09:52 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خودکشی

کمبود و افزایش وزن هر دو کشنده هستند
پایگاه خبری راد: گروهی از محققان انگلیسی اظهار داشتند: پایین و بالا بودن شاخص توده بدنی (BMI) با خطر فزاینده مرگ و میر ناشی از عوامل مختلف مرتبط است.
از مسمومیت با "استامینوفن" تا خفگی با "گل آپارتمانی"
پایگاه خبری راد: رییس مرکز تحقیقات مسمومیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به مهم‌ترین دلایل بروز مسمومیت در جامعه، مسمومیت‌های دارویی را شایع‌ترین مسمومیت در دنیا خواند.
بالا بودن نرخ خودکشی در کره جنوبی
پایگاه خبری راد: آمارهای منتشر شده در کره جنوبی حاکی از بالا بودن نرخ خودکشی در این کشور در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) است.
تعداد مسمومان با «الکل» به ۹۵۹ نفر رسید
پایگاه خبری راد: سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به آخرین آمار مسمومان با الکل درباره ایجاد مراکز «ترک الکل» از سوی وزارت بهداشت توضیحاتی ارائه داد.
مخوف‌ترین قاتل سریالی ایران
پایگاه خبری راد: مجید سالک‌محمودی از مخوف‌ترین قاتلان سریالی ایران بود. او در طول پنج سال، ۳۰ زن را با طناب سفید رنگ خفه کرد.
تشابه تحصیلی یکی از مهم‌ترین عوامل رضایت‌مندی زندگی زوجین
پایگاه خبری راد: تشابه تحصیلی میان زوجین و یا کم‌بودن اختلاف سطح تحصیلی در میزان توافق زوجین بسیار موثر است چراکه درک زوجین را از یکدیگر را افزایش می‌دهد.
خانم «تیلور» و بشکه‌ای که زندگی‌اش را نجات داد
پایگاه خبری راد: قصه از جایی شروع شد که خانم «آنی ادسون تیلور» تصمیم گرفت مشهور شود؛ مشهور و پولدار! و چه فکری بهتر از پریدن از آبشار نیاگارا؟
بازار سیاه "قرص برنج" در کشور/ تهرانی‌ها؛ درصدر آمار مسمومان
پایگاه خبری راد: دبیر ستاد مرکزی اطلاع رسانی داروها و سموم سازمان غذا و دارو از بازار سیاه و قاچاق قرص برنج در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان پزشکی قانونی کشور، قرص برنج در پنج ماه نخست سال ۱۳۹۷ منجر به ۳۰۸ مورد مرگ در هموطنان شده است.
تاثیر معنویت و حمایت‌های اجتماعی بر سلامت جسم و روان افراد
‌پایگاه خبری راد: به مناسبت هفته ملی بهداشت روان، برای بررسی دو مفهوم معنویت و حمایت اجتماعی در سلامت روان افراد با متخصصان این حوزه به گفتگو نشستیم.
خودکشی، نوعی آسیب روانی است/پرورش معنویت مانع بروز این آسیب است
مدیرگروه بهداشت روان دانشکده علوم رفتاری و سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی ایران، "خودکشی" را نوعی آسیب روانی دانست و گفت: ۶۵درصد کسانی­ که اقدام به خودکشی می‌­کنند، بیماران افسرده هستند. عامل موثر دیگر در خودکشی، اعتیاد است. بنابراین اقدامات پیشگیرانه اعتیاد نیز می‌تواند از خودکشی جلوگیری کند.
آسیب فضای مجازی برای نوجوانان/ارتباط بازی‌های اینترنتی خشن با خودکشی و اعتیاد
مدیر گروه تخصصی سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی برای ارتقای سلامت روان جوانان و نوجوانان در سطح جامعه، برخی از مهم‌ترین آموزش‌ها و مهارت‌های خودمراقبتی جوانان و نوجوانان با هدف ارتقای سلامت این گروه از جامعه را بیان کرد.
خودکشی سوژه‌ی مستند اعتراض خاموش
پایگاه خبری راد: مستندی با محوریت خودکشی متقاضی جشنواره‌ی سینما حقیقت شد.
روی دیگر مستی
پایگاه خبری راد: یک روانپزشک تاثیرات مصرف مشروبات الکلی بر افراد را تشریح کرد.
نوجوان اندونزیایی پس از ۴۹ روز سرگردانی در دریا به خانه بازگشت
پایگاه خبری راد: یک نوجوان اندونزیایی که ۴۹ روز در اقیانوس شناور و سرگردان بود در نهایت توسط یک کشتی با پرچم پاناما نجات یافت و به خانه بازگشت.
دوعضو اوپک علیه ایران فعالیت‌ می‌کنند/ ترامپ فهمید نمی‌تواند تولید نفت ایران را صفر کند
پایگاه خبری راد: وزیر نفت گفت: کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک از نظر حقوقی صلاحیت تصمیم‌گیری درباره تعیین یا توزیع سهمیه‌ها را ندارد و تنها نظارت و بررسی می‌کند و ‌تصمیم‌ها تنها در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک و در حضور همه اعضا و با اجماع گرفته می‌شود.