گروه دوستی مجالس ملی و سنای فرانسه از خروج شرکت توتال از پروژه پارس جنوبی و انتقال نیافتن تکنولوژی‌های نوین خودروسازی از جانب شرکت‌های فرانسوی برای کاهش مصرف سوخت و افزایش کیفیت خودروها اظهار تأسف کرد.
فاز دوم کاهش آلودگی هوای تهران کلید خورد
پایگاه خبری راد: دبیر کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا ضمن تشریح نقاط قوت فاز دوم طرح کاهش یا (LEZ ) گفت: همه خودروهای دیزلی و بنزینی که در تهران تردد می‌کنند، اعم از شخصی، عمومی، اتوبوس، کامیون، کامیونت، نخاله‌بر، زباله‌بر و ... باید برگه معاینه فنی داشته باشند، چون در مرحله دوم طرح کاهش، محدودیت تردد خودروهای فاقد معاینه فنی، به طور 24 ساعته، در هفت روز هفته و 365 روز سال اجرا می‌شود.
سدی که با خشک کردن سد دیگر ساخته می‌شود!
پایگاه خبری راد: سد فینسک از جمله سدهایی است که با هدف تامین آب شرب منطقه سمنان در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفت اما پس از انجام مطالعه و آغاز عملیات اجرایی این سد مخزنی، بر روی رودخانه سفیدرود در استان سمنان که از سرشاخه‌های اصلی منابع آبی سد شهید رجایی ساری نیز محسوب می‌شود، با اعتراضات فراوان در رسانه‌ها مواجه و باعث شد تا مطالعات سد و عملیات اجرایی آن حداقل به صورت آشکار متوقف شود.
دروس عمومی محیط‌ زیست در تمام رشته‌های غیرمرتبط دانشگاهی گنجانده شود
‌پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به گردهمایی باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست جهاد دانشگاهی کشورآورده است: ضروری است دروس عمومی محیط‌ زیست (شناخت و اهمیت محیط‌ زیست) به‌صورت میان‌رشته‌ای در تمام رشته‌های غیر مرتبط در دانشگاه‌ها و سایر مراکز آموزشی (حتی نظامی و انتظامی) در حد شناخت اهمیت محیط‌ زیست به‌عنوان دروس عمومی اجباری گنجانیده شود.
ضوابط استقرار صنایع، اصلاح شد
پایگاه خبری راد: مدیر کل ارزیابی زیست محیطی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اصلاح ضوابط استقرار صنایع گفت: در ماده ۱۱ قانون هوای پاک آمده است که هرگونه احداث، توسعه، تغییر خط تولید و تغییر محل واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی مستلزم رعایت مقررات ابلاغی از سوی سازمان است.
سیاست‌های کشور همسو با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیست
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر سیاست‌های کشور همسو با توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نیست و باید بر اساس برنامه ششم توسعه تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر به ۵۰۰۰ مگاوات برسد اما سوال این است که آیا منابع این هدفگذاری دراختیار وزارت نیرو قرار گرفته است؟
محیط زیست هیچ جایگاهی در تصمیم‌گیری درباره مسائل آبی کشور نداشته است
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: با توجه به جایگاه محیط زیست در جهان، آنچه در کشورما دیده می‌شود درواقع،از بین رفتن محیط زیست است و تا زمانی‌که مسئولان متوجه عمق فاجعه نشوند، همچنان محیط زیست از بین خواهد رفت.
آخرین خبرها از دریاچه ارومیه و زاینده‌رود
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران در خصوص آخرین وضعیت دریاچه ارومیه و زاینده‌رود گفت: شرایط برای این دو حوزه چندان مناسب نیست، اما تدابیر متعددی برای بهبود وضعیت اندیشیده شده است.
از صحبت‌های رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بی‌اطلاعم!
پایگاه خبری راد: سخنگوی صنعت برق کشور، گفت:در خصوص آتش سوزی جنگل‌های هورالعظیم تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه علت این مساله نپرداختن بدهی‌های برقی بوده به صنعت برق ارائه نشده، بنابراین به اعتقاد من این آتش سوزی‌ها ارتباطی با وصول مطالبات از حوزه صنعت برق ندارد.
دریاچه ارومیه فدای چه شد؟
پایگاه خبری راد: دریاچه ارومیه یکی از جاذبه‌های ایران و از آن مهم‌تر یکی از نمادهای مهم کشور شناخته می‌شد که کم‌جان شدن آن در طول سال‌های گذشته واکنش های متعددی از سوی آب شناسان بین المللی را دربرداشت اما متاسفانه با گذشت زمان طولانی از نفس زدن های این دریاچه هنوز مشکل به طور ریشه ای برطرف نشده است.
ساخت دریاچه مصنوعی در آذربایجان شرقی تخلف محرز است/ اعزام بازرسان سازمان محیط زیست به منطقه
پایگاه خبری راد:به دنبال انتشار خبر ساخت یک دریاچه مصنوعی در آذربایجان شرقی و تعرض به حق‌آبه دریاچه ارومیه، مدیر دفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه ساخت و آبگیری دریاچه مصنوعی را تخلف محرز از مصوبات هیات وزیران برای احیای دریاچه ارومیه دانست و از اعزام بازرس از سازمان حفاظت محیط زیست به این استان خبر داد.
تدوین طرح مطالعاتی احیای دریاچه بختگان
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خواستار تهیه و تدوین طرح مطالعاتی احیای دریاچه بختگان با محوریت دانشگاه شیراز شد و گفت: در صورت ارائه نشدن برنامه ریالی در این باره هزینه نخواهیم کرد.
سردرگمی برای حل ورشکستگی آب
پایگاه خبری راد: مروری بر وضعیت برداشت‌ آب‌های زیرزمینی، مصرف ۱۱۰ درصدی آب‌های تجدیدپذیر، کم‌بارشی ۱۱ ساله، گسترش خشکسالی در ۹۷ درصد مساحت ایران، خشکی تالاب‌ها و دریاچه‌ها، بحران کمبود آب شرب در تعدادی از شهرهای کشور نمایانگر وضعیت بحرانی آب کشور است.
حفظ ذخایر آبزیان با اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا
پایگاه خبری راد: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حفظ و مدیریت ذخایر آبزیان دریایی، کاهش فشار صید و برداشت از دریا، دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی، ایجاد و توسعه اشتغال، استفاده مسئولانه از ذخایر و ظرفیت های طبیعی همراه با حفظ محیط زیست، دستیابی به اهداف توسعه پایدار و تامین امنیت غذایی کشور از جمله اهداف اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در دریا است.