06:36 | شنبه 9 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمل و نقل دریایی

بودجه وزارت کار در سال 98
پایگاه خبری راد: در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۴۳ هزار و ۱۶۸ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.
قطار نیم ساعته تهران به شمال
پایگاه خبری راد: اتصال متروی تهران به آمل عنوان طرحی است که با عنوان گسترش خطوط ریلی مطرح شده،اما به گفته کارشناسان ذیربط، تحت این عنوان و در قالب بودجه‌های استانی توجیه‌پذیر نیست، این پروژه هزینه بالایی را به استان مازندران وارد کرده و چنانچه با بودجه استانی اجرایی شود فاقد توجیه اقتصادی است.
راه اندازی ایرلاین در چابهار!
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار از موافقت اصولی به منظور راه‌اندازی ایرلاین در چابهار خبر داد و اعلام کرد: به زودی عملیات اجرایی ایجاد فرودگاه مسافری در چابهار آغاز می‌شود.
ساخت ۷۰ شناور با توان داخلی/ هوشمندسازی بنادر تا ۳ سال‌ دیگر
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از ساخت ۷۰ فروند شناور مورد نیاز بنادر تجاری با استفاده از توان داخلی خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امیدواریم ظرف سه سال آینده بنادر کشور جزو بنادر هوشمند قرار گیرند.
دولت معضلات حمل و نقل دریایی را نادیده نگیرد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق تعاون ایران و مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل دریایی کشور گفت: بزرگترین معضل حمل و نقل دریایی قیمت سوخت با دلار آزاد و مستهلک بودن ناوگان دریایی است.
مایحتاج عمومی به وفور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت/شبکه بازاریابی و صادرات تقویت می‌شود
پایگاه خبری راد: رضا رحمانی مرد آشنایی برای حوزه صنعت، معدن و تجارت کشور است. فردی که تا همین چند روز قبل به عنوان قائم مقام وزیر صنعت در حوزه تولید فعالیت م‌کرد و سالها تجربه صنعتی او در مجلس و شرکت‌های مهم کشور گواهی است بر آشنایی او با این حوزه . او حالا به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت صمت مطرح شده و برنامه‌های خود را برای ارتقای وضعیت این حوزه به مجلس ارائه کرده است.
تلاش برای تولید کشتی‌های باری خودران بالا گرفت
پایگاه خبری راد: شرکت خودروسازی رولزرویس قصد دارد به منظور توسعه فناوری خودران و بکارگیری آن در کشتی‌های باری، از تراشه‌های اینتل بهره ببرد.
وزارت راه را به فردی بسپارید که گردشگری بداند
پایگاه خبری راد: «سال‌ها است که موضوع فرابخشی بودن صنعت گردشگری در مباحث علمی و رسانه‌ای مورد تاکید و توجه است، اما به جز ایجاد چند ستاد و شورا و کمیته‌ی نه چندان مؤثر در حل این جریان، اتفاق شگرفی در دولت و بخش‌های مدیریتی کشور رخ نداده است. وقت آن رسیده با به کارگیری مدیران و کارشناسان خبره در امر گردشگری در سطح دستگاه‌های مؤثر و دخیل در امر گردشگری در رفع این چالش بزرگ مدیریتی کشورمان گام برداریم.»
منتظر جهش قیمت نفت به دلیل مقررات جدید نباشید
پایگاه خبری راد: بیش از ۱۵ ماه به زمان اجرای مقررات بین‌المللی در خصوص سوخت‌های دریایی باقی نمانده که نگرانی‌هایی را نسبت به آثار آن‌ها و جهش قیمت‌ها به دلیل کمبود عرضه سوخت برانگیخته با این حال بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس بر این باور است که استانداردهای جدید چالش برانگیز اما قابل حل است.
کاهش واردات ناشی از تحریم نیست/ ماهیگیران چینی برای ایران کار می‌کنند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به کاهش ۱۶.۶ درصدی واردات طی پنج ماهه نخست امسال گفت: این موضوع ناشی از تحریم نیست بلکه به دلیل نوسان فعالیت‌های اقتصادی ایجاد شده و در سال‌های قبل نیز با چنین موضوعی مواجه بودیم.
گزارشی از تحولات صنعت گاز بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۴۰
پایگاه خبری راد:مدیر دفتر دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز گزارشی از تحولات صنعت گاز بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۴۰ ارائه کرد.
تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا گاری اسبی
پایگاه خبری راد: رییس اتاق ایران گفت: صرف نظر از امکانات حمل و نقل ریلی، سرعت آن در مقایسه با حمل ونقل دریایی بسیار کمتر است، بنابراین تفاوتی ندارد که کالای خود را با قطار صادر کنیم یا با گاری اسبی.
محرومیت هند از امتیازات ویژه در صورت جایگزینی نفت ایران
پایگاه خبری راد:یک دیپلمات ایرانی گفت اگر هند تلاش کند برای جبران کاهش خرید از ایران، نفت خود را از کشورهایی مانند عربستان سعودی، روسیه، عراق، آمریکا و سایرین تامین کند، تهران به امتیازاتی که برای هند فراهم کرده بود پایان خواهد داد.
تنها از یک پنجم ظرفیت خزر استفاده کرده‌ایم
پایگاه خبری راد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد که با وجود ظرفیت ۱۳۵ میلیون تنی جابه‌جایی بار در دریای خزر تاکنون تنها از یک پنجم آن استفاده شده است.
تجربه بیمه های داخلی برای بیمه واردات خودرو و قطعات
پایگاه خبری راد: برای واردات خودرو، قطعات و دستگاه های مورد نیاز صنایع، صنعت بیمه می تواند از بیمه نامه های داخلی استفاده کند و مهم است بنادری برای تخلیه و بارگیری استفاده شوند که بیمه نامه ایرانی را به رسمیت بشمارند.