12:46 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دانشگاه صنعتی شریف

ساخت و بومی‌سازی مغز متفکر نیروگاه‌های آبی
پایگاه خبری راد: محققان دانشگاه صنعتی شریف با توجه به شرایط رودهای کشور موفق به طراحی و ساخت "گاورنر"هایی به عنوان مغز متفکر و کنترل‌کننده نیروگاه‌های آبی شدند که به گفته آنها ارزش افزوده بالا و ارتقای ایمنی نیروگاه از جمله مزایای این تجهیزات است.
امکان فریز کردن و تصویربرداری از ذرات بسیار ریز با سرعت‌های مافوق صوت در کشور
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان کشور موفق به طراحی و ساخت ابزار آزمایشگاهی شدند که قادر است با فریز کردن یک پدیده، امکان تصویربرداری از ذرات بسیار ریز با سرعت‌های مافوق صوت را در کشور فراهم کند.
مسیر طولانی که برای اجرای ۴۸ طرح‌ کلان ملی طی شد/عدم اختصاص اعتبار از سال ۹۴
پایگاه خبری راد: پس از کش و قوس‌های فراوان برای اجرای ۴۸ طرح کلان ملی در نهایت اعلام شد طرح‌هایی که دارای دستگاه سفارش‌دهنده هستند، می‌توانند به روند پیشرفت خود ادامه دهند و پس از آنکه سال ۹۴ تاکنون هیچ پولی برای این اجرای طرح‌ها پرداخت نشد، در آخرین جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری با بازنگری شیوه نامه تصویب طرح‌های کلان ملی 20 طرح تعیین تکلیف شده است که از این تعداد تنها سرنوشت 12 طرح روشن است.
ساخت دستگاه تکثیر ژن با قیمتی معادل یک دهم نمونه خارجی
پایگاه خبری راد: جمعی از پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف پس از سه سال تلاش مداوم موفق به ساخت دستگاه تکثیر ژن با قیمتی معادل یک دهم نمونه خارجی آن شدند.
وقیت توئیتر فیلتر است چرا مسوولان از آن استفاده می‌کنند؟
پایگاه خبری راد: همایش ملی فضای مجازی پاک با محوریت صیانت و توسعه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
حرکت استارتاپ‌های آب و انرژی شتاب می‌گیرد
پایگاه خبری راد: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، «آبان» شتابدهنده‌ای با هدف حمایت از تجاری‌سازی استارتاپ‌های حوزه آب و انرژی در شهرک صنعتی قدس افتتاح شد.
افزایش ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو با ایده‌ای فناورانه
پایگاه خبری راد: گروهی از جوانان صاحب اندیشه در قالب استارتاپی در مجتمع خدمات فناوری دانشگاه صنعتی شریف محصولی را تولید کرده‌اند که داخل خودرو قرار می‌گیرد و با اتصال به اینترنت اطلاعات خودرو را به سرور منتقل می‌کند؛ این ایده ضریب نفوذ بیمه بدنه خودرو را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که شرکت‌های بیمه سرمایه بیشتری را جذب کنند.
امکان صادرات تجهیزات جایگاه‌های عرضه سوخت به کشورهای همسایه
پایگاه خبری راد: مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور از خودکفایی ٩٠ درصدی در زمینه ساخت تجهیزات جایگاه‌های سوخت خبر داد و افزود: امکان صادرات این تجهیزات به کشورهای همسایه وجود دارد.
معرفی شهرهای برتر دنیا در توسعه استارت‌آپ‌/ایجاد شتابدهنده‌های فعال در ۷ استان کشور
پایگاه خبری راد: رئیس پارک فناوری پردیس، شتابدهنده‌ها را ساختاری جدید برای حمایت از ایجاد شرکت‌های نوپای نوآور و فناور دانست و گفت: بر اساس یک رتبه‌بندی جهانی سه شهر "شانگهای"، "پکن" و "استکهلم" برای نخستین بار در زمره ۲۰ زیست‌بوم برتر جهان قرار گرفتند و در ایران نیز با تأسیس شتابدهنده‌های نوآوری از سال ۱۳۹۳، در ۷ حوزه‌ فناوری شتابدهنده راه‌اندازی شده است و ۲۸ شتابدهنده نیز تأییدیه لازم را از مرکز شتابدهی دریافت کرده‌اند.
ساخت ماهواره‎های سنجشی و مخابراتی اولویت کشور در حوزه فضا
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته با بیان اینکه ۱۷ کشور دنیا برای اعزام انسان به فضا از زیر ساخت‌های بین‌المللی که در این زمینه ایجاد شده است، بهره می‎برنند، گفت: ما اگر بخواهیم وارد این پروژه شویم، همین مسیر را می‌رویم؛ ولی در حال حاضر تمرکز ما بر ساخت ماهواره‎های سنجشی و مخابراتی و پرتابگرهایی است که این ماهواره‌ها را در مدار قرار دهد.
آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک
پایگاه خبری راد: مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف از آمادگی دانشگاه شریف برای همکاری با صنعت بانکداری در حوزه فین‌تک خبر داد.
وضعیت شبکه برق ایران از نظر خاموشی بسیار مناسب است
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: صنعت توزیع برق کشور نیازمند برنامه‌ریزی سه سطحی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است تا از مرحله سنتی عبور کنیم چراکه اگر فضای سنتی را هم‌چنان در نظر داشته باشیم، نمی‌توانیم رو به جلو حرکت کنیم.
تغییر مدیرعامل سایپا
پایگاه خبری راد: با حکم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا، سید جواد سلیمانی مدیرعامل این شرکت شد.
افزایش بودجه بخش پژوهش و فناوری صرف حمایت از واحدهای فناور شود
پایگاه خبری راد: قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم در امور فناوری با تأکید بر حمایت از واحدهای فناور گفت: افزایش میزان بودجه بخش پژوهش و فناوری که با کمک و تلاش سازمان برنامه و بودجه صورت گرفته، باید صرف حمایت و ارائه خدمات به واحدهای فناور شود.
با فیلترینگ و قوانین دست‌وپاگیر مانع کسب‌وکار جوانان نخبه نشویم
پایگاه خبری راد: معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: آنچه که امروز باید مورد توجه و اهمیت قرار گیرد، این است که سیستم اقتصاد سنتی در کسب و کار بداند که باید بر جوانان نخبه و متخصص سرمایه‌گذاری کند، نه آنکه بر سر راه آنها سد شود و یک روز با فیلترینگ و روزی دیگر با قوانین دست و پاگیر و ... مانع از فعالیت آنها شود، چراکه درنهایت خود اوست که می‌بازد.