11:42 | چهارشنبه 6 تير 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حذف صفر از پول ملی

تابش: حذف ۴ صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی ندارد
پایگاه خبری راد: یک عضو شورای پول و اعتبار گفت که حذف چهار صفر اثر تعیین‌کننده‌ای بر تقویت پول ملی نخواهد داشت.
راهکار یک اقتصاد دان برای کاهش تورم
پایگاه خبری راد: عضو هیات علمی دانشگاه مازندران گفت: جلوگیری از رشد نقدینگی و ارتقای توان تولید می‌تواند کاهش تورم را به همراه داشته باشد.
حذف صفرهای پول ملی در دولت کلید خورد
پایگاه خبری راد: پیشنهاد بانک مرکزی که در سال گذشته مبنی بر حذف چهار صفر از پول ملی به هیأت دولت ارائه شده بود، برای بررسی در دستور کار کمیسیون اقتصادی هیأت دولت قرار گرفت.
اساس تقویت پول ملی از تولید ناخالص ملی نشات می‌گیرد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: همه ما می‌دانیم که اساس تقویت پول ملی از تولید ناخالص ملی نشات می‌گیرد و ما نیز هیچ قدمی برای تقویت حوزه تولید انجام نداده‌ایم.
شرط موفقیت حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: حذف صفر از پول ملی بدون سیاست هدف‌گذاری تورم، آزادی اقتصادی و خصوصی‌سازی موفق نیست و فقط بار روانی دارد.
حذف صفرهای پول ملی و معایب آن
پایگاه خبری راد: تا زمانی که آینده و افق کسب و کار برای فعالان اقتصادی روشن نیست و ثبات اقتصادی وجود ندارد. در این هنگام، حذف یک یا چند صفر بدون آنکه تغییری در افق کسب و کار آینده ایجاد شده باشد، تاثیرگذار نخواهد بود.
پیام طرح کاهش صفرها چیست؟
پایگاه خبری راد: طرح حذف چهار صفر از پول ملی در شرایطی که حتی رئیس کل بانک مرکزی هم می‌گوید که «می‌دانیم حذف چهار صفر از پول ملی تاثیری در رشد و تورم ندارد»، احتمالا مقدمه‌ای برای طراحی دیگر سیاست‌های اقتصادی در جهت اصلاح نظام بانکی است.
صفرهای کوچک زنگ زده
پایگاه خبری راد: حذف صفر از پول هیچ تاثیری بر متغیرهای اقتصادی نظیر تورم، بیکاری، رشد یا رکود اقتصادی، تولید، ارزش پول و قدرت خرید ندارد زیرا این متغیرها تحت تاثیر سیاست های اقتصادی پولی، مالی و درآمدی دولت قرار داشته و متاثر از تعداد صفرهای پول نیستند.
"حذف صفر از پول ملی" تاثیری بر ساختار اقتصادی ندارد
پایگاه خبری راد: عضو هیات رییسه اتاق ایران ابراز عقیده کرد: حذف صفر از پول ملی ایران ارزش پول کشور را فقط به شکل اسمی و ظاهری تقویت می‌کند و تاثیری بر ساختار اقتصادی نخواهد داشت.
عجولانه صفرها را حذف نکنیم
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان گفت: حذف چهار صفر از پول ملی با هدف کنترل نقدینگی و تورم می‌تواند مؤثر باشد، اما این سیاست با اثرات کوتاه‌مدت و بلندمدت نباید عجولانه انجام شود.
نظر برخی تجار درباره حذف صفر از پول ملی
پایگاه خبری راد: رییس کل بانک مرکزی اخیرا خبر داد که لایحه حذف چهار صفر از پول ملی به دولت ارائه شده و احتمالا در آینده نه چندان دور به مرحله اجرا در می‌آید. در این رابطه برخی از تجار و اعضای اتاق بازرگانی، اجرای این طرح را در شرایط فعلی تاثیرگذار دانسته و برخی نظرات دیگری دارند.
حذف چهار صفر از پول ملی جدی شد
پایگاه خبری راد: اقدامات اخیر بانک مرکزی حاکی از آن است که موضوع حذف چهار صفر از پول ملی بار دیگر جدی‌تر از قبل به جریان افتاده است؛ چراکه به گفته رییس کل این بانک، روز گذشته لایحه آن از سوی بانک مرکزی به دولت ارائه شده است.
گریز از ابرتورم با کنترل اوضاع اقتصادی
پایگاه خبری راد: یک استاد دانشگاه با بیان اینکه هر چه بیشتر پیش برویم، تورم در اقلام مصرفی خودش را بیشتر نشان خواهد داد، گفت که اگر اوضاع به همین شکل ادامه پیدا کند و نتوانیم فضا را کنترل کنیم، تورم در سال بعد خیلی بالاتر خواهد رفت و چه بسا ممکن است وارد فضای ابرتورمی هم شویم.
بازار ارز ایران گرفتار رفتارهای هیجانی/دو نرخی شدن ارز سیاستی غلط
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بازار ارز ایران گرفتار رفتارهای هیجانی ناشی از سیاست‌های نادرست است، گفت: با حذف صفر از پول ملی اوضاع بازار آرام نشده و هیچ مشکلی برطرف نمی‌شود.
حذف صفرهای ریال در شرایط فعلی مناسب نیست
پایگاه خبری راد: استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی به کاهش ارزش پول ملی در ماه‌های اخیر اشاره و اعلام کرد: در شش ماه اخیر ارزش پول ملی ما 120 درصد کاهش پیدا کرده است.
صفحه قبل | صفحه بعد