15:44 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس جمهور روسیه

ضدیت روسیه با افزایش غیرقابل کنترل قیمت نفت
پایگاه خبری راد: رییس جمهور روسیه در کنفرانس قطب شمال در سن پترزبورگ اعلام کرد روسیه و اوپک باید اواخر امسال درباره آینده توافق کاهش تولید گفت‌وگو کنند و خاطر نشان کرد قیمت فعلی نفت برای مسکو مناسب است.
مهمترین کشورهای تأثیرگذار در دنیای نفت کدامند؟
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تحت تأثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا قرار گرفته که تعادل عرضه و تقاضا را بهم ریخته و پیش‌بینی روند حرکت بازار را دشوار کرده است.
تلاش سخت اوپک برای نگه داشتن روسیه در توافق نفتی
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی به سختی تلاش کرده روسیه را متقاعد کند مدت طولانی‌تری با کاهش تولید اوپک همراهی کند و مسکو ممکن است تنها با تمدید سه ماهه محدودیت عرضه نفت موافقت کند.
آغاز جنگ مورد علاقه ترامپ و پوتین در اروپا
پایگاه خبری راد: زمینه برای یک جنگ قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا که به رونق تقاضا کمک کرده و فروش روسیه و آمریکا به این منطقه را افزایش خواهد داد، مهیا شده است.
رونمایی از برنامه ۳۹۰ میلیارد یورویی پوتین
پایگاه خبری راد: دولت روسیه از برنامه ۳۹۰ میلیارد یورویی خود برای بازسازی اقتصاد روسیه تا سال ۲۰۲۴ رونمایی کرد.
کاهش قیمت نفت جهانی / صعود قیمت نفت خاورمیانه
پایگاه خبری راد: قیمت نفت در بازار جهانی روز دوشنبه، تحت تأثیر رشد فعالیت حفاری در آمریکا که بزرگ‌ترین تولیدکننده جهان است، حدود یک درصد سقوط کرد.
فشار روس‌نفت به پوتین برای پایان همکاری با اوپک
پایگاه خبری راد: ایگور سچین، رئیس روس‌نفت و یکی از یاران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نامه‌ای به وی گفته است توافق مسکو با اوپک برای کاهش تولید نفت، یک تهدید استراتژیک بوده و توسط آمریکا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
جام جهانی و رشد اقتصاد روسیه
پایگاه خبری راد: اقتصاد روسیه سال گذشته را با رشد 2.3 درصدی به پایان رساند که بیشتر از پیش بینی دولت این کشور و صندوق بین المللی پول بوده است.
 روسیه از منافع نفتی خود در ونزوئلا دفاع کرد
پایگاه خبری راد: روسیه که در بحران سیاسی ونزوئلا کنار نیکولاس مادورو ایستاده است، از تمامی مکانیزم‌های حقوقی موجود برای دفاع از منافع خود در این کشور آمریکای لاتین استفاده خواهد کرد.
تحریم‌های آمریکا علیه روسال روسیه برداشته شد
پایگاه خبری راد: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز یکشنبه تحریم‌ها علیه غول آلومینیوم روسال روسیه و سایر شرکت‌های مرتبط با یک اولگ دریپاسکا را لغو کرد.
بازی ژئوپلیتیکی خطرناک عربستان سعودی
پایگاه خبری راد: عربستان سعودی با تلاش برای ادامه روابط دوستانه دیرینه خود با واشنگتن و همزمان بستن پیمان های جدید با مسکو که عمدتاً بر مبنای همکاری در بازارهای نفت است، خود را در موقعیت ژئوپلیتیکی خطرناکی قرار می‌دهد.
 جنگ نفتی با آمریکا پرهزینه خواهد بود
پایگاه خبری راد: یکی از معماران روسی اصلی توافق کاهش تولید نفت با اوپک اعلام کرد روسیه نباید با آمریکا جنگ نفتی راه بیاندازد بلکه باید با وجود از دست دادن سهام بازار در میان مدت، به کاهش تولید پایبند بماند.
 پوتین برای حمایت از شرکت‌های تحریم شده روسیه وعده داد
پایگاه خبری راد: رئیس جمهور روسیه به بنگاه‌های تجاری این کشور وعده داد دولت این کشور از آن‌ها در برابر فشار تحریمی غرب محافظت خواهد کرد.
چرا قطر از اوپک خارج شد؟
پایگاه خبری راد: یک تحلیلگر غربی در واکنش به تصمیم ناگهانی قطر برای خروج از اوپک اظهار کرد که آینده اوپک بر پایه‌های لرزانی استوار است.
 ادامه دار بودن پیمان روسیه و عربستان برای مدیریت اوپک پلاس
پایگاه خبری راد: ولادیمیر پوتین اعلام کرد روسیه و عربستان سعودی موافقت کردند پیمانشان برای مدیریت بازار نفت معروف به اوپک پلاس را در سال ۲۰۱۹ ادامه دهند.