19:47 | شنبه 14 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حوزه فناوری اطلاعات

اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان مودم و موبایل
نماد برتر- مدیرکل دفتر همکاری‌های فراسازمانی، ارتباط با صنعت و دانشگاه سازمان فناوری اطلاعات از اعطای تسهیلات به چهار حوزه تولید مودم، تولید تلفن همراه، تجهیزات اکتیو مراکز داده و تولید محتوای بومی خبر داد.
تولید گوشی داخلی در چه شرایطی امکان‌پذیر است؟
نماد برتر- به گفته یک فعال حوزه موبایل، در شرایط فعلی واردات گوشی مقرون‌به‌صرفه‌تر از تولید است و تا زمانی که شرایطی از جمله تامین و قیمت ارز و سود بازرگانی برای تولیدکنندگان تسهیل نشود، تولید داخلی عملا اتفاق نمی‌افتد.
افت مخاطرات امنیتی رایانه با محصولات بومی
نماد برتر- به گفته مدیرکل نظام مدیریت امنیت اطلاعات (نما)، آسیب‌پذیری در پشتی، امکان نفوذ مهاجم در داخل برنامه‌ها و یا تجهیزات سخت‌افزاری را افزایش می‌دهد و ایجاد دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کند، در حالی که در فرآیند بومی‌سازی، پیامدهای آسیب‌شناختی این جریان کاهش می‌یابد و افت قابل ملاحظه مخاطرات امنیتی نظیر خروج اطلاعات را در بر دارد.
نقش بخش خصوصی در توسعه صنعت ICT
نماد برتر- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد ۱.۷ درصدی سهم اقتصاد دیجیتال در GDP، گفت: این اتفاقات حاصل تلاش بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بوده و بخش خصوصی ICT در توسعه صنعت در کشور نقش ویژه و حائز اهمیتی داشته است.
سالانه چند کنتور برق هوشمند می شود؟
نماد برتر- مدیر کل دفتر هوشمندسازی و فناوری های نوین شرکت توانیر گفت: امسال برنامه های جدی را برای توسعه طرح هوشمندسازی صنعت برق در نظر گرفته ایم و برآورد می شود که سالانه حدود دو میلیون کنتور برق هوشمندسازی شود.
تجهیزات فناوری باید از رده کالاهای لوکس خارج شوند
نماد برتر- رئیس کمیسیون فاوای اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از قرار گرفتن تجهیزات فناوری اطلاعات در حوزه کالاهای وارداتی لوکس، گفت: ایران مزیت بسیار بالایی در صادرات محصولات مختلف به ویژه نرم‌افزارها دارد که با ارزبری کم می‌تواند ارزآوری بالایی برای اقتصاد کشور ایجاد کند.
چالش‌ و فرصت‌ کسب‌وکارهای فاوا در عصر اقتصاد دیجیتال
نماد برتر- تحول دیجیتالی به‌عنوان یک مرحله فراگیر و اصلی در سراسر جهان شناخته می‌شود و البته چالش‌ها و فرصت‌های اساسی دارد که مشاغل فعال در این حوزه با آن روبه‌رو هستند.
برنامه «کوتاه مدت»و«میان مدت» برای فضای مجازی
نماد برتر- امروزه دنیا در یک پیچ تاریخی قرار گرفته و یکی از مهم‌تریـن پیشران های این پیچ، فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌عنوان یک فناوری تحول آفرین و پیدایش زیست بوم فضای مجازی است که با تأثیر فزاینده خود در حال شکل دادن به تمام عرصه‌های زندگی حقیقی است به نحوی که امروزه فاصله بین مجاز و حقیقت در این فضا به صفر رسیده است.
بررسی سرنوشت طرح‌های کلان ملی معاونت علمی/اجرای کند تورین ملی به دلیل کمبود اعتبارات
نماد برتر- رئیس مرکز طرح‌های کلان ملی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به سرنوشت برخی از طرح‌های کلان گفت: اجرای طرح تورین ملی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی به دلیل سرمایه‌گذاری عظیم با کندی در حال اجراست و در زمینه تولید رادیوداروها قرارداد جدیدی به امضا رسیده است، علاوه بر آن در زمینه زباله‌سوزها نیز مذاکراتی انجام شده؛ ولی به دلیل سرمایه‌گذاری‌های زیادی که می‌طلبد، این مذاکرات تاکنون به انعقاد قرار نرسیده است.
برنامه‌نویسان حرفه‌ای کشور معرفی شدند
نماد برتر- پنجمین دوره مسابقات چالش‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه صنعتی شریف با هدف شناسایی برنامه‌نویسان و تیم‌های توانمند در کسب و کارهای مبتنی بر ICT و اتصال به بازار کار برگزار شد.
جولان قاچاقچیان با طولانی شدن روند ترخیص تجهیزات
نماد برتر- به گفته یک عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مشکل شرکت‌های واردکننده تجهیزات فناوری اطلاعات، قوانین دست‌وپاگیر است که با طولانی کردن روند ترخیص و راکد کردن سرمایه در گردش شرکت‌ها، موجب سود قاچاقچیان می‌شود که بیمه، مالیات و حقوق و عوارض گمرکی پرداخت نمی‌کنند و با زمان تحویل سریع‌تر و هزینه کمتر، بازار را در دست خواهند گرفت.
کسب‌وکارهایی که با دورکاری به نتیجه می‌رسند
نماد برتر- در شرایطی‌ که ویروس کرونا به ایران هم رسیده و یکی از عوامل پیشگیری از آن، حضور کمتر در مکان‌های عمومی عنوان شده است، شرکت‌هایی که پیش‌تر فرهنگ دورکاری را برای کارکنان خود جا انداخته‌اند، با برخورداری از ابزارهای فناوری، راحت‌تر می‌توانند از این امکان برای ادامه فعالیت خود استفاده کنند، درحالی‌که کسب‌وکارهای سنتی مسیر دشوارتری در پیش دارند.
روش‌های افزایش امنیت کارت‌های بانکی
پایگاه خبری راد: با افزایش میزان سوءاستفاده‌ از کارت‌های بانکی، مشتریان می‌توانند با اقدامات امنیتی، از احتمال قربانی‌ شدن در این حملات بکاهند.
تاکید «لاریجانی» بر توسعه خدمات الکترونیکی مردم محور
پایگاه خبری راد: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم توسعه خدمات الکترونیک مردم محور گفت: در شرایطی که دولت با مشکلات حوزه بودجه و درآمد مواجه است، این خدمات باید زندگی مردم را تسهیل و گره از کار آنها باز کند.
۳۳ میلیارد پول کلاهبرداری شده به مردم برگردانده شد
پایگاه خبری راد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دامنه کلاهبرداری خدمات ارزش افزوده بسیار گسترده است و ما تنها در یک پرونده ۳۳ میلیارد که کلاهبرداری شده بود را به مردم برگرداندیم.