05:45 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی تهران

۱۹ پله صعود در رتبه آزادی اقتصادی ایران
پایگاه خبری راد: در پی ارائه آمار درست از شاخص‌های رقابت آزاد از سوی اتاق بازرگانی تهران به یک موسسه‌ بین‌المللی،‌ رتبه ایران در آزادی اقتصادی از جایگاه ۱۴۹ به ۱۳۰ رسید.
 مقوله قیمت ارز از مسائل اقتصاد باید جدا شود
پایگاه خبری راد: در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، رئیس اتاق تهران با اشاره به اینکه بحث ارز و قیمت آن، مسئله عمده‌ای شده که همه تصمیمات تحت الشعاع آن قرار گرفته است، اظهار کرد: با توجه به این امر باید تصمیم جدی گرفته شود تا ارز از سایر مقوله‌های کشور جدا شود.
کالای جدیدی از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی معاف نشده است
پایگاه خبری راد: به منظور تسهیل در ترخیص کالاهای مانده در گمرک، ۳۶۳۷ قلم کالا مشمول معافیت پرداخت مابه‌التفاوت ارزی شدند و قرار شد تعدادی دیگر از کالاها به این لیست اضافه شود اما به گفته نایب رییس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران، هنوز به تعداد کالاهای ترخیصی با معافیت ارزی افزوده نشده است. به اعتقاد وی، چابکی لازم در بدنه دولت برای اقدام به موقع برای بهبود شرایط وجود ندارد.
از ترخیص کالا چه خبر؟
پایگاه خبری راد: ترخیص کالا از گمرک پس از اجرای مصوبات اخیر دولت، سرعت گرفته و کالاهای مشمول معاف از پرداخت مابه‌التفاوت ارزی که ۳۶۳۷ قلم است در حال ترخیص هستند و قرار است به زودی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعدادی دیگر از کالاهای مشمول این قانون را اضافه کند که به گفته یکی از اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، دیگر کالاها نیز با تعهد از صاحبان کالا باید ترخیص شود چون حبس کالا در گمرک بسیار زیان‌آور و غیرمنطقی است.
انباشت ۱۳۹ هزار کانتینر کالا در بنادر کشور
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: ۱۳۹ هزار کانتینر در بنادر کشور رسوب کرده که شامل هفت میلیون تن کالا و ۲.۵ میلیون تن کالای اساسی می‌شود که هزینه دموراژ، انبارداری و ... آنها ناشی از تغییرات دستورالعمل‌های دولت از جمله دریافت مابه‌التفاوت ارزی است که تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده و کارخانه‌ها یکی پس از دیگری در حال تعطیلی یا تعدیل نیرو هستند.
کجا و چگونه خسارت ناشی از قطع برق را بگیریم؟
پایگاه خبری راد: کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که در روزهای اخیر بسیار چالش برانگیز شده است.
تصمیمات یک‌شبه گریبان‌ اقتصاد را گرفته است
پایگاه خبری راد: در پی روند به رو به رشد نقدینگی و عدم جذب آن در بخش‌های مولد، التهاباتی در بازار ایجاد شده و تورم در اقتصاد شکل گرفته که رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی ایران علت آن را سیاست‌های بی‌موقع در راستای کاهش نرخ سود بانکی و همچنین ارائه ارز تک نرخی بدون محدودیت عنوان کرد.
مخالفت با ارز دو نرخی/ فساد خودرو را به وزارت صنعت گوشزد کرده بودیم
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران ضمن نادرست شمردن سیاست فعلی ارزی، تصریح کرد که از ابتدا هشدار داده بودیم که هرگونه دو نرخی شدن ارز فسادآور است و همچنین شهریور پارسال فساد خودرو را به وزارت صنعت گوشزد کرده بودیم.
ضرورت اصلاح عقب‌مانده‌ترین سیستم فعالیت بازرگانی
پایگاه خبری راد: در یک دهه گذشته ساماندهی کارت‌های بازرگانی در کشور مطرح بوده است اما متأسفانه تا به امروز نتیجه‌ای نداشته و در هنوز بر همان پاشنه می‌چرخد تا آنجا که در اکثر پرونده های کلان قاچاق، رد پای کارت بازرگانی یک بار مصرف دیده می‌شود.
یکبار برای همیشه تکلیف ارز را مشخص کنید
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است که قیمت ۴۲۰۰ تومان برای دلار واقعی نیست و باید یکبار برای همیشه فرمول تعیین قیمت ارز مشخص شود تا هر سال دچار این نوسانات نشویم.
فروش دلار در بازار آزاد با 7 قیمت مختلف!
پایگاه خبری راد: بازار ارز این روزها در شرایطی با التهاب مواجه شده است که در بازار آزاد با هفت نرخ متفاوت فروخته می‌شود؛ مسئله‌ای که به دلال بازی و افزایش قیمت‌ها دامن زده و منجر به بی‌نظمی بازار ارز شده است.
راهکارهای اتاقی‌ها برای سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی در کرمانشاه
پایگاه خبری راد: رؤسا و نائب رؤسای اتاق بازرگانی ایران و تهران در نشستی چگونگی افزایش سرمایه‌گذاری در استان کرمانشاه پس از زلزله اخیر برای رونق اشتغال،‌ اقتصاد و تولید پس از زلزله اخیر را بررسی و راهکارهایی ارائه کردند.
گزارشی از برگزاری دهمین کنفرانس دکو2017
پایگاه خبری راد: دهمین کنفرانس بین‌المللی تجارت مبلمان، طراحی، هنر دکوراسیون و صنایع وابسته (دکو 2017) در یکشنبه 12 آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور مسئولان دولتی و بخش خصوصی برگزار شد.
دلار زیر بار واقعیت می‌رود؟
پایگاه خبری راد: واقعی‌سازی نرخ ارز که یکی از کلید واژه‌های اصلی فعالان بخش خصوصی برای برون رفت از مشکلات و موانع تجاری است، همچنان به یکی از ابهامات در عرصه اقتصادی بدل شده که در دو راهی اجرایی شدن و به تعویق افتادن قرار گرفته است.
تجار ایرانی به اتریش می‌روند
پایگاه خبری راد: اتاق بازرگانی تهران هیات تجاری را متشکل از دست‌اندکاران صنایع مختلف در آبان ماه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری به کشور اتریش اعزام می‌کند.