15:45 | چهارشنبه 11 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حداقل مزد

خوابی که بازار برای افزایش دستمزدها دید
پایگاه خبری راد: یک مقام مسئول کارگری با اشاره به افزایش غیرموجه قیمت برخی کالاهای اساسی و اقلام مصرفی از مسئولان مربوطه و سازمان تعزیرات خواست تا برخورد جدی‌تری با متخلفان بازار داشته باشند.
رشد ۶۵ درصدی تشکلها در دولت تدبیر و امید
پایگاه خبری راد: مدیرکل سازمان‌های کارگری و کارفرمایی وزارت کار از رشد ۶۵ درصدی شوراها و تشکلها در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: کارگران کارخانه ها و بنگاهها به تشکلات و شوراهای کار نیاز دارند.
افزایش دستمزد بهترین هدیه به کارگران بود
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار بهترین هدیه به کارگران را افزایش ۴۰۰ هزار تومانی دستمزد دانست و ضمن تاکید بر نظارت دولت بر قیمت‌های بازار بر لزوم حفظ حیات بنگاه‌ها و امنیت شغلی کارگران تاکید کرد.
تعیین تکلیف حق مسکن کارگران در روزهای آینده
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می‌گوید: رضایت از افزایش دستمزدها زمانی به دست می‌آید که بازار در ثبات به سر برده، اقلام و مایحتاج ضروری کارگران از افزایش قیمت‌ها تأثیر نپذیرد.
حقوق کارگران در سال ۹۸ چقدر شد؟
پایگاه خبری راد: با تصویب افزایش ۳۶.۵ درصدی حداقل دستمزد سال ۱۳۹۸ در آخرین نشست اعضای شورای عالی کار، پایه حقوق کارگران ۴۰۰ هزار تومان بیشتر شد و از یک میلیون و ۱۱۲ هزار تومان به یک‌ میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید.
مقابله با قراردادهای موقت و غیرقانونی کارگران
پایگاه خبری راد: نایب‌رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تصویب آئین نامه تبصره یک ماده ۷ قانون کار در دولت را خواستار شد و از وزارت کار خواست تا با قراردادهای موقت و غیر قانونی کارگران مقابله کند.
افزایش حق مسکن کارگران در حقوق فروردین‌ماه اعمال شود
پایگاه خبری راد: عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار ابراز امیدواری کرد: مصوبه افزایش حق مسکن کارگران در روزهای آینده از تصویب هیات وزیران بگذارد تا در فیشهای حقوق فروردین ماه کارگران اجرایی شود.
پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگاه‌های آسیب دیده در سیل
پایگاه خبری راد: مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کارگران و بنگاه‌های آسیب دیده بر اثر سیل خبر داد و گفت: برای حمایت از کارگران مزدبگیر فاقد بیمه‌پردازی نیز وزارت کار پیشنهادی را به دولت ارائه خواهد کرد که آنها نیز برای چند ماه از این مقرری بهره‌مند شوند.
کاهش تورم و ثبات قیمت‌ها برنامه می‌خواهد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با تاکید بر لزوم داشتن برنامه برای کاهش نرخ تورم و بیکاری در سال ۹۸ ابراز امیدواری کرد که در سال جدید چشم انداز رونق تولید و بازار کار، کاهش تورم و ثبات قیمتها در بازار را شاهد باشیم.
پیش‌بینی سبد کالا در کنار افزایش حداقل مزد
پایگاه خبری راد: یک کارشناس اقتصادی گفت: شورای عالی کار برای دستمزد سال ۹۸ باید علاوه بر افزایش حداقل مزد حمایتهای جانبی نظیر توزیع دوازده نوبت سبد کالا به کارگران را حتما درنظر بگیرد.
کام کارگران در نهایت شیرین می‌شود؟!
پایگاه خبری راد: از نگاه بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار در سال ۹۷ اتفاقات متعددی در حوزه روابط کار رخ داد که در مواردی کام کارگران را تلخ کرد. امید است سال پیش رو فارغ از مشکلات اقتصادی و معیشتی با رویدادهای مبارک و خوشایندی برای کارگران همراه باشد.
کارگران چشم انتظار رقم دستمزد...
پایگاه خبری راد: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت آب‌های زیرزمینی استان، گفت: بیش از ۵۰ درصد دشت‌های استان جزو دشت‌های بحرانی و ممنوعه اعلام شده است، هر سال باتوجه به برداشت آب زیر زمینی، شاهد افت سطح آب‌ها در دشت‌ها هستیم.
پیش‌بینی رقم دستمزد کارگران در شورای عالی کار
پایگاه خبری راد: دومین جلسه تعیین دستمزد سال ۱۳۹۸ کارگران در حالی امروز برگزار می‌شود که تا پایان سال تنها یک هفته باقی مانده و هنوز درصد افزایش و رقم دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۸ مشخص نشده است تا جایی‌که این مساله صدای نمایندگان مجلس را هم درآورده و واکنش مقامات کارگری نسبت به احتمال طولانی شدن جلسات دستمزد را به دنبال داشته است.
حمایت جدی دولت از افزایش دستمزد کارگران
پایگاه خبری راد: یک کارشناس حوزه کار با بیان این که افزایش دستمزد سال ۹۸ کارگران حمایت جدی دولت را می‌ طلبد، گفت: در صورت افزایش پلکانی دستمزد کارگران، دولت باید هزینه‌های کارفرمایان را در قالب سهم بیمه، عوارض و مالیات کاهش دهد.
دستمزد متناسب با معیشت کارگران تصویب می‌شود
پایگاه خبری راد: وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فرایند تعیین حداقل دستمزد کارگران در شورای عالی کار صورت می‌پذیرد، گفت: دستور تامین منابع پرداخت عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان فولاد صادر شده است.