08:23 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دبیر شورای عالی

معمای حریم خصوصی و دسترسی آزاد به اطلاعات باید حل شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفت: در عصر فضای مجازی پیش از واژه دسترسی، واژه اشتراک گذاری متداول است و یکی از صفات بارز این فضاست.
تعرفه مشکل‌ساز شد!
پایگاه خبری راد: ماجرای استخراج ارز مجازی در ایران از تب و تاب نمی افتد، تا حدود یک ماه پیش بحث مصرف برق ماینرها سر زبان‌ها بود، پس از آن، نوبت به قانونی یا غیرقانونی بودن آن‌ها رسید و اکنون موضوع تعرفه‌ای که دولت برای این موضوع در نظر گرفته روی میز قرار دارد.
شروط صنعت برق برای استخراج قانونی بیت کوین در ایران
پایگاه خبری راد: بعد از گرد و خاکی که استخراج رمزارزها و شفاف نبودن قانون در این حوزه در دو ماه اخیر در کشور به پا کرد، معاون اول رئیس جمهور آیین‌نامه اجرایی استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌شده در کشور را ابلاغ کرده و متقاضیان مکلف شدند برای ورورد به این عرصه طبق آیین‌نامه مذکور قدم بردارند.
نمی‌توان در برابر بیت‌کوین منفعل بود!
پایگاه خبری راد: رییس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این‌که تصمیم‌گیری و اجرا درباره‌ی موضوع ارز دیجیتالی برعهده‌ دولت است، گفت: ما در مقابل یک امر واقع‌شده قرار گرفتیم و بنابراین بهتر است دولت این کار را از طریق مقررات‌گذاری مناسب و هدایت، سازماندهی کند.
تحولات قریب‌الوقوع فضای مجازی چیست؟
پایگاه خبری راد: فعالیت در فضای مجازی در ایران از گذشته تا امروز کش و قوس‌های زیادی داشته و هر از چند گاهی اخبار و سخنانی به نقل از مسوولان و سیاست‌گذاران در این حوزه به گوش می‌رسد که در سرنوشت فضای مجازی تاثیرگذار است.
آخرین خبرها از اصلاح قانون بازار پایه در شورای عالی بورس
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس درباره قانون جدید بازار پایه که گفته می‌شد این هفته قرار است در جلسه شورای عالی بورس بررسی شود، گفت: این هفته در شورای عالی امکان دارد به دستور جلسه این موضوع برسیم که در این صورت درباره آن بحث خواهد شد.
درجست‌وجوی مقصران عدم حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی‌
پایگاه خبری راد: در حالی که منتقدان رشد نکردن دلخواه پیام‌رسان‌های داخلی معتقدند که این موضوع به دلیل عدم حمایت از این ابزارهای بومی است، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌گوید وزارتخانه‌ی متبوعش تنها دستگاهی بوده که به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های مشخص‌شده در مصوبه شورای عالی فضای مجازی عمل کرده است.
عامل تجاوز اپل و گوگل به حریم خصوصی ایرانی‌ها چیست؟
پایگاه خبری راد: اگرچه پس از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور، هنوز هم افرادی به خرید گوشی‌های آیفون اقدام می‌کنند، اما بی‌توجهی به کسب‌وکارهای ایرانی به این موضوع محدود نمی‌شود.
نیاز به ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در هفتمین سالگرد تأسیس شورای عالی فضای مجازی کشور بر اهمیت ایجاد عمق استراتژیک در حوزه فضای مجازی تاکید کرد.
وقیت توئیتر فیلتر است چرا مسوولان از آن استفاده می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: همایش ملی فضای مجازی پاک با محوریت صیانت و توسعه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
تغییر قوانین برای کسب و کارهای نوپا
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در آستانه فرارسیدن سالروز تأسیس این شورا از ساماندهی کسب و کارهای فضای مجازی با امضای تفاهم نامه با سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
بورس بین‌الملل در مناطق آزاد راه‌اندازی می‌شود
پایگاه خبری راد: مشاور رییس‌جمهوری در اجلاس «طرح انتخاب ملی» اعلام کرد که دولت ۱۰ روز پیش آیین‌نامه بورس بین‌الملل را که بورس پنجم کشور است، تصویب کرد.
احتمال تغییر در مالکیت سهام عدالت
پایگاه خبری راد: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از ارائه پیشنهادی به دولت خبر داد که بر اساس آن سهام عدالت در دست مردم معامله‌پذیر می‌شود و دارندگان آن از اعمال حق رأی برخوردار خواهند شد.
خبرهای خوشی در راه است
پایگاه خبری راد: براساس جدیدترین اخبار به دست آمده، به زودی خبرهای خوشی از اقدامات ایران خودرو برای مقابله با تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا بر ضد صنعت خودروی ایران منتشر خواهد شد.
مشکلات ما با نخبگان تک‌رشته‌ای حل نمی‌شود
پایگاه خبری راد: دبیر شورای عالی فضای مجازی با تاکید بر این که باید رشته‌ها و پژوهش‌های میان رشته‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز علمی توسعه یابد گفت: مشکلات اجتماعی ما امروزه با نخبگان تک رشته‌ای حل نمی‌شود و ما نیازمند شبکه‌ای از نخبگان چند رشته‌ای و میان رشته‌ای داریم.