13:26 | چهارشنبه 13 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمایت از صادرات

فاصله نرخ ارز آزاد و نیما، واردات را جذاب کرده است
پایگاه خبری راد: به مناسبت روز ملی صادرات رئیس کنفدراسیون صادرات امروز در محل اتاق بازرگانی ایران به تشریح آمارهای تجارت خارجی، مهمترین مسائل پیش روی صادرات غیرنفتی و راهکارهای افزایش صادرات به عنوان مهمترین عامل ارزآوری به کشور در شرایط اقتصادی حال حاضر پرداخت.
مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست
پایگاه خبری راد: معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: مشکلات ما در فرایند اقتصاد، هماهنگی‌هاست.
توسعه کسب ‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت
پایگاه خبری راد: تفاهم‌نامه همکاری توسعه کسب‌وکارهای مبتنی بر فن‌آوری اطلاعات در حوزه خدمات بیمه و سلامت کشور به منظور تحقق سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در حوزه علمی و فن‌آوری و تحقق حمایت از کالاها و خدمات ملی و دانش‌بنیان، بین سازمان تأمین اجتماعی و ستاد فناوری اطلاعات، ارتباطات و فضای مجازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
رشد ۶.۸ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی در دستور کار
پایگاه خبری راد: با ابلاغ و پرداخت ۱۳ هزار میلیارد ریال مشوق صادراتی و تحقق هدفگذاری ۵۳.۸ میلیارد دلاری در بسته حمایت از صادرات غیرنفتی در سال جاری، شاهد رشد ۶.۸ میلیارد دلاری صادرات در این بخش خواهیم بود.
وعده وزیر صنعت برای رونق اکتشافات در خراسان رضوی
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال، سال رونق اکتشاف در خراسان رضوی خواهد بود که می‌تواند اشتغال فوق‌العاده‌ای ایجاد کند. اکنون در حال ایجاد ضوابطی هستیم که خواب پروانه‌ها و نداشتن پیشرفت در آن‌ها موجب پس گرفتن پروانه خواهد شد.
وزیر صنعت: مالیات فقط از مصرف کننده نهایی دریافت شود
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از تولید کنندگان داخل گفت که یکی از راهکارها این است که فقط در آخرین زنجیره و از مصرف کننده نهایی مالیات دریافت شود.
پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات تولید/باز بودن پرونده هپکو تا حل موضوع
پایگاه خبری راد: وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در کشور به پرونده شرکت هپکو اشاره کرد و گفت: در بحث شرکت هپکو و خصوصی‌سازی شرایط مالکیت محرز نبوده و باید شرایط واگذاری به درستی انجام گیرد، با دولتی شدن مجدد صنایع واگذار شده کاملا مخالف هستم و باید تدابیری برای واگذاری درست انجام گیرد.
توضیحات معاون بانک توسعه صادرات درباره تسهیلات این بانک
پایگاه خبری راد:معاون امور بین‌الملل بانک توسعه صادرات مانده تسهیلات این بانک را رقمی معادل ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست که از این رقم ۸۳ درصد آن مربوط به تسهیلات ارزی و ۱۷ درصد آن ریالی پرداخت شده است.
باید با دنیا براساس منافع مشترک تعامل داشت
پایگاه خبری راد: رییس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: باید ظرفیت‌سازی برای آینده کشور باید مورد توجه قرار گیرد و اقلام و خدمات جدی مورد نظر باشد و به فکر این باشیم که روند جهانی برای مصارف چیست؟ و چرا به این سمت حرکت نمی‌کنیم؟
67 درصد بار تکفل مالیاتی بر دوش تولید و صادرکنندگان است
پایگاه خبری راد: نایب کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: قاچاق و اقتصاد زیرزمینی متاسفانه تولیدکننده، صادرکننده و مردم ما را داغ کرده است.
رشد قیمت دلار در کدام دولت بالاتر بود؟
پایگاه خبری راد: این روزها که نرخ دلار و رکوردزنی‌های آن صدای خیلی ها را درآورده و حتی از آن به نگرانی بزرگ نیز یاد می‌شود در حالی است که پیش از این بازار ارز روزهای بدتر از این را هم به خود دیده بود.
تسهیلات مالی برای صادرات بیش از تقاضا است
مدیرعامل بانک پارسیان در دومین جلسه کمیسیون بانک، بیمه و مالیات گفت: تسهیلات برای صادرات بیشتر از حد نیاز بوده و مشکل امروز کمبود تقاضا برای صادرات است.
بررسی نامه روسای سه اتاق درباره بودجه۹۷ + واکنش سخنگو
پایگاه خبری راد: سخنگوی سازمان برنامه و بودجه ابعاد نامه اخیر روسای اتاق‌های بازرگانی، اصناف و تعاون به رئیس مجلس را مورد بررسی قرار داد و درباره آن توضیحاتی ارائه کرد.
دومین معاون شریعتمداری تغییر کرد/ خسروتاج ابقا شد
پایگاه خبری راد: یونس الستی با حکم محمد شریعتمداری جایگزین محمدرضا فیاض در سمت معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت شد. همچین وزیر صنعت، معدن و تجارت، با صدور حکمی دیگر مجتبی خسروتاج را در سمت رییس سازمان توسعه تجارت ایران ابقا کرد.
دستور حجتی برای حمایت از صادرات ۵ محصول کشاورزی
پایگاه خبری راد: معاون توسعه بازرگانی و صنایع وزارت کشاورزی از دستور حجتی برای حمایت از صادرات محصولات کشاورزی به ویژه پنج محصول زعفران، پسته، خرما، سیب و کشمش خبر داد و گفت: راهکارهای مختلفی برای تقویت صادرات کشاورزی و حمایت از صادر کنندگان مانند تخصیص تسهیلات ارزان قیمت پیش بینی شده که در این میان زنجیرهای تولید در اولویت قرار دارند.