23:53 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خزانه داری کل کشور

در۶ ماهه اول سال ۹۷، احدی از فهرست یارانه‌بگیران، حذف نشده است
پایگاه خبری راد: یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه اول سال جاری سازمان هدفمند سازی یارانه ها، گفت: حدود ۸۴% عملکرد هدفمندی در شش ماهه اول صرف پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی شده که این امر به دلیل عدم حذف یارانه بگیران ۳ دهک بالا است و موجب شده تاکنون سهم برخی مصارف هدفمندی از جمله کمک به بهداشت هیچگونه پرداختی نداشته باشد.
مجاز شدن تکمیل واحدهای مسکن مهر با منابع دولتی
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه ۱۳۹۸، دولت برای اولین بار دو شرکت تابعه وزارت راه و شهرسازی را مجاز کرد تا از منابع داخلی خود برای تکمیل واحدهای مسکن مهر استفاده کنند.
 سهم پرداختی بیمه‌ها برای کاهش تصادفات افزایش یافت
پایگاه خبری راد: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شرکت‌های بیمه مکلف شده‌اند هفته‌ای ۳۰۰ میلیارد تومان بابت کاهش تصادفات جاده‌ای در اختیار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، نیروی انتظامی و سازمان اورژانس قرار دهند که این مبلغ در سل جاری 250 میلیارد تومان بود.
 اسامی بانک‌های بدهکار به بانک مرکزی اعلام شد
پایگاه خبری راد: معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور اسامی بانکهای دارای بدهی و فاقد بدهی به بانک مرکزی مشمول تسویه بدهی از طریق صدور اوراق تسویه خزانه را اعلام کرد.
فضای مجازی، فیلترینگ و پیام‌رسان‌های داخلی محور دو نشست کمیسیون‌های تخصصی مجلس
پایگاه خبری راد: طی هفته جاری دو نشست یکی نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی و قضایی و حقوقی در خصوص وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و دیگری نشست مشترک کمیسیون‌های امنیت ملی، اقتصادی و صنایع و معادن مجلس برای بررسی وضعیت عملکرد پیام‌رسان‌های داخلی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی و مدیران پیام رسان‌ها برگزار می‌شود.
استقلال تامین اجتماعی برای کارگران حیاتی است
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار از شورای نگهبان خواست تا مصوبه بند "ز" تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ را که بدون رضایت کارگران به تصویب رسیده و به منزله تملک مال غیر است، باطل کند.
منابع درمان تامین اجتماعی را به خزانه نریزید
پایگاه خبری راد: رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در انتقاد به واریز منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به خزانه کشور، حذف بند "ز" تبصره ۷ لایحه بودجه سال ۹۷ را خواستار شد.
تسویه ۳۳ هزار میلیاردی بدهی پیمانکاران توسط دولت
پایگاه خبری راد: وزیر اقتصاد از تسویه ۳۳ هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران از طریق اوراق بدهی خزانه طی هشت ماهه امسال خبر داد.
موافقت کمیسیون برنامه با سقف معافیت مالیاتی ماهانه تا دو میلیون تومان
پایگاه خبری راد: سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از موافقت کمیسیون برنامه با سقف معافیت مالیاتی تا دو میلیون تومان در ماه خبر داد.
سهم مشروط تولید از هدفمندی یارانه‌ها/مجوز ۱۷ هزار میلیاردی برای گرانی حامل‌های انرژی
پایگاه خبری راد: در پیش‌بینی که دولت برای تبصره هدفمندی یارانه‌ها در لایحه بودجه سال آینده دارد جایی برای تولید و اشتغال نیست، اما این سهم از اجرای قانون را در جایی دیگر در نظر گرفته و البته مشروط. اگر برای سال بعد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد تمام منابع ناشی از افزایش به تولید و اشتغال اختصاص پیدا می‌کند. دولت سقف پرداختی از محل این افزایش قیمت را تا ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی کرده است.
مردم چقدر در بانک‌ها سپرده دارند؟
پایگاه خبری راد: حجم سپرده‌های بخش غیردولتی در بانک‌ها به حدود ۱۳۳۲ هزار میلیارد تومان رسیده است.
نظام مالی و گزارشگری بخش عمومی در آستانه پوست‌اندازی
پایگاه خبری راد: دو سال پس از ایجاد واحد مستقل در وزارت اقتصاد و دارایی برای احصاء، تمرکز و گزارش بدهی های دولت، خزانه دار کل کشور می‌گوید مهمترین موضوع اکنون برای ما همکاری کافی مسوولین ذیربط در دستگاه‌های اجرایی است. به این معنی که توجیه کرد مسوولین مالی و غیر مالی دستگاه‌های اجرایی در بخش دولتی و عمومی از مهمترین گام‌های آغازین در ایجاد تحول در نظام مالی و گزارشگری بخش عمومی است.
انتقال 1800 حساب دولتی به بانک مرکزی
پایگاه خبری راد: ٦ماه پس از دستور رئیس جمهوری مبنی بر انتقال حساب شرکت های دولتی به بانک مرکزی، اکنون مدیر کل ریالی و نشر بانک مرکزی می گوید که ٤٢٠٠ فقره حساب در این نهاد متمرکز شده است.
صفحه قبل | صفحه بعد