22:34 | يكشنبه 13 خرداد 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

دادستانی

شناسایی ۲۰ دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز
نماد برتر- مدیر توزیع نیروی برق جنوب شهرستان کرج از شناسایی ۲۰ دستگاه استخراج رمز ارز (ماینر) غیرمجاز به ارزش بیش از یک میلیارد ریال در محدوده توزیع برق جنوب شهرستان کرج خبر داد.
بانک مرکزی و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در پرونده پولشویی محکوم شدند
نماد برتر- دادستان جرائم مالی و پولشویی بحرین از صدور احکام پرونده بانک المستقبل خبر داد که در آن بانک مرکزی ایران و دو بانک بزرگ دولتی و بورسی در این پرونده هدف احکام صادره قرار گرفته‌اند.
آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان های داخلی
نماد برتر- معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوایی مرکز ملی فضای مجازی از آغاز مرحله دوم حمایت از پیام رسان های داخلی با تاکید بر تلاش بیشتر آنها برای ارتقا و تقویت خود در کنار این حمایت ها برای ایجاد نتیجه مطلوب خبر داد.
رئیسی دستورالعمل ساماندهی پرونده های بورس را ابلاغ کرد / شعب تخصصی
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه در هشت ماده از جمله راه اندازی شعب تخصصی را ابلاغ کرد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه اعلام شد
نماد برتر- رییس قوه قضاییه دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده های بازار سرمایه را در هشت ماده مورد تصویب قرار داد که از ۲۹ مهر لازم الاجرا است.
بانک‌ها تا ۲ سال دیگر کاملا مجازی می‌شوند/ حذف کارت بانکی فیزیکی
نماد برتر- معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اعلام اینکه در تلاش هستیم تا یکی دو سال آینده نئوبانک را در کشور اجرا کنیم، گفت: نئوبانک نوعی از بانکداری دیجیتال است که دیگر با آن‌ بانک‌ها شعبه نخواهند داشت و کاملا مجازی می‌شوند. همچنین، به دنبال پروژه‌ای هستیم تا کارت بانکی فیزیکی حذف شود و بر روی موبایل قرار گیرد و دیگر نیازی به حمل آن نباشد.
اپراتورها تا پایان سال اجازه افزایش قیمت اینترنت را ندارند
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قیمت بسته‌های اینترنتی تغییری نداشته است و ما اجازه افزایش قیمت را تا پایان سال جاری به اپراتورها نخواهیم داد.
تخلفات صنفی کاهش یافت
نماد برتر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران اظهار کرد: از مجموع کل شکایات صنفی دریافت شده در شش ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۶۶۴ مورد غیرمتخلف بوده که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته و ۸۳۵۰ فقره نیز متخلف شناخته شده که نسبت به نیمه اول سال گذشته ۲۹ درصد کاهش داشته و حاکی از کاهش تخلفات صنفی است.
۸ شرط جدید برای سه نوع معامله سهام شرکت های دولتی
نماد برتر- ۵۴ نماینده مجلس با تهیه طرحی برای ساماندهی فرایند فروش شرکت های دولتی ، ۸ شرط را برای سه نوع معامله عمده، بلوکی و مدیریتی سهام تعیین کردند.
 عامل اصلی گرانی‌های اخیر چیست؟
نماد برتر- اصناف و دستگاه‌های نظارتی، نوسانات نرخ ارز را متهم اصلی گران شدن اقلام مختلف در ماه‌های گذشته می‌دانند.
استفاده از ظرفیت قوه قضائیه برای اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید
نماد برتر- دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای جلب اعتماد بخش خصوصی از ظرفیت‌های قوه قضائیه برای اجرای مصوبات استفاده می‌کند.
یک ممنوعیت برای ترخیص موتورسیکلت‌ های وارداتی
نماد برتر- بعد از آنکه برخی مراجع قضایی در مواردی نسبت به صدور مجوز برای ترخیص موتورسیکلت های وارداتی بدون طی فرایند قانونی اقدام کردند، گمرک ایران طی مکاتبه ای به دادستانی کل کشور، خواستار توجه برخی مراجع قضایی نسبت به تشریفات و فرایند قانونی از ثبت سفارش تا ترخیص شد که دادستانی نیز پس از ان اعلام کرد که هر گونه ترخیص خارج از مسیر قانونی حتی با رای مراجع قضایی ممنوع است.
دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیر واقعی ابلاغ شد
نماد برتر- رییس سازمان امور مالیاتی دستورالعمل رسیدگی به صورتحساب‌های غیرواقعی را ابلاغ کرد.
سرگردانی مشتریان رامک‌خودرو پشت درهای دادگاه و گمرک
نماد برتر- طبق ادعای مشتریان رامک‌خودرو، پس از چندین سال انتظار، حال که وقت اجرای حکم دادگاه حقوقی است، مشکل جدیدی ایجاد شده است. پس از قطعیت حکم، دستور رفع توقیف خودروها و تحویل آن‌ها به مشتریان صادر شده بود، اما گمرک جمهوری اسلامی با اعلام اینکه طبق دستور معاون دادستان امکان تحویل خودرو به مشتریان وجود ندارد، قرار است که خودروها را تحت نظارت پلیس از گمرک خارج تا پرداخت وجه مابه‌التفاوت توسط مشتریان تحویل شود.
لازم است همه تولید کارخانه‌های فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود
نماد برتر- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به تاکید وزارت صمت بر عرضه محصولات در بورس کالا، علت این تاکید را بهره‌مندی شرکت‌های تولیدکننده فولاد از مزایای بورس عنوان کرده و اعلام کرد که در همین راستا باید کل تولید کارخانجات فولاد در بورس قیمت‌گذاری و عرضه شود.