05:42 | دوشنبه 16 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حقوق شهروندی

۶۰ درصد حقوق کارگران برای اجاره‌خانه می‌رود
پایگاه خبری راد: رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران می‌گوید اگر کارگران قبلا یک سوم دریافتی خود را صرف اجاره بها می‌کردند امروز باید بیش از دو سوم حقوق خود را برای اجاره مسکن هزینه کنند.
حق مسکن کارگران چقدر می‌شود؟
پایگاه خبری راد: با وجود اختلاف نظر گروه کارفرمایی و کارگری، دویست و هفتاد و نهمین نشست شورای عالی کار دوشنبه هفته آینده با موضوع افزایش حق مسکن کارگران در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 ۶۰هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی تهران اختصاص داده شد
پایگاه خبری راد: در بازدید و نشست ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر در منطقه ۱۹ مقرر شد ۶۰ هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی شهرتهران اختصاص یابد.
اختصاص ۶۰هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی تهران
پایگاه خبری راد: در بازدید و نشست ساماندهی ضایعات فروشان خلازیر در منطقه ۱۹ مقرر شد ۶۰ هکتار از محله آراد کوه برای انتقال ضایعات و پسماند مناطق جنوبی شهرتهران اختصاص یابد.
اداره کل راه و شهرسازی رتبه اول کاهش مصرف آب استان را دارد
پایگاه خبری راد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در تشریح میزان مصرف اب دستگاه های مختلف گف: اداره کل راه و شهرسازی با ٣٥ درصد کاهش مصرف در رتبه نخست کاهش مصرف آب قرار دارد
 خدمات بانکی به نابینایان ارائه می شود
پایگاه خبری راد: دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در راستای تجهیز برخی از شعب بانک‌ها به سامانه خدمات بانکی نابینایان گام برمی دارد.
باز قانون جدید برای پیام رسان های داخلی!
پایگاه خبری راد: مجلس شورای اسلامی در حالی می‌خواهد طرحی برای ساماندهی پیام‌رسان‌ها تصویب کند که شورای عالی فضای مجازی سال گذشته با بررسی این موضوع، مصوبه‌ای با عنوان «سیاست‌ها و اقدامات ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» تصویب کرده بود.
حکم اعدام باقری درمنی تایید شد
پایگاه خبری راد: سخنگوی قوه قضاییه از تایید حکم اعدام حمید باقری درمنی -از محکومان پرونده‌های اقتصادی اخیر- در دیوان عالی کشور خبر داد.
دستفروش فضای کار می‌خواهد، نه محدودیت!
پایگاه خبری راد: کارشناس حوزه کار معتقد است در شرایطی که امکان فراهم کردن زمینه کار برای فروشندگان سیار وجود ندارد نباید برای امرار معاش آنها محدودیت ایجاد کرد. وی ایجاد بازارچه‌های محلی در مراکز عمومی، متروها و پایانه‌ها را ایده مناسبی برای حمایت و ساماندهی دستفروشان دوره‌گرد دانست.
 دولت هوشمند ایرانی در شکل‌گیری امنیت و عدالت عمومی موثر خواهد بود
پایگاه خبری راد: دولت هوشمند که می‌تواند بهره‌مندی از خدمات الکترونیکی را برای شهروندان ایجاد ‌کند و استفاده هر خانوار مستقر در ایران از حداقل یک خدمت دولت الکترونیکی در سال هم یکی از اهداف خدمات دولت الکترونیکی اعلام شده است.
بررسی طرح مدیریت و ساماندهی پیام‌رسان‌های داخلی
پایگاه خبری راد: چند روزی است که پیش‌نویس «طرح ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» توسط نمایندگان مجلس منتشر شده و باعث انتقادهایی شده است. منتقدان به دو موضوع نقد دارند: محتوای محدودکننده‌ و امضاکنندگان این طرح.
آیا کمک هزینه ۴۰ هزار تومانی مسکن، دردی از خانوارهای کارگری دوا می‌کند؟!
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان این که کمک هزینه مسکن کارگران کفاف اجاره دو اتاق را نمی‌دهد، از دولت خواست که در راستای اصل ۳۱ قانون اساسی اقدام عاجلی برای تامین مسکن کارگران و گروه های کم درآمد صورت دهد.
ضرورت تقویت سرمایه اجتماعی برای تحقق توسعه شهری
پایگاه خبری راد: یک کاندیدای شهرداری تهران گفت: برای تحقق توسعه شهری که به دنبال بهبود بخشیدن به وضعیت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی افراد یک جامعه است شکل گیری و تقویت سرمایه اجتماعی لازم است.
پیام‌هایی که "بطحائی" پس از پخش فوتبال در مدارس دریافت کرد
پایگاه خبری راد: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه چگالی مفاهیم در نظام آموزشی ما سنگین‌تر از مفاهیم آموزشی سایر کشورهای دنیاست گفت: به همین علت است که از حیث مفاهیم شناختی یک سروگردن بالاترند اما از حیث آداب و مهارت‌های زندگی خلاءها و کاستی‌هایی دارند.
جاده پر پیچ لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی»
پایگاه خبری راد: ۱۵ سال از مطرح شدن موضوع تابعیت فرزندان زنان ایرانی دارای همسر خارجی در مجلس می‌گذرد. موضوعی که به دلیل نبود تصویر روشنی از آن، نه امکان نادیده گرفتن آن وجود داشت و نه امکان تصمیم‌گیری‌های موقتی یا حتی ضربتی برای آن مهیا بود، اما حالا با تصویب لایحه «اعطای تابعیت به فرزندان زنان دارای همسر خارجی»، امید برای حل مشکلات آنها، جان دوباره‌ای گرفته است.