20:06 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

رئیس اتاق بازرگانی

تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان آزاد شد
نماد برتر- نایب رئیس اتاق مشترک ایران و عمان از صدور اجازه تردد لنج‌های چوبی به بنادر عمان بنا بر بخشنامه جدید وزارت حمل و نقل و ارتباطات این کشور خبر داد.
تحرکات قیمت دلار تا کجا ادامه دارد
نماد برتر- در حالی که سناریوهای محتمل دوگانه‌ای برای روند تقاضا و عرضه در بازار سهام پیش بینی شده که با افزایش نرخ دلار از مرز 30 هزار تومان باید در انتظار تحرکات بعدی بود.
ادعای عجیب عضو اتاق بازرگانی از اثر رشد شاخص بورس بر تورم
نماد برتر- عضو اتاق بازرگانی در ادعای عجیب ، افزایش بی دلیل شاخص بورس را یکی از اصلی‌ ترین عوامل شکل‌گیری موج جدید تورمی معرفی کرد .
بخش خصوصی از وزیر بعدی صمت چه می‌خواهد؟
نماد برتر- علی رضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت به مجلس، امروز در اتاق بازرگانی ایران حاضر شد تا از نزدیک نظرات بخش خصوصی و خواسته‌های آنها از این وزارتخانه را بشنود.
بازارگردانی ، کلید توسعه بازار سرمایه
نماد برتر- عضو شورای عالی بورس، پیاده سازی بازارگردانی صحیح در بازار سرمایه را نیازمند حمایت و همکاری حقوقی‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد که با تصویب آیین نامه صیانت از حقوق سهامداران ، شاهد حرکت منطقی بازار سرمایه باشیم.
تسریع تبادلات بورس کالا موجب خروج از رکود می شود
نماد برتر- رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران نوشت: سرعت بخشی تبادلات در بورس کالا و رفع محدودیت واردات مواد اولیه به ویژه برای صادرکنندگان، موجب خروج از رکود می‌شود.
توسعه مطالعات علوم‌زمین و فرآوری مواد معدنی اصفهان با امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه
نماد برتر- سازمان زمین‌شناسی با امضای تفاهم‌نامه‌ ۳ جانبه در توسعه مطالعات علوم زمین، اکتشافات و فرآوری مواد معدنی در استان اصفهان مشارکت خواهد داشت.
پازل تورم ۲۲ درصدی چگونه کامل می‌شود؟
نماد برتر- بانک مرکزی در حالی تورم هدف را ۲۲ درصد اعلام کرده که نقدینگی در سه ماهه ابتدایی سال به بیش از ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان رسیده و افزایش چشم‌گیر قیمت‌ها نشانی از کاهش تورم نداشت، اما با این حال کارشناسان اقتصادی به تحقق تورم ۲۲ درصدی برای اقتصاد ایران خوشبینانه نگاه می‌کنند و رسیدن به آن را مشروط و ملزم به یکسری موارد می‌دانند.
اکثر شرکت‌های ایرانی نسل ۱ و ۲ هستند
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: اکثر شرکت‌های ایرانی نسل یک یا دو هستند و کمتر شرکتی است که به نسل چهار و پنج رسیده باشد.
یارانه سوخت را به تولید اختصاص دهید
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی تهران معتقد است: تنها اگر بخشی از رقمی که دولت در طول سال به عنوان یارانه‌های پنهان و آشکار به حوزه‌هایی مانند سوخت می‌دهد، در اختیار تولید قرار بگیرد، تحولی جدی در این عرصه اتفاق خواهد افتاد.
تولیدمان کوچک شده است/ پولدار بی درد نیستیم
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی ایران معتقد است در شرایط فعلی که تحریم‌ها برای اقتصاد ایران مشکلاتی جدی به وجود آورده است، سیاست‌های داخلی و چگونگی مدیریت مشکلات اقتصادی کشور اهمیت زیادی دارد، زیرا در غیر این صورت در کنار تیرهایی که اقتصاد ایران از تحریم‌ها می‌خورد، ما خودمان نیز از پشت سر به اقتصاد تیر خواهیم زد.
آمادگی بخش خصوصی برای همکاری در زمینه امنیت غذایی
پایگاه خبری راد: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به وجود ۲۷ تشکل غذایی در کشور، برای همکاری بخش خصوصی با سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو در زمینه ایمنی مواد غذایی، ابراز آمادگی کرد.
شافعی در سمت ریاست اتاق ابقاء شد
پایگاه خبری راد: غلامحسین شافعی رئیس دوره هشتم اتاق بازرگانی ایران برای دوره نهم نیز به عنوان رئیس این اتاق برگزیده شد.
ماجرای تعطیلی اتاق بازرگانی ایران و انگلیس
پایگاه خبری راد: دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و انگلیس درباره گمانه‌زنی‌های مطرح شده پیرامون تعطیلی این اتاق توضیح داد.
عرضه سهام دولتی ۱۸ بنگاه در بازار سرمایه کلید خورد
پایگاه خبری راد: به زودی سهام دولتی ۱۸ شرکت از جمله دو شرکت بیمه‌ای و سه بانک (تجارت، ملت و صادرات) توسط سازمان خصوصی‌سازی عرضه خواهد شد؛ هر چند که تاریخ عرضه این سهم‌ها هنوز رسماً اعلام نشده اما هیات واگذاری با این عرضه‌ها موافقت کرده است.