22:52 | يكشنبه 15 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دریای عمان

آخرین تصمیم رئیس جمهور درباره آب شیرین‌کن‌ها
پایگاه خبری راد: بر اساس برنامه وزارت نیرو قرار است تا سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز به ظرفیت تأسیسات نمک‌زدایی (آب شیرین‌کن) استان‌های جنوبی اضافه شود، این درحالی است که اکثر آب شیرین‌کن‌ها وارداتی‌اند و با توجه به قیمت ارز، قیمت تمام شده آب بالا می‌رود، به همین دلیل رئیس جمهور موافقت خود را با تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی به آب شیرین‌کن‌ها اعلام کرده است.
فراهم بودن امنیت تنگه هرمز/ پیگیری جایگزینی شناورهای سنتی از طریق هیأت وزیران
پایگاه خبری راد: معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: ایمنی آبراه استراتژیک تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس با تهیه و تولید نقشه‌های به روز شده دریایی و ارائه خدمات ناوبری دریایی به کشتی‌های عبوری و ورودی به بنادر همواره تأمین است.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
دیدار وزیران آمریکا و عربستان با محوریت امنیت انرژی
پایگاه خبری راد: وزیران انرژی آمریکا و عربستان سعودی در واشنگتن دیدار کرده و نسبت به آن‌چه "تهدیدات علیه آزادی ترافیک دریایی" خواندند، ابراز نگرانی کردند.
انتقال آب خزر به سمنان به کجا رسید؟
پایگاه خبری راد: طرح انتقال آب خزر به سمنان، آذرماه سال گذشته با اعلام آمادگی دولت برای ارائه امکانات لازم به صورت رسمی سند خورد. طرحی که فارغ از سنگینی وزنه مخالفان یا موافقانش، هنوز در نیمه راه بوده و با سدی به نام تأمین منابع مالی مواجه است.
انجام مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد
پایگاه خبری راد: معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان این‌که مطالعه برای احداث ۱۰۰ سد در حال انجام است، گفت: در حال حاضر ظرفیت مخازن سدها ۵۰ میلیارد مترمکعب است و هرچه سد جدید احداث شود، ظرفیت هم بالا می‌رود.
بازگشت رونق به فعالیت صیادان سنتی در پی لغو مجوز ١٦ کشتی صید ترال
پایگاه خبری راد: نماینده مردم تهران در مجلس گفت که لغو مجوز ۱۶ کشتی صید ترال در جاسک موجب بازگشت رونق به فعالیت صیادان سنتی شده است.
آخرین میزان حجم بارش‌ها اعلام شد
پایگاه خبری راد: روی دیگر سکه ترسالی که ایران امسال با آن مواجه شد، همچنان مهر خشکسالی خورده است؛ با این که ارتفاع کل ریزش‌های جوی از اول مهر تا ۱۷ خرداد سال آبی ۹۸-۹۷ بیش از ۳۲۹ میلیمتر بوده که این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت ۴۶ درصد افزایش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۱۰۴ درصد افزایش نشان می‌دهد و حجم بارش در این مدت معادل ۵۴۲.۲۰۱ میلیارد مترمکعب اعلام شده که به اعتقاد کارشناسان نمی‌توان قطعا بیان کرد که وارد ترسالی شدیم و ممکن است سال‌های خشکی را پیش رو داشته باشیم.
افزایش ۱۰۹ درصدی بارش تجمعی در ایران
پایگاه خبری راد: براساس جدیدترین آمار ارائه شده از وضعیت بارندگی در ایران، بارش تجمعی کل کشور در سال آبی جاری ۳۲۱.۹ و در سال آبی گذشته ۱۵۴.۱ میلی‌متر بوده است. این آمار بیانگر این است که میزان بارش تجمعی در سال آبی جاری نسبت به سال آبی گذشته حدود ۱۶۷.۸ میلی‌متر افزایش یافته است.
احتمال کاهش قیمت جزئی در تن ماهی
پایگاه خبری راد: دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران دلیل افزایش قیمت تن ماهی را خروج ماهی مورد نیاز تولید این محصول از گروه کالایی یک و تخصیص ارز نیمایی به جای ارز دولتی به آن عنوان کرد و گفت که در حال حاضر واردات این نوع ماهی کاهش داشته، اما اگر واردکنندگان به گشایش اعتبار اقدام کنند ممکن است رقابت ایجاد شود و شاهد کاهش قیمت جزئی در این بخش باشیم.
آخرین وضعیت کارخانه فولاد چابهار
پایگاه خبری راد: مجتمع فولاد چابهار در راستای توجه‌ ویژه ملی به سواحل مکران و استقرار صنایع آب‌بر در نزدیکی سواحل با ظرفیت نهایی ۳.۸ میلیون‎تن فولاد در منطقه آزاد چابهار درحال ساخت است. به نظر می‌رسد بهره‌برداری فاز نخست آن تا دو سال دیگر زمان ببرد.
پیش‌بینی بارش‌های سنگین برای ایران در دهه‌های آینده
پایگاه خبری راد: یک اقلیم‌شناس وضعیت بارش و دمای ایران را طی ۶۰ سال گذشته تشریح و تاکید کرد که سیل‌های اخیر کشور از پیامدهای گرمایش جهانی و نشانه تغییر اقلیم است و احتمال وقوع خشکسالی های متمادی و بارش های سیل آُسا طی سال های آینده وجود دارد.
امروز سامانه بارشی تقویت می‌شود/ اعلام استان‌های پربارش
پایگاه خبری راد: مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تقویت سامانه بارشی در اکثر مناطق کشور خبر داد و استان‌های پر بارش امروز و فردا را اعلام کرد.
علت بارش‌های شدید ماه‌های اخیر چیست؟
پایگاه خبری راد: رییس اندیشکده اقلیم و آمایش سرزمین ضمن اشاره به اینکه بارش‌های گسترده و شدید سال آبی اخیر متاثر از بر هم کنش چند پدیده جوی است، گفت: فعال‌تر شدن سامانه سودانی نسبت به سایر سامانه‌ها و انتقال رطوبت فراوان به این سامانه یکی از مهمترین عوامل بارش‌های شدید ماه‌های اخیر است.
بارش‌های شدید در راه خوزستان و لرستان
پایگاه خبری راد: مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح روند فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز دوشنبه (23 تا 26 فروردین)، از شدت گرفتن بارش باران در جنوب لرستان و شمال خوزستان در روز آینده خبر داد.