15:46 | يكشنبه 8 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دولت آمریکا

ایران به پایگاه خانگی جدید القاعده تبدیل شده است / واکنش تند ظریف
نماد برتر- وزیر خارجه آمریکا بدون ارایه مدارک و اسناد ، مدعی شد ایران با پناه دادن به رهبران القاعده و حمایت مستقیم به پایگاه خانگی جدید این گروه تبدیل شده است.
افزایش جهانی قیمت دلار
نماد برتر- در حالی که آمریکا در حال آماده شدن برای انتقال نه چندان آرام قدرت بین جمهوری خواهان و دموکرات ها است؛ امروز قیمت جهانی دلار افزایش پیدا کرد.
دسترسی هکرهای سولار ویندز به سورس کد مایکروسافت
نماد برتر- مایکروسافت اعلام کرد هکرهایی که با استفاده از آپدیت نرم افزاری آلوده سولار ویندز در حمله سایبری گسترده به سازمانهای دولتی آمریکا دست داشته اند، به بخشی از سورس کد این شرکت دست پیدا کرده اند.
دلار ۲۰۲۰ را صعودی تمام کرد
نماد برتر- ارزش دلار مقابل بسیاری از ارزهای جهانی افزایش یافت.
آمریکا ۸۲ تریلیون دلار بدهی دارد
نماد برتر- تا پایان ماه دسامبر، میزان مجموع بدهی‌های دولتی و غیردولتی آمریکا معادل ۸۲ تریلیون و ۶۸ میلیارد و ۹۲۱ میلیون دلار بوده است.
نماد ۸ شرکت چینی با ارزش روز ۱۴۳ میلیارد دلاری از بورس لندن حذف شدند
نماد برتر- بورس لندن در پی اقدام اخیر آمریکا در تحریم ۸ شرکت چینی به بهانه همکاری نظامی ، اقدام به حذف سهام این شرکت ها با ارزش روز ۱۴۳ میلیارد دلاری کرد .
مودرنا قادر است ۵۰۰ میلیون واکسن منتشر کند
نماد برتر- مدیر اجرایی شرکت دارویی مودرنا اعلام کرد که این شرکت قادر است تا سال ۲۰۲۱ میلادی که در حدود دو ماه دیگر آغاز می شود تعداد ۵۰۰ میلیون واکسن کوید ۱۹ را تولید و منتشر کند.
صعود سراسری وال استریت
نماد برتر- همه شاخصهای وال استریتی سبزپوش شدند.
آخرین وضعیت شاخص های کلان اقتصادی آمریکا
نماد برتر- حجم درآمدهای دولت آمریکا از سه تریلیون دلار گذشت.
سردرگمی بورس ها در جهان
نماد برتر- شاخص های بورسی در نقاط مختلف جهان عملکرد مختلفی داشتند.
تحلیل اکونومیست از تورم، رشد اقتصادی و نرخ مبادله ارز ایران در ۵ سال آینده
نماد برتر- اکونومیست چشم‌انداز پنج‌ ساله اقتصاد ایران از جمله روابط بین‌المللی، سیاست اقتصادی؛ مالی و پولی ،وضعیت تراز مالی، رشد اقتصادی، تورم و نرخ مبادله ارز را مورد تحلیل و بررسی قرار داد.
بدهی آمریکا از ۸۵ تریلیون دلار گذشت
نماد برتر- کشورهای خارجی بیش از هفت تریلیون دلار اوراق قرضه خزانه داری آمریکا در اختیار دارند.
درخواست ۳۲ گروه از بایدن برای طرد غول‌های فناوری
نماد برتر- ۳۲ گروه مدافع حقوق مصرف کننده، ضد انحصارطلبی، کارگری و گروه‌های مربوط در نامه ای به جو بایدن، از رییس جمهور منتخب آمریکا درخواست کردند با نفوذ شرکتهای بزرگ فناوری در دولتش مقابله کند.
دعوت جهانگیری از اعضای شانگهای برای مشارکت در راه آهن چابهار- زاهدان
نماد برتر- معاون اول رییس جمهوری با یادآوری اهمیت بندر چابهار و اتصالات ریلی آن در مسیر افغانستان و آسیای مرکزی از اعضای سازمان همکاری شانگهای را برای همکاری در پروژه عظیم ریلی چابهار به زاهدان دعوت کرد.
غول نفتی چینی به لیست سیاه آمریکا اضافه می‌شود
نماد برتر- سومین شرکت نفتی بزرگ چین پس از سالها حفاری فراساحلی در آبهای مورد مناقشه دریای جنوب چین، در آستانه افزوده شدن به لیست سیاه دولت آمریکا قرار دارد.