20:47 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دولت الکترونیکی

اعطای جایزه ویژه معماری سازمانی در دانشگاه شریف
پایگاه خبری راد: سومین همایش ملی پیشرفت‌های معماری سازمانی، ۲۲ آبان‌ماه جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.
قبوض کاغذی آب هم حذف خواهند شد
پایگاه خبری راد: دولت دوازدهم عزم خود را برای حذف قبوض کاغذی جزم کرده است و در حالی که از ابتدای مهرماه سال جاری برای مشترکین برق قبض کاغذی صادر نخواهد شد، پای قبوض کاغذی آب نیز به این ماجرا باز شده و به نظر می‌رسد این قبوض هم به زودی کوله بار خود را از زندگی مردم جمع خواهند کرد.
امضای الکترونیکی در وزارت ارتباطات ریشه می‌زند
پایگاه خبری راد: امضای الکترونیکی یکی از روش‌های حذف کاغذ در فرآیندهای اداری است که در راستای دولت الکترونیکی انجام می‌شود و به نظر می‌رسد اکنون راه خود را در دستگاه‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باز کرده است.
چند نفر از دولت همراه استفاده می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: میزان استفاده از دولت همراه در سال ۱۳۹۷ بیش از هفت میلیون و میزان تراکنش میان دستگاهی بیش از ۳۵۰ میلیون اعلام شده است.
افزایش کاربران پیام‌رسان‌های بومی به بیش از 20 میلیون
پایگاه خبری راد: بیش از ۵۴۰۰ روستای جدید در دو سال اخیر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و تعداد روستاهای دارای دسترسی به محتوای داخلی شبکه ملی به بیش از ۳۷ هزار روستا رسیده است.
چرا اتصال کارت سوخت به کارت بانکی اجرا نشد؟
پایگاه خبری راد: اتصال کارت سوخت به کارت بانکی که یکی از ثمرات دولت الکترونیکی بود و میلیاردها تومان صرفه‌جویی را در پی داشت، در حالی لغو شد که با وجود نارضایتی مردم و مسوولان فناوری اطلاعات، مشخص نیست چه کسی از لغو این پروژه بهره می‌برده است!؟
برای حذف قبض کاغذی برق ۳ هفته فرصت دارید!
پایگاه خبری راد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی وزارت نیرو، قبوض کاغذی برق باید تا اوایل مهرماه کوله‌بار خود را از خانه‌های مردم جمع کنند و پس از آن اطلاعات قبض مشترک توسط پیامک در اختیار وی قرار بگیرد. بنابراین مشترکین باید تا اواسط شهریورماه نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه‌های معرفی شده اقدام کنند.
اعلام چهار روش برای حذف قبوض برق
پایگاه خبری راد: پرونده حذف قبض برق مشترکان روی میز وزارت نیرو قرار دارد و طبق سناریویی که این وزارت‌خانه نوشته، قرار است قبوض کاغذی ۳۶ میلیون مشترک برق از مهرماه حذف شود و برای اجرای این سناریو چهار روش نیز معرفی شده است.
آیا دولت پزشکان الکترونیکی شده است؟
پایگاه خبری راد: درمان القایی، تقلب در نظام بیمه، بی­‌مسئولیتی پزشکان در قبال بیماران، افزایش مخارج درمان، ویزیت­‌ها و تعرفه­‌های غیرمتعارف و افزایش نسبت هزینه بهداشت و درمان در سبد خانواده، از جمله مشکلات مردم در حوزه سلامت است. اما دولت الکترونیک چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ آیا پیشرفت دولت الکترونیک به رفع این چالش‌­ها کمک می­‌کند؟
بررسی جایگاه دولت الکترونیک در وزارت ارتباطات
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیک فرصتی را در اختیار دولت­‌ها قرار می­‌دهد تا نه ­تنها اطلاعات و خدمات خود را شفاف­‌تر سازند بلکه آن­‌ها را سریع‌تر، آسان‌تر و کم هزینه­‌تر در اختیار شهروندان قرار دهند. برای تحقق این هدف اما پایش مستمر کیفیت وب­گاه­‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه­‌های اجرایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال سوم برنامه تمامی خدمات خود را الکترونیکی ارائه دهند.
چرا برخی دستگاه‌های دولتی اعتقادی به دولت الکترونیک ندارند؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که برای به ثمر رسیدن دولت الکترونیکی نیازمند یکپارچه شدن خدمات دستگاه‌های دولتی هستیم، به نظر می‌رسد برخی سازمان‌ها یا میانه‌ای با الکترونیکی شدن ندارند یا روش ویژه خود را برای این کار در پیش گرفته‌اند که این موضوع با تجمیع خدمات به صورت واحد در تضاد است.
ریل‌گذاری درست برای طرح سلامت الکترونیک/ برخی نگران شفافیت‌اند
پایگاه خبری راد: دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات، «سلامت الکترونیک» را نیاز کشور برای ایجاد تحول در حوزه سلامت می‌داند و معتقد است راهی جز پیمودن مسیر ریل‌گذاری شده در این حوزه نداریم هرچند او بزرگ‌ترین چالش برای اجرای سلامت الکترونیک را مدیریت تغییر در نظام سلامت می‌داند و تأکید می‌کند ذینفعان با نگرانی از شفاف‌سازی مانع اجرای این تحول می‌شوند.
جزئیات نحوه حذف قبوض کاغذی برق
پایگاه خبری راد: قبوض کاغذی در لیست بایدهای دولت برای حذف شدن قرار گرفته و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، مشترکان برق از ابتدای مهرماه به جای دریافت قبض کاغذی برق اطلاعات مصرف خود را از طریق پیامک دریافت خواهند کرد.
کدام دستگاه‌ها همکاری نکردند؟
پایگاه خبری راد: ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی در حالی انجام شد که برخی از دستگاه‌ها از همکاری در این ارزیابی خودداری کردند.
شور شدن خدمات الکترونیکی دولتی با چند آشپز!
پایگاه خبری راد: اگر هر یک از دستگاه‌ها بخواهند برای ارائه خدمات الکترونیکی خود روش جداگانه‌ای را در نظر بگیرند، شاید نتوان مفهوم دولت الکترونیکی که نیازمند یکپارچگی است را به‌درستی اجرا کرد.