20:49 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خرید و فروش ارز

مصوبه‌ای در زمینه رهگیری کالاهای فروخته شده نداشته‌ایم
پایگاه خبری راد: با نوسانات نرخ ارز قیمت محصولات روند صعودی به خود گرفت و در این بین برخی افراد سودجو به خرید و احتکار برخی کالاها برای کسب سود روی آورده‌اند. در این شرایط جای این سوال وجود دارد که آیا می‌توان با اقداماتی همچون رهگیری کالاهای فروخته شده از احتکار و سودجویی دلالان جلوگیری کرد.
سرانجام دلار با تشکیل بازار متشکل ارزی...
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری در بازار ارز، یکی از جذاب‌ترین راه‌های سرمایه‌گذاری در ایران طی سال‌های اخیر بوده است، به طوری که بسیاری از مردم از سرمایه خود برای خرید ارز استفاده می‌کنند و این در حالی است که ریسک این بازار بسیار بالاست.
"نه" به دلار!
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری در بازار ارز نه‌تنها ریسک زیان را برای خریدار در پی دارد، بلکه در سطوح گسترده به اقتصاد و مردم نیز فشار می‌آورد. از سوی دیگر باتوجه به کاهش ۲۰۰۰ تومانی نرخ ارز در دو هفته و هشدارهای رییس کل بانک مرکزی نسبت به اینکه نوسانات بازار ارز سیاسی است و این بانک هر زمان که بخواهد نتیجه بازار را با ذخایری که دارد تغییر می‌دهد، سرمایه‌گذاری در این بخش به شدت مورد هشدار و ریسک قرار دارد.
دلیل بی‌اعتنایی فردوسی به ترامپ چیست
پایگاه خبری راد: از پس سومین روز اعلام خبر لغو معافیت نفتی ایران اوضاع در خیابان فردوسی، قلب ارزی ایران عادی است.
سرگذشت پرحاشیه یک تصمیم دلاری
پایگاه خبری راد: مخالفان دخالت دولت در اقتصاد همیشه روی یک مساله تاکید می‌کنند و آن ایجاد بسترهای مناسب برای سوءاستفاده در صورت دخالت دولت در اقتصاد است؛ امری که مرور سرگذشت دلار ۴۲۰۰ تومانی در سالی که گذشت آن را تا حدود زیادی تصدیق می‌کند.
قیمت طلا، سکه و ارز در نخستین روز جدی بازار ۹۸
پایگاه خبری راد: بازار سال ۱۳۹۸ نخستین روز کاری جدی خود را درحالی شروع کرد که قیمت ارز همچون آخرین روزهای سال گذشته روند باثبات خود را حفظ کرده است و از سوی دیگر در بازار سکه و طلا، هر سکه تمام بهار آزادی به چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان رسیده است.
اگر مردم ارز نخرند به سرعت ارزان می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس‌کل بانک مرکزی با اشاره به تعداد زیاد رانت‌خواران و اینکه با اعمال نفوذ از بانک‌ها وام گرفتند، اعلام کرد: هنوز هم نرخ ارز واقعی نیست ولی فشار روانی وجود دارد. اگر مردم وارد خرید و فروش ارز نشوند، نرخ‌ها به سرعت کاهش می‌یابد.
آرامش بعد از طوفان!
پایگاه خبری راد: مهم‌ترین اتفاقات بانکی سال جاری را بازار ارز رقم زد و در این سال افزایش قیمت ارز عاملی بود که تأثیر مستقیم بر معیشت مردم داشت، اما در همین شرایط بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت نیز تلاش کردند به رغم تمام این مشکلات، بازار را کنترل کنند و از تأثیرات منفی آن بکاهند.
چرا دلار گران شد؟
پایگاه خبری راد: قیمت دلار و یورو در هفته جاری روند صعودی را طی کرد. رئیس‌کل بانک مرکزی برخی مصوبات اقتصادی دولت را دلیل این موضوع می‌داند.
دست در جیب مردم نکنید!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس بانکی معتقد است که اصرار بر پرداخت سود و مالیات علی‌الحساب محقق نشده بانک مرکزی از محل خرید و فروش ارز، تورم‌زا بوده و در حقیقت دست در جیب مردم کردن است و هزینه آن را مردم پرداخت خواهند کرد.
دلایل ثبات فعلی بازار ارز از نگاه یک اقتصاددان
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی، دلایل آرامش فعلی بازار ارز را منوط به بخشنامه‌ها و برنامه ریزی های بانک مرکزی در جهت عرضه بیشتر ارز صادراتی دانست و اضافه کرد: طبق گفته بانک مرکزی دستورالعمل‌ها برای بازگشت ارز صادراتی و معافیت ارائه ارز از طریق سامانه نیمایی به صادر کنندگان تا کمتر از یک میلیون دلار سبب شده تا بازار ارز روی آرامش به خود ببیند.
مصوبه جدید پولی مجلس خطرناک است!
پایگاه خبری راد: بانک مرکزی ملزم شده است تا ۵۰ درصد از سود علی‌الحساب خود از خرید و فروش ارز را به عنوان مالیات پرداخت کند.
تورم قانونی!
پایگاه خبری راد: در حالی که مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را به پرداخت حداقل ۵۰ درصد سود سهام و مالیات علی‌الحساب این بانک تا ۱۵ بهمن ماه مکلف کرده است، رئیس‌کل بانک مرکزی اصرار مجلس بر این موضوع را سبب افزایش پول پرقدرت و رشد بیش از پنج درصدی تورم عنوان کرده است.
محاسبه اشتباه درآمد ارزی بانک مرکزی باعث تورم می‌شود
پایگاه خبری راد: در پی تصویب طرح یک فوریتی الزام بانک مرکزی نسبت به پرداخت ۵۰ درصد سود سهام و مالیات علی‌الحساب که روز گذشته در مجلس صورت گرفت، یک اقتصاددان تصریح کرد که خطا در محاسبه درآمد ارزی بانک مرکزی، محرک افزایش قیمت‌هاست.
جزئیاتی از کارتخوان‌های مسدودشده در خارج کشور
پایگاه خبری راد: از ابتدای دی ماه امسال تاکنون ۹۳۰ دستگاه کارتخوان که به آن سوی مرزها منتقل شده شناسایی و مسدود شده است. چند روز قبل برای نخستین بار ناصر حکیمی معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در حاشیه هشتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از آغاز مسدودسازی دستگاه‌های کارتخوان که به کشورهای دیگر انتقال یافته و فعال است، خبرداد.