08:19 | سه شنبه 10 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حملات

افزایش خطرات حملات سایبری ناشی از استرس
نماد برتر- ۸۰ درصد شرکت‌ها می‌گویند افزایش خطر امنیت سایبری ناشی از عوامل انسانی در طول همه‌گیری COVID-۱۹‌، به‌ویژه در زمان استرس شدید، یک چالش ایجاد کرده است.
هکرها در جست‌وجوی میلیون‌ها سیستم مدیریت محتوای وردپرس
نماد برتر- در برخی از وب‌سایت‌های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس، از پوسته‌هایی استفاده شده که وجود آسیب‌پذیری‌های در آنها وردپرس منجر به تسلط کامل نفوذگر به سایت می‌شود و از این رو لازم است پوسته آسیب‌پذیر در وب‌سایت به‌روزرسانی شود.
هک رایانه‌های ویندوز دشوارتر می‌شود
نماد برتر- مایکروسافت اعلام کرد یک فناوری امنیتی طراحی کرده که شرکتهای اینتل و AMD قصد دارند آن را در پردازنده های رایانه شخصی تعبیه کرده و امکان مقابله با هکرها و حملات سایبری را تقویت کنند.
جاسوسی از کاربران یک اپلیکیشن مذهبی
نماد برتر- Muslim Pro اپلیکیشنی است که وقت نماز را به کاربران یادآوری می کند و با بیش از ۹۸ میلیون دانلود، محبوبترین اپلیکیشن مذهبی بنا بر ادعای سازنده اش است.
ایراد نرم افزاری بورس استرالیا را به تعطیلی کشاند
نماد برتر- مشکل نرم افزاری باعث شد بازار سهام استرالیا ۲۰ دقیقه پس از آغاز معاملات در روز دوشنبه، معاملاتش را متوقف کند و تصمیم بگیرد در روز سه شنبه بازگشایی شود.
هکرها سراغ سازندگان واکسن کرونا رفتند
نماد برتر- مایکروسافت در گزارشی اعلام کرد که هکرها در روسیه و کره شمالی هفت شرکت برجسته که در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ و تحقیقات درمانی فعالیت می کنند را هدف گرفته اند.
افزایش حمله دزدهای دریایی به نفتکش‌ها در روزهای اخیر
نماد برتر- شرکتهای امنیت دریایی هشدار دادند نفتکش‌های متعددی طی چند روز گذشته در خلیج گینه در غرب آفریقا هدف حمله دزدان دریایی قرار گرفته اند.
بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد
نماد برتر- یک عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات پهنای باند ارزان می‌شود، درباره حملات سایبری گفت: حملات سایبری ممکن است از داخل کشور یا خارج انجام شود، زیرا شبکه ملی اطلاعات به اینترنت وصل است و بر این اساس امکان حمله از خارج کشور نیز وجود دارد، اما بودن یا نبودن شبکه ملی اطلاعات ربطی به حمله‌های سایبری ندارد.
سرقت اطلاعات میلیون‌ها نفر در حمله سایبری به سوپرمارکت هندی
نماد برتر- اطلاعات شخصی میلیون‌ها نفر از کاربران سوپرمارکت اینترنتی هندی "بیگ بسکت" در جریان یک حمله سایبری به سرقت رفت.
برای مقابله با بدافزارهای جدید چه باید کرد؟
نماد برتر- برای مقابله با بدافزارهای جدید، استفاده از روش‌های قدیمی چندان موثر نیست، اما مهم‌ترین نکته این است که سیستم‌ها باید مرتباً بررسی شوند و اسکن‌های آسیب‌پذیری برای شناسایی سیستم‌ها و برنامه‌های در معرض خطر انجام شود.
سقوط قیمت نفت در واکنش به حواشی انتخابات آمریکا
نماد برتر-قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه در پی انتظارات فزاینده برای پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و قوی شدن دلار، یک درصد سقوط کرد.
افشای آسیب‌پذیری روز صفر ویندوز
نماد برتر- محققان امنیتی گوگل، یک ‫آسیب‌پذیری را در سیستم‌عامل ویندوز افشاء کرده‌اند که با آسیب‌پذیری روز صفر گوگل کروم شروع می‌شود و به هکرها اجازه اجرای کد داخل کروم را می‌دهد.
راه‌حل‌های امنیتی برای شرکت‌هایی که دورکاری می‌کنند
نماد برتر-شیوع کرونا، دورکاری را در میان سازمان‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان افزایش داد و این در حالی است که همچنان بسیاری از شرکت‌ها روش‌های امنیتی درستی برای مقابله با باج‌افزارها و بدافزارها ندارند، هرچند نشانه‌هایی از پیشرفت وجود دارد، زیرا اکنون برخی سازمان‌ها به‌طور فزاینده‌ای از راه‌حل‌های مبتنی بر ابر مدرن نسبت به راه‌حل‌های قدیمی منسوخ پیروی می‌کنند.
تست برق مراکز حساس تهران مثبت شد
نماد برتر-مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران از برگزاری نهمین رزمایش کنترل آماده به کار مولدهای برق اضطراری خبر داد و گفت: خوشبختانه پس از قطع برق مراکز مورد نظر مولدهای برق اضطراری وارد مدار و پس از یک ساعت نیز از مدار خارج و مراکز مذکور به برق شهر متصل شدند.
شناسایی بات‌نتی که به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند
نماد برتر- بات‌نت KashmirBlack شناسایی شده که به‌طور گسترده پلتفرم‌های مدیریت محتوای پرکاربرد را آلوده می‌کند و با استفاده از سرویس‌های ابری، به ماینر ارزهای دیجیتالی نفوذ می‌کند.