02:45 | سه شنبه 8 آبان 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

خارجی ها

کاهش سه برابری جنگل‌های شمال در 2 دهه
پایگاه خبری راد: دکتری منابع طبیعی گفت: مطابق برآورد سازمان جنگل‌ها و مراتع از سال 75 تاکنون با صدور 500 هزار مجوز برداشت چوب، جنگل‌های شمال دچار یک کاهش سه برابری شده است.
صرافان واسطه معاملات کالاهای گروه ۳ هم شدند
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت گفت: در این سازمان تصویب شد که پروانه صادراتی در سامانه نیما به شکل رقابتی به صرافان فروخته شود و صرافان برای کالاهای گروه سه، ارزهای خریداری شده از صادرکنندگان را به واردکنندگان عرضه کنند.
نتوانستیم از فرصت برجام درست استفاده کنیم/به سمت شرکت‌های کوچک اروپایی برویم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل پیشین بانک تجارت با اشاره به تجربه‌های خود در دوران تحریم‌های پیش از برجام گفت که ما باید به سمت شرکت‌های کوچک اروپایی برویم و بانک‌های ما نیز بتوانند قراردادهای کارگزاری با بانک‌های دیگر امضاء کنند تا نیاز واحدهای اقتصادی کشور در زمینه نقل و انتقالات مالی را تضمین کنیم.
نرخ بیکاری سنگاپور به پایین‌ترین سطح رسید
پایگاه خبری راد: نرخ بیکاری سنگاپور در سه ماهه منتهی به ماه مارس با ۰.۱ درصد کاهش به نسبت مدت مشابه قبل به ۲ درصد رسید.
نقش سرمایه گذاری خارجی ها در تداوم همکاری با خودروسازان / انتظار رفتاری همانند رنو در تحریم های احتمالی
پایگاه خبری راد: در شرایط کنونی، گزینه دیگری جزء تلاش برای توسعه و سرمایه گذاری در حوزه داخلی سازی در صنعت خودرو کشور وجود ندارد.
مهم ترین چالش سازندگان ایرانی تجهیزات صنعت نفت
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت صنایع تجهیزات نفت مهم ترین چالشی که سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایرانی با آن دست و پنجه نرم می کنند را تشریح کرد.
بازار خودرو ایران انحصاری است!
پایگاه خبری راد: برای توسعه و سرمایه گذاری در بخش خودرویی ایران باید بخش خصوصی کارآمد را وارد کنیم و تا زمانی که این بخش، دولتی باشد جذب سرمایه گذار کار سختی خواهد بود.
فضای خودرویی پسابرجام را مدیریت نکردیم
پایگاه خبری راد: می توانستیم از منافع تمامی قراردادهای خودرو از جمله قرارداد خوب رنو بهره ببریم اما؛ امروز در انتظار این هستیم که مدیران این خودروسازی ها در قبال بازگشت احتمالی تحریم ها چه گزینه ای را انتخاب می کنند.
اساس اقتصاد ایران؛ فرصت سوزی است!
پایگاه خبری راد: روند کند تصمیم گیری در وزارت صنعت و دو دل بودن خودروسازان بزرگ جهان مانع از بهره برداری حداکثری صنعت خودرو از فضای پسابرجامی شد.
رشد بهره وری و تولید 2 بال توسعه خودروسازی در ایران
پایگاه خبری راد: رشد بهره وری در صنعت خودرو مهمترین گام در راستای حمایت و توسعه خودروسازی در کشور است.
سرمایه‌گذاری ۵۰۵ میلیارد درهمی خارجی‌ها در دوبی
پایگاه خبری راد: سرمایه‌گذاری خارجی‌ها در شیخ نشین دوبی طی سال ۲۰۱۶ میلادی از مرز ۵۰۵ میلیارد درهم گذشت.
 صنعت خودروسازی کشور، نیازمند راه میان بر است
پایگاه خبری راد: صنعت خودرو ایران نیاز به انتخاب یک راه میان بر برای رسیدن به کشورهای دارای برند در این حوزه است اما این «میان بر» باید به درستی انتخاب شود.
 آینده پرابهام برای تولید خودروهای پسابرجامی
پایگاه خبری راد، هر گونه سرمایه گذاری با خارجی ها را نباید به این سهولت زیر سوال برد زیرا با هر اقدامی این احتمال می رود فرصت تاریخی که امروز به دست صنعت خودرو افتاده است از دست برود.
مدیرعامل سایپا: استمرار وضع فعلی به صلاح صنعت خودرو نیست
پایگاه خبری راد: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: مذاکرات مهمی با نیسان انجام داده ایم و برای انتقال دانش فنی نیز به نتایجی دست یافتیم اما این همه در حد تفاهمات کلی و مقدماتی است.
سرگردانی خارجی‌ها در بازار ارز ایران
پایگاه خبری راد: «گردشگران خارجی که در ایران نمی‌توانند از کارت‌های اعتباری خودشان استفاده کنند، فروش ارز در صرافی‌ها هم که این روزها ممنوع شده، بانک‌ها هم که کار آن‌ها را راه نمی‌اندازند، پس تکلیف گردشگری که به ایران سفر کرده چه می‌شود؟»