11:18 | شنبه 1 دي 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خدمات الکترونیکی

بهره‌مندی بازنشستگان از خدمات تخفیفی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی
نماد برتر- با امضای تفاهمنامه ارائه خدمات اقامتی تخفیفی و تقسیطی، بازنشستگان کشوری از این پس می‌توانند با تخفیف ۵۰درصدی به شکل نقدی و تخفیف ۳۵درصدی به شکل تقسیطی از امکانات اقامتی هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سراسر کشور بهره‌مند شود.
تغییر نام قبوض برق چگونه است؟
نماد برتر-معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت توزیع نیروی برق تهران خدمات تغییر نام قبوض را به صورت غیر حضوری انجام دهند.
ساعت کار بانک‌ها و موسسات اعتباری تا پایان فروردین اعلام شد
نماد برتر- ساعت کار بانک‌ها و موسسات اعتباری در مدت زمانی ۲۳ تا ۳۰ فروردین برای ارائه خدمات به مشتریان بانکی ۸ تا ۱۴ و برای روزهای پنج‌شنبه ۸ تا ۱۲:۳۰ تعیین شده است.
تاکید «لاریجانی» بر توسعه خدمات الکترونیکی مردم محور
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور گفت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آنها باز کند.
ارتقای ۴۰ درصدی الکترونیکی شدن خدمات دولت
پایگاه خبری راد: طبق ارزیابی مرحله سوم شورای فناوری اطلاعات، افزایش میزان الکترونیکی شدن خدمات الکترونیکی دولت به ۴۰ درصد خدمات ارتقا یافته است.
کدام وب‌سایت‌ها نماد اعتماد الکترونیکی دارند؟
پایگاه خبری راد: در حالی که نماد اعتماد الکترونیکی می‌تواند ضمانتی از سایت‌ها به تعهداتشان باشد، به خریداران توصیه شده که هنگام خرید از طریق اینترنت باید با جست‌وجو در وب‌سایت‌های مورد تایید، از صحت این نماد در وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
آیا دولت پزشکان الکترونیکی شده است؟
پایگاه خبری راد: درمان القایی، تقلب در نظام بیمه، بی­‌مسئولیتی پزشکان در قبال بیماران، افزایش مخارج درمان، ویزیت­‌ها و تعرفه­‌های غیرمتعارف و افزایش نسبت هزینه بهداشت و درمان در سبد خانواده، از جمله مشکلات مردم در حوزه سلامت است. اما دولت الکترونیک چه ارتباطی با این مسائل دارد؟ آیا پیشرفت دولت الکترونیک به رفع این چالش‌­ها کمک می­‌کند؟
بررسی جایگاه دولت الکترونیک در وزارت ارتباطات
پایگاه خبری راد: دولت الکترونیک فرصتی را در اختیار دولت­‌ها قرار می­‌دهد تا نه ­تنها اطلاعات و خدمات خود را شفاف­‌تر سازند بلکه آن­‌ها را سریع‌تر، آسان‌تر و کم هزینه­‌تر در اختیار شهروندان قرار دهند. برای تحقق این هدف اما پایش مستمر کیفیت وب­گاه­‌ها و خدمات الکترونیکی دستگاه­‌های اجرایی در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گرفته و مقرر شده است که تمامی دستگاه‌های اجرایی تا پایان سال سوم برنامه تمامی خدمات خود را الکترونیکی ارائه دهند.
چرا برخی دستگاه‌های دولتی اعتقادی به دولت الکترونیک ندارند؟!
پایگاه خبری راد: در حالی که برای به ثمر رسیدن دولت الکترونیکی نیازمند یکپارچه شدن خدمات دستگاه‌های دولتی هستیم، به نظر می‌رسد برخی سازمان‌ها یا میانه‌ای با الکترونیکی شدن ندارند یا روش ویژه خود را برای این کار در پیش گرفته‌اند که این موضوع با تجمیع خدمات به صورت واحد در تضاد است.
کدام دستگاه‌ها همکاری نکردند؟
پایگاه خبری راد: ارزیابی نوبت پنجم خدمات الکترونیکی در حالی انجام شد که برخی از دستگاه‌ها از همکاری در این ارزیابی خودداری کردند.
شور شدن خدمات الکترونیکی دولتی با چند آشپز!
پایگاه خبری راد: اگر هر یک از دستگاه‌ها بخواهند برای ارائه خدمات الکترونیکی خود روش جداگانه‌ای را در نظر بگیرند، شاید نتوان مفهوم دولت الکترونیکی که نیازمند یکپارچگی است را به‌درستی اجرا کرد.
قابل توجه مشترکان بدهکار برق
پایگاه خبری راد: طبق آئین‌نامه با مشترکینی که بدهی برق دارند و بدهی آن‌ها از یک حد بالاتر می‌رود، برخورد قانونی می‌شود. یکی از برخوردهای قانونی قطع برق است و طبیعتاً اگر مشترک هزینه‌ی برق را پرداخت نکرده باشد و شرایط قطع برق را داشته باشد، باید تعجیل کند زیرا سیستم به‌صورت اتوماتیک پیش می‌رود و براساس آئین‌نامه اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.
افتتاح ۱۱۵ میلیارد تومان پروژه در صنعت برق تهران
پایگاه خبری راد: مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، از افتتاح پروژه‌های متعددی در حوزه صنعت برق تهران خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با اعتباری حدود ۱۱۵ میلیارد تومان به منظور به‌سازی و نوسازی، پایداری شبکه برق و هوشمندسازی شبکه صورت گرفته است.
ایران الکترونیکی؛ بایدها و شایدها
پایگاه خبری راد: در شرایطی که کشورمان نیازمند برون‌رفت از فشار اقتصادی و افزایش بهره‌وری است، ادامه شیوه‌های سنتی مدیریت، شکاف بزرگی در نحوه اداره کشور نسبت به کشورهای دیگر ایجاد می‌کند؛ در حالی‌که دولت الکترونیکی می‌تواند علاوه‌بر صرفه‌جویی در زمان و هزینه، تسهیل شدن خدمات را در پی داشته باشد.
واکاوی دلایل عدم استقبال مردم از پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: اگرچه مهاجرت‌ بسیاری از افراد از تلگرام به پیام‌رسان‌های داخلی، با عدم سرویس‌دهی مناسب مواجه شد، اما سرویس‌هایی مانند تلگرام هم از همان ابتدا به توانمندی امروز نبودند، بنابراین، کارشناسان بر این عقیده‌اند که جامعه می‌تواند با پذیرش این‌که توسعه پیام‌رسان‌های داخلی باید براساس مقررات مربوطه فراهم شود تا به بلوغ لازم رسیده و سرویس‌های مورد نیاز را ارائه دهد، به روند توسعه و تقویت این پیام‌رسان‌ها کمک ‌کند.