17:49 | سه شنبه 17 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمل بار

ارزانی کم‌سابقه محموله‌های نفتی پرطرفدار برای هندی‌ها
نماد برتر- شرکت‌های پالایش نفت هندی در پی شیوع ویروس کرونا که تقاضای چین برای خرید نفت را کمتر کرده، گریدهای نفتی پرطرفداری را خریداری می‌کنند که قیمت برخی از آنها حداکثر ۱۵ درصد ارزان‌تر شده است.
نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور اعلام شد+ جدول
پایگاه خبری راد: در پی اعلام خبر افزایش ۲۱ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها، نرخ‌نامه مصوب آن منتشر شد که بر اساس آن حداقل عوارض برای تردد خودروهای سواری در آزادراه باغچه مشهد، بخش فریمان به مبلغ ۱۵۰۰ تومان و حداکثر عوارض برای تردد نفتکش‌ها در آزادراه قم - گرمسار به مبلغ ۱۵۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
کاهش سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سهم ریل از ترانزیت کالا به حدود ۱۰ درصد رسیده و با وجود کاهش این سهم در ماه‌های گذشته می‌توانیم آن را تا پایان امسال بهبود دهیم.
دلارهایی که با تکمیل این خط آهن نصیب ایران می‌شود
پایگاه خبری راد: احداث خط ریلی رشت ـ آستارا به عنوان یک قطعه مهم از پازل کریدور شمال به جنوب می‌تواند کشورهای آسیای میانه را از طریق ایران به آب‌های آزاد متصل و منابع مالی خوبی را به ایران برساند.
مسیر جدید ریلی "ایران و ترکیه"
پایگاه خبری راد: راه‌اندازی قطار مسافری تهران - آنکارا و تهران - وان، برقراری قطار گردشگری بین ایران و ترکیه، توافقات تعرفه‌ای به منظور تعدیل تعرفه‌ها و ایجاد صرفه اقتصادی برای صاحبان بار، توافق در مورد حرکت واگن‌های CIS از طریق ایران به ترکیه و نیز شفاف‌سازی صورت‌های مالی دو کشور در حوزه ریلی؛ مهمترین مسائلی است که بین مسئولان راه‌آهن ایران و ترکیه مدنظر قرار گرفته است.
چشم انداز همکاری ترکیه و ایران باوجود تحریم آمریکایی‌ها
پایگاه خبری راد: وزیر حمل و نقل ترکیه تاکید کرد که باوجود تحریم‌های یکجانبه آمریکایی‌ها نسبت به ایران اگر بر اساس حقوق و موازین بین‌المللی حرکت کرد و به آنها پایبند بود آسیبی به روابط دو کشور وارد نخواهد شد.
توافقات ایران و ترکیه در حوزه حمل و نقل
پایگاه خبری راد: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که حوزه حمل و نقل به عنوان یک شریان اصلی در راستای تحقق هدف تبادل تجاری ۳۰ میلیارد دلاری در سال بین ایران و ترکیه گام برخواهد داشت.
تشریح علل تخریب ساختمان‌های فرسوده در سیل اخیر
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل با بیان اینکه اکنون دست دولت برای تصویب قوانین مربوط به رعایت اصول ساخت در مورد سیل باز است، اظهار کرد: اکنون فرصت مناسبی برای تکمیل، اصلاح و یا تصویب قوانین جدید برای رعایت اصول ساخت در اختیار دولت قرار گرفته و کمتر کسی اکنون مخالف رعایت و وضع چنین قوانینی است.
بلیت قطار گران نمی‌شود/ افزایش ۸۰۰ کیلومتر خط ریلی جدید
پایگاه خبری راد: مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ویژگی‌ بارز خدمات امسال راه‌آهن شامل افزایش ۱۵ درصدی صندلی در شبکه ناوگان ریلی و عدم تغییر قیمت بلیت نسبت به سال گذشته است.
انتقاد محیط زیست از پلیس و بیمه مرکزی در مورد خودروهای فرسوده
پایگاه خبری راد: با توجه به عدم اجرای ماده ۸ قانون هوای پاک مبنی بر ممنوعیت تردد مسایل حمل و نقل فرسوده، سازمان محیط زیست از عملکرد پلیس و بیمه مرکزی در این زمینه انتقاد کرد.
کارخانه گیاهی که درب و پنجره ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: به دلیل اینکه در این استان مناطق گرم و سرد در فاصله چندین کیلومتری از هم واقع شده است باید مکان یابی مناسب برای کاشت گلخانه مدنظر قرار گیرد تا بهترین بهره‌وری را از محیط منطقه گلخانه‌ای داشته باشیم.
واکنش ناجا به تاثیر قاچاق بر گرانی گوشت
پایگاه خبری راد: جانشین فرمانده ناجا توضیحاتی را درباره قاچاق دام ارائه کرد و برخی ادعاها در باره ارتباط افزایش قیمت گوشت با ناجا را رد کرد .
وضعیت حمل و نقل هوایی ایران از آغاز تا ۹۷
پایگاه خبری راد: با گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی ایران، حمل و نقل هوایی کشور از جمله بخش هایی است که به دلایل عدیده دستخوش تغییر و تحول شده و در این بین همواره سایه محدودیت، سنگ اندازی و فشار از جانب برخی کشورها در این حوزه محسوس بوده است.
احتمال افزایش فوتی‌های هواپیمای سقوط کرده در کرج
پایگاه خبری راد: ساعتی پیش خبر رسیده که هواپیمای بوئینگ 707 باری در پایگاه فتح سقوط کرده و به یک شهرک مسکونی برخورده کرده است؛ در پی بروز این سانحه تیم های عملیاتی به منطقه اعزام شده و عملیات جستجوی مصدومان و فوتی ها در حال انجام است.
 واحدهای تولیدی از نحوه قیمت‌گذاری حمل بار در اردبیل گلایه کردند
پایگاه خبری راد: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: نرخ حمل و نقل منوط به شرایط عرضه و تقاضاست اما در استان اردبیل نرخ متوسط پائین‌تر از میانگین کشوری است.